زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد داستان خلقت آدم

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد داستان خلقت آدم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد داستان خلقت آدم


تحقیق در مورد داستان خلقت آدم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه28

فهرست مطالب

 

خطیب فرزانه استاد مهدی دانشمند

 

معنای یاد و ذکر خدا

 

سر گذشت خلقت آدمی در قرآن

 

از زمان صدور فرمان ((اهبطوا))تا((ارجعی))

 

توبه و پشیمانی حضرت آدم

 

موانع استجابت دعا

 

برخی زمینه های اجابت دعا

 

  1. درود و صلوات بر محمد و آل او؛
  2. خضوع و خشوع؛
  3. درنگ و تاُمل و اصرار و پافشاری؛

 

.ستایش وسپاس خدای رحمان و عذر و پوزش؛    

 

  1. تضرع و گریه؛

 

برو بگو آمدم...

 

  1. سجده های طولانی؛
  2. صدقه دادن؛
  3. زمان و مکان مناسب برای دعا کردن و...

 

دستور العمل توبه

 

توبه؛بازگشتی عاشقانه به سوی معشوق

 

تاخیر در توبه(تسویف)

 

شرایط توبه کامل از دیدگاه مولای متقیان حضرت علی(ع)

 

شرایط توبه خاص

 

چرا گناه؟

 

‌آثار گناه

 

نقل شده است که زلیخا چون قصد یوسف کرد،از بت سنگی که در گوشه اتاق قرار داشت شرم و حیا کرد،پیش از اجرای نقشه خود،پرده ای روی آن انداخت تا چشمش به بت نیفتد!ولی متاّسفانه ما همان پرده ای روی آن انداخت تا چشمش به بت نیفتد! ولی متاّسفانه ما همان پرده را هم پاره می کنیم او صنم پرست بود و ما صمد پرست.روزها و شب ها و سالیان برما می گذرد،بدون هیچ حساب و اندیشه ای گناه می کنیم و ازتقوی و صیانت نفس حتی پرده ای نازک باقی نگذاشتیم.عمری است نمک حضرتش را می خوریم،بی ادبی کرده نمکدان می شکنیم؟!

 

متاّسفانه علی رغم این همه تاّکیدی که در مورد گناه شده است،ما همچنان بدون توجه به عواقب آن،دچارگناه می شویم.گناه در زندگی دنیوی و اخروی انسان اثرات بسیار زیانباریو مخربی دارد.گناه آفت درخت زندگی انسان است؛همچنان که در درختان و گیاهان آفت  ها مانع طراوت و سلامت و ثمردهی است،در مورد انسان نیز گناهاان مانع انسان به سعادت و آرامش و زندگی سالم و مفید است.

 

پاره ای از گناهان کبیره را می توان به این شرح نام برد.شرک به خدا،یاّس و ناامیدی از رحمت خدا،عقوق والدین،قطع رحم،ربا خواری، زنا،لواط ،شراب خواری، قمار،دروغ،پیمان شکنی،خیانت به امانت،دزدی،کم فروشی،فرار از جهاد،کمک  به ستم کاران،عدم یاری به ستمدیدگان،اسراف،ترک واجبات،اصرار بر گناه،غیبت،بهتان،ریختن آبروی مؤمن،مکر و نیرنگ،احتکار،کبر،حسد،دشمنی با مؤمن،بدعت،کفران نعمت و...

 

  1. قساوت قلب:امام محمد باقر(ع)می فرمایند:«در قلب هر انسانی نقطه سفیدی است که چون گناه مرتکب شود،نقطه سیاهی بر آن عارض می شود.اگر به گناه خود ادامه دهد و از آن بر نگردد،آن سیاهی غالب گشته و سفیدی از بین می رود.

 

در این صورت،چنان کسی هرگز به سوی خیر برنمی گردد.و باز می فرماید:هیچ چیز مانند گناه دل را فاسد نمی کند.همانا قلب با گناه در می آمیزد تا جایی که گناه بر آن چیره می شود و آن را زیر و رو می کند».18

 

  1. سلب توفیق:دنبال هر گناهی،توفیقی از انسان سلب می شود.بدین وسیله،دری از خیر به روی انسان بسته می شود؛زیرا هر خیری برای انسان هست،همه از خدا و از فضل،احسان او در حق وی است.

 

حال زمانی که انسان عملا امر الهی را نادیده می گیرد،در واقع پشت به خدا می کند،از این رو،از هر نوع خیر و احسانی که در صورت رو کردن به سوی خدا وتقرب جستن به او می توانست از آن بهره مند شود،محروم می گردد.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد داستان خلقت آدم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.