زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی ارتباط هزینه های نمایندگی و سهامداران نهادی با سود تقسیمی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله بررسی ارتباط هزینه های نمایندگی و سهامداران نهادی با سود تقسیمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

سیاست تقسیم سود برای زمان طولانی موضوع جالب در ادبیات مالی بوده است . امروزه پژوهش های زیادی بر روی سیاست تقسیم سود صورت گرفته است ، اما اکثر آنها در بازار های توسعه یافته می باشد و بازارهای نوپا ممکن است در برخی جنبه ها با بازارهای توسعه یافته کاملاً متفاوت باشند.

هدف این تحقیق بررسی تاثیر هزینه های نمایندگی و سهامداران نهادی بر نسبت سود تقسیمی است .. در این راستا جریانهای نقدی آزاد ، پراکندگی مالکیت (نسبت سهام در دست سهامداران حقیقی) و دارائیهای وثیقه ای به عنوان عوامل  هزینه های نمایندگی در نظر گرفته شده اند که باعث ایجاد تضاد منافع بین مدیران -سهامداران و سهامداران_اعتبار دهندگان می شوند . بطور کلی هزینه های نمایندگی بواسطه اداره شرکت توسط مدیر یا مدیران بوجود می آیند و زمانی ظهور می کنند که مدیریت از مالکیت جدا می شود.  .

تعداد 64 شرکت غیر مالی در بازار سهام تهران برای دوره ای از سال 1383  تا 1387 بعنوان نمونه در نظر گرفته شد ، و از آزمون همبستگی و رگرسیون برای شناسایی ارتباط نسبت سود تقسیمی با متغیر های      هزینه های نمایندگی و سهامداران نهادی استفاده شده است.

نتایج نشان می دهد که جریانهای نقدی آزاد و سهامداران نهادی بصورت مثبت و پراکندگی مالکیت (نسبت سهام در دست سهامداران حقیقی) بصورت منفی با نسبت سود تقسیمی ارتباط دارند. اما ارزش دفتری و بهای تمام شده دارائیهای وثیقه ای بر نسبت سود تقسیمی بی تأثیر است.

واژگان کلیدی: هزینه های نمایندگی ، سهامداران نهادی ، جریانهای نقدی آزاد ، پراکندگی مالکیت ، دارائیهای وثیقه ای ، نسبت  سود تقسیمی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی ارتباط هزینه های نمایندگی و سهامداران نهادی با سود تقسیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.