زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله:نقش معلمان در جامعه

اختصاصی از زد فایل مقاله:نقش معلمان در جامعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله:نقش معلمان در جامعه


مقاله:نقش معلمان در جامعه

لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه*

 

فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه : 129

 

 

مقدمه:

 

در حال حاضر تعلیم و تربیت مهم ترین اصل توسعه  هر کشور است و رسالت انتقال مجموعه باورها ؛ اندیشه ها؛ رفتارها و مهارتهای جامعه به نسل جدید بر عهده آموزش وپرورش است.در حقیقت هر گونه پیشرفت و تحول در جامعه مستلزم آموزش و پرورش صحیح و قوی است .از آنجا که موفقیت آموزش و پرورش به عوامل آن بستگی دارد و در میان مجموعه عوامل معلمان مهم ترین نقش را ایفا می نماید ؛معلمان توجه ویژه ای را می طلبد. چنانکه هیچ کشوری نمی تواند از سطح معلمانش بالاتر رود (دهقان؛1376).

 

درک حساسیت نقش معلمان در فرایند تعلیم و تربیت از سوی عموم مردم جامعه و ارزش نهادن بر آن به مفهومی اشاره دارد که در جامعه شناسی معادل منزلت و پایگاه اجتماعی است.پایگاه اجتماعی ؛ارزشی است که یک گروه در یک نقش می نهد (آریانپور؛1356).

 

در این تحقیق بحث ما نقش معلمان و ارزشی است که جامعه برای او قائل می شود . یکی از عوامل مهم در ایفای شایسته نقش معلم رغبت  شغلی ایشان است و از عوامل مهم در رغبت شغلی معلمان این است که معلمان از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار باشند . با این وجود شواهد و تحقیقات پیشین که توسط شهین بهمنی در سال 1380 ؛ برزگر و نویدی در سال1380 ؛ راضیه نوری در سال 1375و ... انجام گرفته نشان می دهد که منزلت اجتماعی معلمان در جامعه ما به طور فزاینده پایین است.این یک واقعیت است که فارغ التحصیلان پسر تمایل کمتری برای ورود به حرفه معلمی نشان می دهند ودر بعضی کشورها معلمی بیشتر به عنوان حرفه زنان در نظر گرفته می شود . (مختاری؛1372)

 

چنانچه به عوامل موثر بر پایگاه اجتماعی معلمان توجه شود وبا شناخت این عوامل سعی در رفع مشکلات آنان نمود ؛بی تردید درامر آموزش و پرورش اثرات مثبت بسیاری خواهد داشت . این امر محقق را واداشت تا با انجام چنین تحقیقی در جهت عوامل موثر بر پایگاه اجتماعی معلمان قدمی در این راه مهم بردارد.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله:نقش معلمان در جامعه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.