زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی رابطه دلبستگی با کمال گرایی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی

اختصاصی از زد فایل تحقیق درباره بررسی رابطه دلبستگی با کمال گرایی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی رابطه دلبستگی با کمال گرایی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی


تحقیق درباره بررسی رابطه دلبستگی با کمال گرایی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 45 صفحه

 

 

 

 

 

 

چکیده:

 زمینه و هدف:

 دلبستگی به والدین نقش زیادی در سلامت روانی و سازگاری  فرد در آینده دارد و می تواند در سایر متغیرهای شخصیتی و عملکرد فرد در حوزه های مختلف اثرگذار باشد بنابراین  هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه دلبستگی به والدین و همسالان با کمال­گرایی سازگارانه و ناسازگارانه و عملکرد تحصیلی است.

روش: روش پژوهش، از نوع همبستگی است.و جامعه ی آماری این پژوهش  کلیه ی دانش آموزان پسر سال اول دبیرستانهای شهر ایلام که در سال تحصیلی 88-1387 مشغول به تحصیل بودند می باشد.که نمونه ای شامل 360 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از آنها انتخاب شدند.شرکت کنندگان پرسشنامه دلبستگی به والدین و همسال، پرسشنامه کمال­گرایی در مدرسه و مقیاس کمال­گرایی اهواز را تکمیل کردند. روش­های آماری به کار گرفته شده در این پژوهش، همبستگی ساده و رگرسیون چند متغیره بود.

یافته ها :

نشان دهنده روابط معنی­دار، میان متغیرهای مورد بررسی بوده است.این یافته ها نشان می­دهد که دلبستگی به مادر برای پیش بینی کمال­گرایی سازگارانه و ناسازگارانه بیشترین توان پیش بینی را دارد در حالی که برای پیش بینی عملکرد تحصیلی، دلبستگی به پدر بیشترین توان پیش بینی را دارا می­باشد.ضمنا سطح معنی داری 01/0 و 05/0 در نظر گرفته شده است.

 

نتیجه گیری :

نتایج این پژوهش تأثیرات عوامل فرهنگی که این پژوهش در آن انجام شده بروی روابط برخی از متغیر ها را نشان داده همچنین به نقش رفتار والدین در کمال گرایی کودک و نیز نقش والدین و همسالان را در عملکرد تحصیلی نشان می دهد.

مقدمه

     کمال­گرایی[1] در اصل به صورت تمایل پایدار فرد به وضع معیارهای کامل و دست نیافتنی و تلاش برای تحقق آن­ها که با خود ارزیابی های انتقادی از عملکرد شخصی همراه است، تعریف شده است (برنز[2]، 1980؛ فروست[3]، مارتن[4]، لهارت[5] و روزنبلت[6]، 1990). تحقیقات اخیر در مورد کمال­گرایی به این سازه به مثابه یک سازه ی چند بعدی می نگرند که شامل کمال­گرایی سازگارانه[7] و کمال گرایی ناسازگارانه[8] می­باشد (فلت[9] و هویت[10]، 2002). کمال­گرایی سازگارانه شامل یک استاندارد بالای واقع گرایانه ی شخصی، نظم و سازماندهی و آرزوی بی نظیر بودن است. در مقابل، کمال­گرایی ناسازگارانه شامل استانداردهای بالای غیر واقعی، نگرانی مفرط در مورد اشتباهات و ادراک نا هماهنگی بین عملکرد و استانداردهای شخصی است (انس[11] و کاکس[12]، 2002).

      فرق اساسی کمال­گرایی سازگارانه و ناسازگارانه این است که در کمال­گرایی ناسازگارانه به رغم وجود شواهد متضاد یا به عبارتی، شواهدی که حاکی از غیر واقعی بودن استانداردها هستند، تمایلات کمال­گرایی همچنان تداوم می یابند (علیلو، 1385). علاوه بر این، با وجود اینکه کمال گرایان سازگار و ناسازگار هر دو با داشتن استانداردهای بالا برای عملکرد شخصی مشخص می- شوند اما تفاوت این افراد در آن است که کمال­گرایان سازگار برای رسیدن به این استانداردها تلاش خود را به خرج می دهند در حالی که عزت نفس[13] خود را فدای آن نمی کنند (لاول[14] و لیمک[15]، 2009). در مقابل، کمال­گرایان ناسازگار، بیشتر نگران عواقب کار خود بوده و در صورت برآورده نشدن این استانداردها، واکنش های منفی زیادی نشان می دهند (استابر[16] و رامبو[17]، 2007). به عبارت دیگر با اینکه داشتن معیارهای بالا برای عملکرد شخصی مفید است ولی زمانی که این معیارها توسط خود فرد و واقع بینانه انتخاب نشوند پایه و اساس بسیاری از خصوصیات منفی روانی مانند خود انتقادی[18]، احساس مفید نبودن[19] و افسردگی[20] در افراد می­شوند (رایس[21] و میرزاده[22]،2000؛ ساسارولی[23] و روگیرو[24]، 2005).


 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی رابطه دلبستگی با کمال گرایی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.