زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

اختصاصی از زد فایل پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی


پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:46

فهرست مطالب

عنوان .............................................. صفحه

مقدمه ..............................................

فصل اول : طرح تحقیق

  1. بیان موضوع   
  2. توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله 2-1- گرد آوری اطلاعات ( شواهد ) ..................... 2-3- دانش آموزان راجع به پوشش ...................... 2-3-2- شناخت نسبت به حجاب در ادیان دیگر ............ 2-3-4- شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش ...... 2-3-6- پوشش و سهل انگاری ........................... 2-3-8- تاثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه ........... 2-3-10- تاثیر خودنمایی بر پوشش دختران .............. 2-3-12- پوشش و حفظ معنویت .......................... 2-3-14- میزان اعتقاد فرد بر حجاب ................... 2-4-1- میزان شناخت دانش آموزان ..................... 2-4-3- نقش خانواده در رعایت پوشش ................... 2-4-5- اثر بخشی پوشش معلمان دینی ................... 2-4-7- مدگرایی ..................................... 2-4-9- پوشش و اقتصاد ............................... فصل سوم : ارائه راه حل برای رفع و عوامل بدحجابی 3-2- اجرای طرح ..................................... 3-2-2- گام دوم ..................................... فصل چهارم : ارزیابی تاثیرگذاری راه حل 4-2- مشاهدات ....................................... 4-3-1- نظر مسئولین و بعضی از دبیران راجع به تغییر رفتار در پوشش دانش آموزان ............................................ فصل پنجم : 5-2- پیوستها و منابع ............................... طرح تحقیق
  3. فصل اول :
  4. 5-1- چند پیشنهاد ...................................
  5. 4-3-2- نظر دانش آموزان راجع به پوشش خود بعد از دوره پژوهش و تحقیق
  6. 4-3- ارزیابی یافته های جدید و تعیین اعتبار .........
  7. 4-1- گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ) ....................
  8. 3-2-3- گام سوم .....................................
  9. 3-2-1- گام اول .....................................
  10. 3-1- انتخاب راه حل جدید ............................
  11. 2-4-10- اعتقاد و تعهد نسبت به حجاب .................
  12. 2-4-8- پوشش و معنویت ...............................
  13. 2-4-6- خودنمایی ....................................
  14. 2-4-4- اثربخشی پوشش معلمان و مسئولین مدرسه .........
  15. 2-4-2- سهل انگاری و پوشش ...........................
  16. 2-4- تجزیه و تحلیل داده ها .........................
  17. 2-3-13- مدگرائی و اقتصاد خانواده ...................
  18. 2-3-11- تاثیر مدگرائی بر پوشش دختران ...............
  19. 2-3-9- تاثیر پوشش معلمان دینی ......................
  20. 2-3-7- تشویق خانواده بر حجاب دختران ................
  21. 2-3-5- شناخت نسبت به الگوهای حجاب ..................
  22. 2-3-3- آیا چادر همان پوشش کامل است .................
  23. 2-3-1- میزان پذیرش حجاب ............................
  24. 2-2- نظر مسئولین راجع به پوشش ......................
  25. فصل دوم : یافته های تحقیق یا عوامل موثر در بدحجابی
  26. مقدمه :

    دین مبین اسلام، بعنوان یک دین کامل، جامع و منطبق با فطرت انسان، به تمام نیازهای روحی، روانی، اجتماعی و . . . پاسخ لازم و کافی داده است. طبیعی است برای رفع نیازهای متفاوت انسان و تکامل و ترقی او تکالیفی را در قالب وجب ، مستحب، مکروه ، مباح برای زن و مرد در نظر گرفته است.

    یکی از تکالیف واجب الهی حفظ حریم و رعایت پوشش در روابط زن و مرد است که انجام آن باعث پاک ماندن زن و مرد و در نیجه سبب پاک مانند جامعه از مفاسد، انحرافات و بی بند و باریهای اخلاقی و جنسی شده و تکامل معنوی و رشد اخلاقی را به دنبال دارد.

    ما در این پژوهش، عوامل موثر در بدحجابی دانش آموزان مورد بررسی و تفحص قرار داده شده است تا بعد از تشخیص موانع پوشش بتوانیم توجه آنان را به این امر مهم معطوف داشته و انگیزه لازم را برای رعایت حجاب و حفظ حریم در روابط زن و مرد ایجاد کنیم.

     

    1. بیان مسئله پژوهش از طرفی ما در سالهای اخیر متاسفانه نظاره گر کم رنگ شدن حفظ پوشش در بین جوانان هستیم که اگر بعنوان یک مشکل به آن توجه نکرده و به رفع آن پرداخته نشود پیامدهای ناگوار فردی ، و حتی اقتصادی اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و . . . را به دنبال خواهد داشت .در این پژوهش ما قصد آن داریم که دانش آموزان را از طریق 1 – بالا بردن شناخت آنان نسبت به پوشش 2 – و ارائه پوشش اسلامی بدون هیچ افراط و تفریط 3 – فراهم نمودن شرایط مناسب برای بروز روحیه خودنمائی در محیط مدرسه 4 – ارتباط با خانواده آنان جهت مشارکت در این زمینه ، به پوشش اسلامی علاقه مند سازیم و رعایت پوشش اسلامی را در برخورد با نامحرم در رفتار آنان مشاهده کنیم .
    2. و من به عنوان معلم دینی بر آن شدم در حد وسع و توان خودم و در حد امکانات مدرسه و همکاری و احساس مسئولیتی که در مدیر محترم مدرسه و سایر اعضای تیم پژوهش سراغ دارم این مانع را در مدرسه ای که در آن مشغول به کار هستم بر دارم هر چند که این مشکل همگانی نیاز به فعالیت همگانی در سطح کشور و آنهم در جوانب متعدد دارد ولی هر کس در حد وسع و توان خویش باید فرصت را غنیمت شمرده ور در پی برداشتن موانع باشد که سرمایه های ما، همان فرزندان و دانش آموزان ما هستند اگر ما به تربیت آنان بی توجهی کنیم دیگران فرهنگ کهن و عمیق ما را که می خواهم در سینه فرزندانمان بریزیم از کف آنان می ربایند و این مسئولیت سنگین، بر دوش ما مادران و معلمان است.
    3. حفظ پوشش و رعایت حریم در روابط زن و مرد از جمله مسائلی است که در تمام ادیان آسمانی و حتی در بعضی از مکاتب بشری به آن سفارش شده است و دبین مبین اسلام بعنوان کاملترین دین ، پیروان خود را به رعایت آن ملزم نموده است .

 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه راههای ایجاد علاقه به پوشش اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.