زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نمونه پرسشنامه کمیسیون ماده 7

اختصاصی از زد فایل نمونه پرسشنامه کمیسیون ماده 7 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه پرسشنامه کمیسیون ماده 7


نمونه پرسشنامه مبحث کمیسیون ماده 7 در شهر

پرسشنامه حاضر با هدف انجام پروژه ای تحت عنوان بررسی مبحث کمیسیون ماده 7 در شهر، طراحی شده  که به صورت فرمت Word در 13 سوال در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.


دانلود با لینک مستقیم


نمونه پرسشنامه کمیسیون ماده 7

سیستم های شهری

اختصاصی از زد فایل سیستم های شهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیستم های شهری


سیستم های شهری

 

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات55

حلقوی:
با روند توسعه این فرم مجتمعهای شهری فواصل شبکه‌های اصلی و منشعب شده از مرکز زیاد می‌شود و لازم است جهت ارتباط این شبکه‌ها، در نقاط مختلف، آنها را توسط رینگهای متوالی حلقوی به یکدیگر متصل کرد. به منظور جلوگیری از ترددهای بی‌مورد وسایط نقلیه به مرکز شهر و همچنین حرکت وسایط نقلیه در دور مرکز شهر در صورتی که شبکه ارتباط‌دهنده بصورت یک یا چند رینگ تمامی این شبکه‌ها را یکدیگر متصل سازد سیستم ارتباط شهری به صورت حلقوی در
حلقه‌ای داخلی:

محاسن سیستم حلقه‌ای داخلی:
- اگر موقعیت در دره قرار گرفته باشد، جمع‌آوری آبهای سطحی و هدایت فاضلاب بسهولت امکان‌پذیر است.
- در مرکز محدوده دسترسی سواره وجود نداشته و اختصاص به عابر پیاده دارد.
- ارتباط مناسب مناطق مسکونی خارج از حلقه با مناطق اطراف خود.
- تردد وسائط نقلیه غیر محلی در خیابانهای فرعی وجود ندارد.
- شرایط مناسب برای وسائط حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی)، مناطق دو سمت حلقه تحت پوشش قرار خواهند داشت.
معایب سیستم حلقه‌ای داخلی:
- شبکه دسترسی پیاده مناطق مسکونی خارج از حلقه داخلی (خیابان جمع و پخش‌کننده)، برای رسیدن به بخش مرکزی باید حلقه داخلی را قطع نماید. حلقه داخلی با تردد سنگین خود عاملی برای ایجاد خطر جهت عابرین می‌گردد.
- مزاحمت و آلودگی‌های ناشی از تردد وسائط نقلیه (دود، گاز، صوت) برای زمینهای مجاور خیابان جمع و پخش کننده وجود خواهد داشت.
- وجود بار ترافیک سنگین در چهارراهها و تقاطع‌های بخش مرکزی.
- فاصله کم تقاطعها در خیابان جمع و پخش کننده (حلقه داخلی) باعث راهبندان خواهد شد.
- احتمال تردد وسائط نقلیه افراد غیر محلی در خیابان جمع و پخش کننده (حلقه داخلی)، چنانچه حلقه داخلی از دو طرف به خیابان اصلی (غیرمحلی) اتصال داشته باشد.

 

 

 

حلقه‌ای خارجی:

محاسن سیستم حلقه‌ای خارجی:
- موقعیت راس تپه،‌ جمع‌آوری آبهای سطحی و هدایت فاضلاب را بسهولت امکان‌پذیر می‌کند
- تردد وسائط نقلیه غیر محلی در خیابانهای فرعی وجود نخواهد داشت.
- موقعیت مناسب جمع و پخش کننده (حلقه خارجی)، که دارای تردد نسبتاً سنگینی است در مرز محدوده.
- دسترسی به مرکز محدوده توسط شبکه ارتباطی پیاده (بدون آنکه توسط شبکه سواره قطع گردد).
- جداسازی نسبتاًُ مطلوب شبکه ارتباطی سواره و پیاده.
- زیادی تقاطعها سه راهی بجای چهارراه.
معایب سیستم حلقه‌ای داخلی:
- جداشدن مناطق مسکونی داخل حلقه،‌ توسط خیابان جمع و پخش کننده (حلقه خارجی) از مناطق اطراف.
- طولانی شدن سفرها با وسیله نقلیه در ترددهای محلی.
- مزاحمت و آلودگی ناشی از وسائط نقلیه (گاز، دود، گرد و غبار و سر و صدا)، برای زمینهای مجاور خیابان جمع و پخش کننده.
- وجود شرایط نامناسب برای وسائط نقلیه حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) به جهت پوشش یک طرفه منطقه.
- اقتصادی نبودن این سیستم نسبت به سیستمهای دیگر.
- احتمال تردد وسائط نقلیه افراد غیرمحلی در خیابان جمع و پخش کننده (حلقه خارجی)، چنانچه حلقه از دو طرف به خیابان اصلی غیر محلی اتصال داشته باشد.

 

 

 

حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
محاسن سیستم حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
- جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب در انشعاب تنگ دره، موقعیت مناسبی را ایجاد می‌کند.
- جداسازی دسترسی شبکه سواره و پیاده بصورت نسبتا‌ً مطلوبی امکان‌پذیر است.
- امکان ارتباط دادن قسمتهایی از محدوده اطراف سایت با شبکه، بدون آنکه معابر همدیگر را قطع نمایند.
- امکان تردد افراد غیرمحلی در سایت وجود ندارد.
- موقعیت مناسب معبر جمع و پخش کننده در مرز محدوده که دارای تردد سنگینی است.
- زیادی تقاطع‌های سه‌راهی به جای چهارراه.
- احتمال تردد وسائط نقلیه افراد غیرمحلی در خیابان جمع و پخش‌کننده بسیار کم خواهد بود.
معایب سیستم حلقه‌ای انشعابی ـ شاخه‌ای
- طولانی بودن مدت سفرها با وسیله نقلیه در ترددهای داخل محدوده.
- احتمال تراکم ترافیک در محل اتصال خیابان جمع و پخش کننده با خیابان اصلی با درجه‌بندی بالاتر وجود خواهد داشت.
- مزاحمت و آلودگی ناشی از تردد وسائط نقلیه در قسمتهایی از خیابان جمع و پخش کننده وجود خواهد داشت.
- شرایط نامناسب برای وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی)، به علت آنکه خیابان جمع و پخش کننده به صورت فرعی بن‌بست عمل می‌کند.
-
تار عنکبوتی:‌
این فرم شهر از نظر ارتباطی تقریباً همانند فرمهای شعاعی و حلقوی می‌باشد، با این تفاوت که شبکه‌های منشعب شده از مرکز خیابانها بصورت نامنظم از نظر سلسله مراتب ارتباطات با درجه پایین‌تر به هم وصل می‌گردند.
در این فرم مجتمعها، می‌توان بصورتهای مختلف رفت و آمد (ترافیک) را تقلیل داد. ولی با توجه به عرض محدود شبکه‌های اتصالی، ارتباطات در سیستم حلقوی توسط اتصالات ترافیک (چون شبکه مرتبط کننده به عنوان یک رینگ کلی عمل می‌کند و دارای عرض بیشتری هستند.) راحت‌تر حل می‌گردد، بخصوص در حالتی که از رینگهای متعدد استفاده شده باشد.

شهرهای اقماری و موازی
به منظور کاهش جمعیت شهرهای قدیمی و پرجمعیت (یکی از راه‌حلهای تقلیل رشد جمعیت شهرها) و جابجایی جمعیت اضافی شهرها می‌توان از شهرهای موازی استفاده کرد که از نظر عملکردی تا حد زیادی مانند شهرکهای اقماری هستند.
تفاوت شهرهای اقماری با موازی آن است که در شهرهای اقماری فعالیتهای اساسی و پایه‌ای در داخل شهر اصلی شکل گرفته و نواحی حومه شهر، که عهده‌دار سکونت جمعیت است حالت اقماری خواهد داشت. در صورتی که در شهرهای موازی (یعنی ایجاد یا توسعه شهری جدید که یکی از اقمار شهر اصلی می‌باشد) زندگی بصورت خودیار وجود دارد و شکل یا فرم جدیدی از شهر اصلی نیست. واشنگتن پایتختی است موازی نیویورک و یا ورساس پایتختی است موازی پاریس. فعالیت در شهرهای موازی اداری است ضمناً در شهرهای اقماری بر خلاف شهرهای دیگر مانند شطرنجی، حلقوی و... که توسعه شهر از یک طرف یا اطراف صورت می‌گیرد، فضایی را در یک مکان مشخص از ابعاد مختلف فیزیکی و انسانی مورد مطالعه قرار می‌دهند (مکان‌یابی شده) و جهت استقرار آماده‌سازی می‌کنند.
کنزو تانکه معمار معروف ژاپنی احداث شهری موازی توکیو (جهت تقلیل جمعیت) را بر روی آب و در نزدیک شهر توکیو مطرح نموده است.


دانلود با لینک مستقیم


سیستم های شهری

گزارش کارآموزی ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی

اختصاصی از زد فایل گزارش کارآموزی ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی


گزارش کارآموزی  ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:

فرمت فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحه:41

فهرست مطالب:

گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه

اندازه گیری دما

دماسنج معمولی

دماسنج حداقل

دماسنج ماکزیمم

دماسنج خشک

دماسنج تر

دماسنج های عمق خاک

انواع دمانگار

دماسنج حداقل زمین

دمانگار

اندازه گیری تابش خورشید

دستگاه آفتاب نگار

واحدهای اندازه گیری میزان بارندگی

دستگاه اندازه گیری باران یا باران سنج

دستگاههای باران نگار

نحوة کار و طریقه اندازه گیری مقدار بارش

اندازه گیری مقدار تبخیر

تبخیر سنج نوع پیچ

تشت تبخیر کلاس A

رطوبت و اندازه گیری آن

ظرفیت و درجة اشباع

ادوات رطوبت سنجی

سایکرومتر

رطوبت نگار

رطوبت – دمانگار

باد سطح زمین

چگونگی وضعیت باد سطح زمین

طریقه نصب بادنمای استاندارد

واحدهای جهت و سرعت باد

دستگاههای اندازه گیری سرعت باد

مفاهیم و واژه های مورد استفاده در باد سطح زمین

رژیم شبانه روزی باد سطح زمین

دستگاههای اندازه گیری فشار هوا

فشارسنج های جیوه ای

فشارنگار یا باروگراف

تصحیحات فشارسنج جیوه ای

گزارش بازدید از سازمان هواشناسی


گزارش بازدید از ایستگاه هواشناسی اقدسیه

ایستگاه هواشناسی اقدسیه در شمال تهران واقع شده. در اطراف این ایستگاه ساختمانهای مختلف با ارتفاع متفاوت وجود دارد که استاندارد جهانی را در مورد این ایستگاه زیر سوال برده است.

در این ایستگاه مسئول ایستگاه هواشناسی اطلاعات خیلی مختصری در مورد وسایل و ادوات هواشناسی ارائه داد که اینجانب برای تکمیل گزارش مجبور به استفاده از کتابهای مربوط به هواشناسی شده ام. ادوات هواشناسی از قبیل انواع دماسنج ها، دمانگار، بارانسنج، رطوبت سنج، تشعشع نگار و آفتابنگار، تشتک تبخیر و ... در محوطه باز ایستگاه هواشناسی قرار داشت و فقط فشار را به دلیل اهمیت آن در داخل اتاق اندازه می گرفتند. تمام این ادوات اطلاعات خود را از طریق کابل وارد کامپیوتر مستقر در اتاق پیش بینی می کنند و توسط برنامه های از قبل تهیه شده برای کامپیوتر، یک گزارش سیتوپتیک تهیه می شود.

در اتاق پیش بینی اقدسیه گزارشات سینوپتیک از 11 ایستگاه هواشناسی موجود در استان تهران «آبعلی و فیروزکوه و کرج و ...» وارد این مرکز شده، خطوط هم دما، هم فشار مشخص و با استفاده از عکس ماهواره ای، نقشه های سطح زمین، توده ابر مقایسه نقشه های هواشناسی با هم و ... اقدام به پیش بینی هوای استان تهران می نمایند. و نتیجه پیش بینی هواشناسی خود را رأس ساعت مشخص گرینویچ به سازمان هواشناسی مخابره می نمایند.

در داخل اتاق پیش بینی دستگاههای مختلف دریافت اطلاعات ماهواره ای، عکس هوایی، سیستم های کامپیوتری خودکار ثبت و اطلاعات مربوط به دما، رطوبت، میزان باران، جهت و سرعت باد را به صورت 24 ساعته نشان می دهد.

همچنین دستگاه فشارسنجی در منطقه مخصوصی داخل اتاق قرار دارد که مقدار فشار هوای داخل اتاق را بیان می کند. این فشارسنج جیوه ای از نوع کیواست که توضیحات لازم در بارة این فشارسنج در صفحات آتی بیان خواهد شد.

حال به توضیح ادوات هواشناسی موجود در ایستگاه هواشناسی اقدسیه می پردازیم.

اندازه گیری دما

مطالعة وضعیت هوا در جهات مختلف و شرایطی که باعث می شود هوا صعود کند از عوامل بسیار مهم در پیش بینی وضع هواست. ولی آنچه بیش از هر عامل دیگری مهم می باشد دمای هواست. برای اندازه گیری دما در سطوح فوقانی جو لازم است از روشهای سنجش از دور استفاده شود اما فعلاً بحث ما در مورد ابزار و ادوات سنجش مستقیم دما در سطح زمین است.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی ایستگاه هواشناسی اقدسیه و سازمان هواشناسی

گزارش کارآموزی واحد اسید استیک

اختصاصی از زد فایل گزارش کارآموزی واحد اسید استیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی واحد اسید استیک


گزارش کارآموزی  واحد اسید استیک

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:

فرمت فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحه:27

فهرست مطالب:

شرح مختصر پروسس واحد اسید استیک

بخش

تقطیر

ظرفیت واحد:

توضیح قسمت واکنش:

بخش تقطیر:

Chilled water system :

Nitnagen Comprossas

کنترل واحد در حالت Normal Operation

Process Control

Conversiom Reeotoz

واحد اسید استیک یکی از واحدهای شیمیایی ، پتروشیمی اراک می باشد. که ابتدا از ترکیب های گاز اتیلن با اکسیژن د رمجاورت کاتالیست کلرید پالادیم و کلرید مس، استالدهید تولید می شود و سپس با اکسید اسیون مستقیم استالدئید درمجاورت کاتالیست استات منگنز اسید استیک تولید می گردد وجود مخلوط گازی انفجاری و مواد شیمیایی آتشگیر و خطرناک لزوم تدوین دستورالعمل اجرائی برای شناسایی کنترل ، مقابله با آنها و حفاظت پرسنل در مقابل خطران ناشی از آن ها را اختصاص می نماید.

  • هدف : هدف از تدوین این دسورالعمل اجرای شنایی ومقابله با حوادث ناشی از وضعیت اضطراری است تا با اعمال آن اثرات زیست محیطی را کاهش داده با از بین ببریم و پرسمل را از خطرات ناشی از آن حفاظت نماییم.
  • محدوده کاربرد : محدوه کاربرد این دستور العمل واحد اسید استیک پتروشیمی اراک می باشد.
  • مهارت های مورد نیاز :

کلیه پرسنل شاغل در بهره برداری واحد استیک باید آموزش فرآیند واحد ایمنی و آتش نشانی را دید وبا وظایف سازمانی خود آشنایی کامل داشته باشد.

2) شرایط اضطراری:

3)پتاسیل های خطر موجود در واحد AA :

سیکل گاز برگشتی (RECLEE GAS) د رواحد استالدهید بعلت وجود

گازهای اتیلن ، اکسیژن ، استالدئید و دی اکسید کربن که ممکن است مخلوط انفجاری تشکیل داده وباعث انفجار شوند. میتواند از پتاسیل های خطرناک واحد باشند که برای جلوگیری از آتش سوزی وانفجار در بخش واکنش واحد استالدئید از آنالیزهایی استفاده شده است که غلظت اکسیژن ، اتیلن،دی اکسید کربن واستالدهید را در سیکل گاز کنترل کرده و در شرتیطی که احتمالا تشکیل مخلوط انفجاری باشد.خوراک واحد بطور اتوماتیک قطع وتوسط نیتروژن مخلوط گازهای انفجاری موجود در سیکل REACTIONواحد AA جهت سوزاندن به فلر(FLARE)واحد اسید استیک فرستاده می شود.

  • در محوطه اطراف تقطیر واحد استالدئید به دلایل وجود استالدهید خالص وگازهای قابل اشتغال که درصورت بودند نشتی بایستی سریعاض نسبت به مهار آن اقدام نموده و چنان به امکان رفع نشتی مسیر نشده بایستی واحد از سرویس خارج و نسبت به رفع نشتی اقدام نمود.

مخازن میای وتانک کروی 30-TK-420 به دلیل وجود استالدئید خالص (خود به خود آتش می گیرند) که کروتون آلدئید(آتش کیر می باشد).


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی واحد اسید استیک

ترازیابی در عمران

اختصاصی از زد فایل ترازیابی در عمران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ترازیابی در عمران


ترازیابی در عمران

 

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات21

---------------------------------------------------------------------------
Precise Levelling-Land Surveying Levelling-Spirit Levelling Methods-Survey Systems-Optical level instrument-Level rod
ترازیابی دقیق-ترازیاب دیجیتال-ترازیاب اتوماتیک-تسطیح اراضی-خطاهای ترازیابی-سازمان نقشه برداری-نقشه برداری زمین
ترازیابی دقیق با استفاده از دوربین های ترازیاب ویژه از جمله متداول¬ترین روشها دراجرای طرحهای عمرانی و توسعه کشور می باشد اجرای پروژه هایی نظیر تهیه پروفیل هایطولی مسیر رودخانه ها راهها خطوط انتقال نیرو و 000 نیازمند کار ترازیابی می باشندعلاوه بر این از این روش در اجرای شبکه های ترازیابی سراسری کشوری و ایجاد نقاطپایه (کنترل زمینی ) برای تبدیل عکسهای هوایی و ماهواره ای به نقشه استفاده می گرددبا وجود دقت بسیار بالای روش ترازیابی سنتی اجرای این روش بسیار زمان بر و پر هزینهبوده و تاکنون روش جایگزینی نیز برای نقشه برداران متصور نبوده است و هنوز هم بعد از گذشت سالیان این عملیات در کشور ما و تنها توسط سازمان نقشه برداری کشور صورت می¬پذیرد .
تراز یابی
مقصود از ترازیابی یا نیولمان Leveling تعیین اختلاف ارتفاع بین دو یا چندین نقطه (نسبت به هم یا نسبت به یک سطح مبنای معین)است که با استفاده از دستگاههای مختلف و با روشهای گوناگون صورت می گیرد.منظور از ارتفاع نقطه ای مثل A فاصله قائم این نقطه از سطح ارتفاعی مبداء(ژئوئید )است .به مجموعه نقاطی که ارتفاع آنها یکسان باشد سطح تراز می گویند.فاصله بین دو سطح تراز یا همپتانسیل تعیین کننده اختلاف ارتفاع بین نقاط واقع بر روی ان دو سطح است.چون اندازه گیری ارتفاع هر نقطه از سطح مبنا میسر نیست لذا در نقشه برداری موقعیت هر نقطه را از نظر ارتفاعی نسبت به نقطه مشخص دیگری که ارتفاع آن نسبت به مبدا ء معلوم است تعیین می¬کنند و یا انکه ارتفاع را به طور نسبی (با مبداء فرضی )معین می¬کنند.


انواع تراز یابی
عملیات ارتفاعی از نظر دقت به صورت زیر طبقه بندی می گردد.1-تراز یابی
1-تراز یابی بسیار دقیق
2-تراز یابی دقیق درجه یک
3-تراز یابی دقیق درجه دو
4-تراز یابی درجه سه(معمولی)
5-تراز یابی درجه چهارم
ترازیابی دقیق
این عملیات که دارای دقت زیادی است برای کارهای اجرایی دقیق انجام می شود بطور مثال کاربرد ترازیابی دقیق را می توان در صنعت و مکانیک ( جاگذاری و نصب دستگاههایی مانند توربین ، ژنراتور و … ) همچنین در صنعت و سایر مواردی که نیاز به ترازیابی دقیق و تعیین ارتفاع دقیق دارد استفاده می شود .


دانلود با لینک مستقیم


ترازیابی در عمران