زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مهندسی ژنتیک و عوامل عفونی نوپدید

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله مهندسی ژنتیک و عوامل عفونی نوپدید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مهندسی ژنتیک و عوامل عفونی نوپدید


دانلود مقاله مهندسی ژنتیک و عوامل عفونی نوپدید

افزایش شناخت بشر از موجودات زنده و فرایندهای زیستی توانمندی های نوینی را در اختیار انسان قرار داده است که کاربردهای گسترده‌ای دارند. بیوتکنولوژی ( فنآوری زیستی) و مهندسی ژنتیک از علوم نوینی هستند که در دو دهه گذشته توانمندی های خود را در عرصه های مختلف زندگی بشر بویژه در زمینه بهداشت و درمان بخوبی به اثبات رسانده اند. مهندسی ژنتیک و یا به عبارتی دست ورزی ژن ها سبب تحول در عرصه فنآوری زیستی و بویژه تهیه و تولید انواع واکسن ها، داروهای نوترکیب، و روش های نوین تشخیصی و درمان بیماری ها گردیده است.

بیوتکنولوژی )Biotechnology( (صنایع زیستی، فن آوری زیستی) یا بهره گّیری صنعتی از توان موجودات و فرایندهای زیستی، به دلیل ماهیت چند منظوره آن در اغلب کشورهای جهان به عنوان تکنولوژی حیاتی و محور توسعه، قلمداد شده و در تنظیم استراتژی و برنامه های ملّی توجه جدی به آن معطوف گردیده است زیرا امنیت ملی بدون دستیابی به فن آوری های حیاتی نوین، امکانپذیر نخواهد بود. انتخاب بیوتکنولوژی به عنوان تکنولوژی های حیاتی ملی، تکنولوژی های نوظهور بازرگانی و تکنولوژی های کلیدی دفاعی، عنوان شده توسط وزارت بازرگانی و وزارت دفاع آمریکا، جامعه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا و مالزی نشان دهنده اهمیت این فنآوری است.

بیوتکنولوژی پزشکی

بیوتکنولوژی پزشکی عبارت از بهره گیری از توانمندی های فنآوری زیستی و مهندسی ژنتیک در عرصه بهداشت و درمان  است که در عرصه های تحقیقاتی، پیشگیری، تشخیص و درمان، سبب تحول عمده‌ای گردیده است.

الف - تحقیقات

 در عرصه تحقیقات، بیوتکنولوژی پزشکی جهت شناسایی علت یا علل مولکولی بیماری ها و عوامل بیماریزا یا عملکرد داروها، که به طور کلی کشف و شناسایی ژن ها، پروتئین ها و مکانیسم عمل وارتباط آن ها با عوامل دیگر در این عرصه است که با خاتمه پروژه ژنوم انسانی منجر به کشف رمز هزاران ژن موثر در بیماری ها راه های نوینی را جهت تشخیص سریع، درمان و پیشگیری در اختیار بشر قرار داده است. در این عرصه شناسایی ساختار ژنتیکی عوامل بیماریزای عفونی علاوه بر نقش بسیار مفید می‌تواند کاربردهای خطرناکی را در عرصه تهیه عوامل نوین عفونی داشته باشد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

شامل 23 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مهندسی ژنتیک و عوامل عفونی نوپدید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.