زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

شبکه های ارتباطی

اختصاصی از زد فایل شبکه های ارتباطی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .


¬چکیده :
مقدمه
امروزه شبکه های مخابراتی و ارتباط از راه دوری که اینترنت و صوت پاکتی استفاده
می کنند ، طرفداران زیادی پیدا کرده است ، این روش انتقال صوت که به کمک پروتکل ها اینترنتی انجام می گیرد بسیار کم هزینه تر از روش های قدیمی و سویچ مداری سابق هستند . همین امر باعث شده است تا طراحان شبکه های مخابراتی نسل نوینی از شبکه تلفنی را پیشنهاد کنند که کاملا” مبتنی بر استفاده از اینترنت و صوت پاکتی می باشد . در این شبکه ها ترافیک صوتی بخش کوچکی از ترافیک عظیم داده ای را تشکیل می دهد .
ما در این نوشتار سعی کرده ایم اهمیت شبکه های صوتی پاکتی را نشان دهیم و مفهوم تکنولوژی Voice Over IP را روشن نموده و با معرفی ساختار و معماری هایی مربوط به آن و نیز آشنایی با پروتکل های شبکه ای خاصی که برای این تکنولوژی استفاده می شود ، به صورت
دقیق تری با این نوع شبکه ها آشنا شویم . بنابراین در فصل اول در باره مفاهیم و تعاریف مربوط به این تکنولوژی بحث خواهیم نمود و در فصل دوم به بررسی تقریبا” کاملی از پروتکل های و استانداردهای این تکنولوژی می پردازیم .
فصل اول :
1ـ1 ) مفاهیم Voice Over IP
شبکه های ارتباطات از راه دور ( Telecommunication ) امروزه دستخوش تغییرات زیادی شده اند . در آینده ای نزدیک شبکه هایی که براساس Voice basedCircui+ switch قدیمی هستند ( کلاس سویچ های 5 و 4/5 ) باید به معماری Packet-based تبدیل شوند . مطالعات انجام شده نشان می دهد که شبکه های پاکتی به طرز قابل ملاحظه ای از شبکه های هم ارز سوییچ مداری ارزانتر هستند . شکل 1-1 نتایج این مطالعات را نشان می دهد .

 

 


در یک مقایسه نوعی ، سیستم پاکتی جدید که از امکانات و تکنولوژی های سخت افزاری نوین استفاده کرده اند حدود 10 تا 20 درصد هزینه های سوییچ کلاس 5 را دارند . همچنین از آنجایی که سوییچ های قدیمی اصولا” برای کار با داده طراحی نشده اند با اینترنت و آدرس ها IP سازگاری خوبی ندارند . PTSN برای ترافیک صوتی طراحی شده است و همانطور که قبلا” گفته شد این نوع ترافیک در صنعت ارتباطات از راه دور رشد چندانی ندارد . در عوض بیشتر این رشد در شبکه های داده ای و IP-based رخ خواهد داد .
در حالت کلی پیاده سازی های شبکه های IP-based باعث کاهش هزینه ها می شود ولی بعضا” عکس این اتفاقات رخ داده است ، دلیل این امر جدید بودن این تکنولوژی است .
Voice Over IP به معنای انتقال ترافیک صوتی در قالب پاکتی می باشد . اصطلاحات زیادی برای توصیف این فرآیند وجود دارد :
IP Telephony interant telephony , Internt telephony و صوت پاکتی . ذیلا” ما هرکدام از این مفاهیم را به صورت خلاصه توضیح می دهیم :
Internet Telephony : عبارت است از جایگذاری تماس های تلفنی بر روی شبکه جهانی Internet
Interanet Telephony : عبارت است از جایگذاری تماس های تلفنی بر روی شبکه خصوصی ( یا interanet ) .
IP Tlelphony : به معنای استفاده از پروتکل اینترنت ( IP ) جهت ارسال تماسی های صوتی روی شبکه جهانی Internet یا شبکه خصوصی ( interanet ) می باشد .

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  48  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


شبکه های ارتباطی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.