زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه تحلیل مردم شناختی تلویزیون و فرهنگ پذیری در خانواده (مطالعه موردی محله خیابان دولت ، دانش آموزان اول و دوم ابتدایی )

اختصاصی از زد فایل پایانامه تحلیل مردم شناختی تلویزیون و فرهنگ پذیری در خانواده (مطالعه موردی محله خیابان دولت ، دانش آموزان اول و دوم ابتدایی ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه تحلیل مردم شناختی تلویزیون و فرهنگ پذیری در خانواده (مطالعه موردی محله خیابان دولت ، دانش آموزان اول و دوم ابتدایی )


پایانامه تحلیل مردم شناختی تلویزیون و فرهنگ پذیری در خانواده  (مطالعه موردی محله خیابان دولت ، دانش آموزان اول و دوم ابتدایی )

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:93

فهرست و توضیحات:

1 پیش گفتار .................................................................................. 2

1-2 مقدمه ..................................................................................... 3

1-3 بیان مسئله ............................................................................... 4

1-4 اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................. 6

1-5 هدف ها ی پژوهش .................................................................... 7

1-6 سوالات پژوهش ........................................................................ 8

1-7 پیشینه تحقیق ............................................................................ 9

1-8 جامعه مورد بررسی ................................................................... 12

1-9 روش تحقیق ............................................................................ 13

1-10 کلید واژگان ........................................................................... 14

 

بخش دوم :

2-1 فرهنگ ................................................................................. 16

2-2 فرهنگ از منظر صاحبنظران علوم اجتماعی ..................................... 18

2-3 خصوصیات فرهنگ .................................................................. 21

2-4  فرهنگ به واقعیت معنا می بخشد .................................................. 23

2-5 فرهنگ پدیده ای فراگیر است ....................................................... 23

2-6 فرهنگ امری مشترک است ......................................................... 23

2-7 فرهنگ یاد گرفتنی است ............................................................. 23

2-8 فرهنگ به عنوان یک رفتار اکتسابی .............................................. 24

2-9 سطح های فرهنگ .................................................................... 25

2-10 طبقه بندی فرهنگها .................................................................. 25

2-11 ابداع فرهنگ پذیری ................................................................. 26

2-12 فرهنگ پذیری ....................................................................... 27

2-13 نوسازی مفهوم فرهنگ .............................................................. 28

2-14 عناصرمهم در فرهنگ پذیری ...................................................... 29

2-15 روند ها و متغیرهای فرهنگ پذیری .............................................. 30

2-16 انواع فرهنگ پذیری ................................................................ 30

2-17 انواع فرهنگ  پذیری از منظری دیگر ........................................... 32

2-18 آژانس های فرهنگ پذیری ......................................................... 32

2-19 ماهیت رسانه ......................................................................... 36

2-20 رسانه و فرهنگ پذیری ............................................................. 36

2-21 کارکردهای رسانه ها ............................................................... 37

2-22 رسانه ها و تغییر ارزشهای سنتی و شکاف نسلی ............................... 38

2-23 طبقه بندی نیاز های مرتبط با رسانه .............................................. 45

2-24 تلویزیون .............................................................................. 45

2-25 ویژگی های تلویزیون ............................................................... 36

2-26 تلویزیون به عنوان ابزاری فرهنگی .............................................. 46

2-27 تلویزیون از دید نظریه پردازان ................................................... 46

2-28 قدرت تلویزیون ...................................................................... 48

2-29 کارکردهای مثبت تلویزیون ........................................................ 49

2-30 جنبه ها ی اجتماعی شدن کودکان ................................................. 50

2-31 کارکردهای منفی تلویزیون ......................................................... 51

2-32 نقش ها و وظایف وسایل ارتباطی ................................................. 53

2-33 کودک کیست ......................................................................... 54

2-34 ویژگی های کودک در دوره ابتدایی ............................................... 54

2-35 قابلیت های کودک نسبت به تلویزیون ............................................ 56

2-36 ارتباط کودک و تلویزیون .......................................................... 57

2-37 کودکان قربانیان تلویزیون .......................................................... 58

2-38 چهارچوب نظری .................................................................... 59

....... نظریه فرهنگ و شخصیت ........................................................ 59

....... نظریه کنش متقابل نمادین .......................................................... 60

...... نظریه کارکردگرایی ................................................................. 61

 

بخش سوم :

3-1 مقدمه .................................................................................... 63

3-2 تلویزیون و تغییر در الگوهای گذران اوقات فراغت کودکان ................... 70

3-3 تلویزیون و تغییر در عادات و سلایق کودکان ..................................... 73

3-4 تلویزیون و تغییر در باورها نگرشها و ارزشهای کودکان ....................... 75

3-5 تلویزیون و تغییر در فرهنگ تغذیه ................................................. 79

3-6 تلویزویون و تغییر در ادبیات کودکان .............................................. 80

3-7 سوالات پرسیده شده از والدین ....................................................... 81

3-8 مصاحبه با والدین ...................................................................... 81

3-9 مصاحبه با مربیان ..................................................................... 86

3-10 نتیجه گیری ........................................................................... 87

فهرست منابع ................................................................................. 91

چکیده انگلیسی


فهرست نمودارها

نمودار                                                                                    عنوان

نمودار شماره 1: نمودار سطح تحصیلات والدین ........................................ 66

نمودار شماره 2: حدود ساعات تماشای تلویزیون ........................................ 67

نمودار شماره 3: اولیت تماشای برنامه های تلویزیون .................................. 68

نمودار شماره 4: علت تماشای تلویزون .................................................. 69

 


 

چکیده :

  رسانه ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی، کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش های جوامع را بر عهده دارند، در عصر کنونی با توجه به نقش بارز آن ها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی، سعی می­کنند الگوهای نوینی را به جوامع وارد کنند، که جایگزین فرهنگ ها و ارزش ها و الگوهای سنتی می­شوند و در این رهگذر رسانه ها، به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش ها و هنجارها مطرح هستند و به طوری که سنت ها را به مبارزه می طلبند و به صورت یک عامل مؤثردر دگرگونی نگرش ها و رفتارهای نسل جدید عمل می کنند و همین امر میتواند منجر به شکاف نسلی و  عدم انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل فعلی شود. در دوران کنونی نقش نهادهای اجتماعی همانند خانواده ، مدرسه و همسالان در اجتماعی کردن و فرهنگ پذیری کودکان ضعیف است  و در مقابل ، روز به روز بر اهمیت و نقش رسانه ها افزوده می شود  تا جایی که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه ها الویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می­کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را به ما می آموزند . بر همین اساس با توجه به نقش تأثیر گذار رسانه،  بالاخص تلویزیون، بر تمامی اعضای جامعه، مخصوصاً کودکان که فرآیند فرهنگ پذیری در آن ها یک سویه انجام می گیرد و در مقابل این وسیله تأثیر پذیر ، هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل مردم شناختی تلویزیون به عنوان یکی از رسانه های فراگیر و گسترده و در دسترس همگان بر فرهنگ پذیری کودکان در خانواده است که برای رسیدن به این منظور علاوه بر پژوهش اسنادی و کتا بخانه ای از 50 دانش آموز دختر اول و دوم ابتدایی مدرسه مهدا واقع در خیابان دیباجی جنوبی در منطقه 3 تهران مصاحبه به عمل آمد ومحقق به مشاهده مشارکت آمیز در جامعه آماری پرداخت وطی پژوهش این مسئله بدست آمد که تلویزیون باعث تغییراتی در باورها و ارزش ها ،عادات و علایق ،الگوهای فراغت ،ادبیات و فرهنگ تغذیه دانش آموزان مورد بررسی شده که میزان این تغییرات در دانش آموزانی که بیشتر تمایل به تماشای برنامه های تلویزیون داشتند و والدینی که توجه و نظارت کمتری نسبت به نوع برنامه ها و تعداد ساعات تماشای کودکان خود داشتند بیشتر و قابل لمس تر بود.

 



دانلود با لینک مستقیم


پایانامه تحلیل مردم شناختی تلویزیون و فرهنگ پذیری در خانواده (مطالعه موردی محله خیابان دولت ، دانش آموزان اول و دوم ابتدایی )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.