زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارافرینی ریخته گری

اختصاصی از زد فایل کارافرینی ریخته گری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارافرینی ریخته گری


مقاله ریخته گری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:4

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق
عناصر متداول در ریخته گری حدیده ای

مقدمه

ریخته گری

حدیده ای شبیه ریخته گری با قالبهای دائم می باشد بجز فشار وارد شده به دورن قالب در فشار بالای 10تا210 مگاپاسکال (1/450-30/500)Psi به این روش قطعه بدست آمده یک شکل و با کیفیت نهایی خوب و ابعاد نهایی 2 درصد حالت ابعادی ریخته گری می باشد.

برای بسیاری اجزاء ، اجزای ماشین کاری ارسالی، یا ماشینکاری سبک مورد نیاز    می باشد برای بدست آوردن ابعاد مناسب قطعه کار .

ریخته گری حدیده ای می توان هم با قالب سرد و هم با قالب گرم انجام گیرد.

-در فرآیندهای با قلب سرد، فلز مذاب در مرحلة بارگیری در هر مرحله سرد            می گردد. اینجا مراحل برای ریخته گری کم تر می باشد که در نتیجه مخصوصاً برای فلزاتی همانند آلومینیوم دو عناصر و آلیاژهای آن مناسب می باشد که این عناصر می توانند با آهن در دماهای بالا ترکیب شوند .

-در فرآیندهای قالب گرم دمای قالب متصل به دمای فلز مذاب می باشد . در این رابطه سیلندر بدون پوشش می باشد و نحوة حرکت فلز مذاب ساده تر از ریخته گری با قالبهای سرد می باشد . فرآیندهای محفظه گرم برای فلزات با نقطه ذوب پایین مناسب می باشد که دارای سیالیت بیشتری می باشند همانند زینک و این روش برای فولادهای با دمای بالا مناسب نیستند با دجه حرارت بالا.

قالبهای ریخته گری (حدیده ای که در صنعت حدیده خوانده می شوند) بسیار گران تمام می شود چون این قالبها از فولادهای سخت و همچنین زمان چرخه قویتر عناصر سخت تر همانند آهن و فولاد تشکیل می شوند و مقرون به صرفه نمی باشند.

 

آلومینیوم ، زینک و عناصر مس موادی هستند که در این کار استفاده می شوند و از طرف دیگر آلومینیوم خالص به ندرت بکار می رود چون در هنگام کار چروکیده      می گردد و دارای شکست و ترک خوردگی خواهد شد .


دانلود با لینک مستقیم


کارافرینی ریخته گری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.