زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک (آزمایش سیکل تبرید تراکمی و پمپ حرارتی )

اختصاصی از زد فایل گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک (آزمایش سیکل تبرید تراکمی و پمپ حرارتی ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

آزمایشگاه ترمودینامیک

آزمایش سیکل تبرید تراکمی و پمپ حرارتی

فایل word قابل ویرایش

تئوری آزمایش :

حرارت همیشه در جهت کاهش دما جریان می یابد.یعنی از یک محل با دمای بالا به محلی با دمای پایین.اما فرایند معکوس آن به خودی خود نمی تواند انجام گیرد.انتقال حرارت از یک مکان با دمای پایین به مکانی با دمای بالا نیاز به وسایل مخصوصی به نام سردکن ها دارد.

وسیله دیگری که همین کار را انجام می دهد پمپ حرارتی است.سرد کنها و پمپ های حرارتی اساسا یک نوع وسیله می باشند و فقط در هدف استفاده آنها اختلاف وجود دارد.هدف استفاده از یک سردکن نگاه داشتن یک فضای سرد در دمای پایین به وسیله انتقال حرارت از آن است.اما هدف استفاده از یک پمپ حرارتی نگاه داشتن یک فضای گرم در دمای بالاست.

چرخه تبرید تراکمی بخار وسیعترین کاربرد را در یخچال ها ,سیستمهای تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی دارد.که در زیر به توضیع آن می پردازیم.

شکل 1 سیکل ایده آل تبرید تراکمی بخار را نشان می دهد(1 و2 و3 و4 و1).بخار اشباع با فشار کم وارد کمپرسور می شود و در یک فرایند برگشت پذیر و آدیاباتیک فشار افزایش می یابد(فرایند 2-1).سپس در یک فرایند فشار ثابت درون کندانسور گرما از دست می دهد

(فرایند3-2) و به صورت مایع اشباع کندانسور را ترک می کند.مایع اشباع در یک فرایند آنتالپی ثابت (h4 =h3) منبسط می شود.مخلوط مایع بخار در اواپراتور در یک فرایند فشار ثابت تبدیل به بخار اشباع می شود(فرایند4-1).

...................................

 

محتوی پنج عدد گزارشکار درمورد آزمایش سیکل تبرید تراکمی و پمپ حرارتی

 

تعداد صفحات : (8+17+13+11+9 ) صفحه

 

نوع فایل : word (قابل ویرایش )


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک (آزمایش سیکل تبرید تراکمی و پمپ حرارتی )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.