زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سیستم های خبره

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد سیستم های خبره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سیستم های خبره


تحقیق در مورد سیستم های خبره

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحات:  10


فهرست مطالب :

- کاربر سیستم‌های خبره
- مشخصات سیستم‌های پشتیبانی خبره
- اجزاء سیستم خبره
1- پایگاه دانش
3- امکانات تفسیرگر
2- موتور استنباطی (Inference Engine)
- نتیجه گیری

سیستم‌های خبره شاخه‌ای از هوش مصنوعی می‌باشند. که برای مشاوره در امر تصمی‌گیری به کار گرفته می‌شوند. این سیستم‌ها بر دانش متمرکز بود و انواع مختلف داده‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین از روش‌های ابداعی استفاده کرده و از توان دلیل و برهان آوردن سود می‌برند. مشخصه دیگر این سیستم‌ها متمرکز بودن بردامنه خاصی از کاربردهای علمی و یافنی می‌باشد.
اجزای اصلی سیستم خبره عبارتند از : پایگاه دانش ، موتور استنباطی ، امکانات دستیابی به دانش و امکانات تفسیرگر. همچنین دو دسته از افراد با سیستم خبره تعامل دارند که عبارتند از : کاربران و افراد خبره. کاربران سیستم را مورد استفاده قرار می‌دهند ( از آن مشاوره می‌گیرند ) و افراد خبره نیز دانش خود را در اختیار سیستم قرار می‌دهند. به عبارت دیگر پایگاه دانش بر اساس تجربیات و دانسته‌های فرد خبره تشکیل شده و امکانات سیستم خبره این دانش مورد بحث به شکل‌های گوناگون در پایگاه دانش نگهداری می‌شود. دو شکل عمده نگهداری اطلاعات عبارتند از روش قاعده‌ای « اگر – آنگاه » و روش الگویی
موتور استنباطی که وظیفه نتیجه گیری از روابط موجود در پایگاه دانش بر اساس نیاز کاربر را به عهده دارد، به دو روش عمده زنجیره‌ای پیش رونده ( داده نگر) و زنجیره‌ای پس رونده ( هدف گرا) از میان اطلاعات حرکت کرده و نتیجه گیری را اقامه یا رد می‌کند.
امکانات تفسیرگر برای پاسخ به «چرایی » حرکت فعلی و « چگونگی » حرکت کلی در رسیدن به پاسخ یا تصمیم ، مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان برقراری ارتباط کاربر با سیستم را فراهم می‌سازد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سیستم های خبره
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.