زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر رضایتمندی نمایندگی های مجاز ایران خودرو دراستان خراسان رضوی

اختصاصی از زد فایل مقاله بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر رضایتمندی نمایندگی های مجاز ایران خودرو دراستان خراسان رضوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

امروزه مدیریت زنجیره تامین مجموعه ای از ابزارها و فناوری های در حال رشد برای هماهنگی و بهینه سازی فرآیندهای کلیدی در زمینه تولید و فروش و خدمات پس از فروش، از جمله کاهش هزینه، افزایش کیفیت، تسهیل توزیع وافزایش رضایت مشتری است که در این راستا مدیریت زنجیره تامین در جهت نیل به این اهداف باید هماهنگی بین اعضای زنجیره اش را ارتقاء دهد. در این تحقیق کیفیت روابط زنجیره تأمین که ابعاد آن شامل ارتباطات، همکاری، تعهد، وابستگی، انطباق و اعتماد می باشد به عنوان یکی از فرآیند های اصلی مدیریت زنجیره تأمین ، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین رضایت مشتری که یکی از معیار های مهم برای سنجش کیفیت قلمداد می شود به عنوان متغیر وابسته تحقیق لحاظ شده است. بدین منظور نمایندگی های مجاز ایران خودرو دراستان خراسان رضوی مد نظر می باشد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردیده و روایی و پایایی آن با استفاده از روش های مطرح از جمله روایی محتوایی و سازه و همچنین آلفای کرانباخ مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها که به صورت سرشماری انجام گرفت از نرم افزار SPSS استفاده شده و تحلیل داده های مربوط به 37 نمایندگی که به سوالات تحقیق پاسخ دادند نشان می دهد که ازابعاد مدیریت زنجیره تامین ( ارتباطات، همکاری، اعتماد و انطباق) با رضایتمندی نمایندگی ها به طورمستقیم رابطه دارند. اما رابطه تعهد و وابستگی با رضایتمندی نمایندگی های مجاز ایران خودرو دراستان خراسان رضوی مورد تایید قرارنگرفت.

واژه های کلیدی: مدیریت زنجیره تامین، ارتباطات، همکاری، تعهد، اعتماد، انطباق، وابستگی، رضایت مشتری، شرکت ایساکو

مقدمه 

تغییرات و تحولات عمیق دنیای کسب و کار و الزامات جدید تولید و تجارت در عصر کنونی، زمینه ظهور و بروز نگرش ها ی جدیدی را فراهم ساخته است که ضروری است مورد توجه دست اندر کاران عرصه تولید و تجارت قرار گیرد. در همین راستا رویکرد ها و نگرش های جدیدی پیرامون موضوع تأمین تحت عنوان مدیریت زنجیره تأمین گسترش یافته، به نحوی که زمینه خلق نگرشی جدید در حوزه مدیریت تأمین را فراهم ساخته است است (غضنفری و همکاران، 2007). برای یکپارچه کردن زنجیره تأمین باید تبادل اطلاعات بین اعضای زنجیره تأمین سریع و دقیق صورت گیرد. هماهنگی در فعالیت های اطلاعاتی و برنامه ریزی منجر به کاهش هزینه، بهبود ارزش و اجرای فعالیت های برنامه ریزی منسجم می شود (کلین دورفر ، 2005). مدیران سازمان های زنجیره تأمین باید روابط سازمان را با دیگر طرف های تجاری مورد ارزیابی و بازبینی قرار داده و آن را از ابعاد اعتماد دوطرفه، تعهد و توانایی طرف های تجاری مورد بررسی قرار دهند. رفع مشکلات سازمان های زنجیره تأمین نیاز به درجه بالایی از همکاری، تصمیم گیری مشترک، به اشترا ک گذاری بهتر و بیشتر اطلاعات دارد. در این حالت مدیران باید مطمئن باشند که طرف تجاری آن ها به نفع کل زنجیره عمل می کند (جوتنر ، 2005). برطبق نظرلودون زنجیره تامین شامل همه فعالیت هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده می باشد علاوه بر جریان کالا، دو جریان دیگر یعنی جریان اطلاعات و جریان منابع مالى و اعتبارات نیز وجود دارد. بر همین اساس، مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت هاى زنجیره تامین و نیز جریا ن هاى اطلاعاتى مرتبط با آ ن ها از طریق بهبود در روابط زنجیره، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مداوم تمرکز دارد (لاموس ، 1999). در این پژوهش تلاش شده که با مطالعه تحقیقات مشابه و اجرای یک پژوهش در زمینه بررسی تاثیر به کارگیری مدیریت زنجیره تأمین بر روی رضایت مندی نمایندگی های ایران خودرو، روابط تأمین کنندگان مورد بررسی قرار گیرد. سؤال اصلی که این تحقیق به آن می پردازد این است که به علت دامنه وسیع تعریف روابط بین تأمین کنندگان آیا می توان ابعاد روابط را شامل شش بعد ارتباطات، همکاری، تعهد، اعتماد، انطباق و وابستگی دانست و اثرآن بر رضایت مشتری چیست؟

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات 20


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر رضایتمندی نمایندگی های مجاز ایران خودرو دراستان خراسان رضوی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.