زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عفونت ویروسی آنفولانزا

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله عفونت ویروسی آنفولانزا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عفونت ویروسی آنفولانزا


دانلود مقاله عفونت ویروسی آنفولانزا

عفونت ویروس آنفلوآنزا یکی از بیماری هایی است که در دوره های زمانی مختلف اپیدمیهای گسترده و مرگ و میر زیادی را به همراه داشته است . گرچه هر ساله شاهد مواردی از این عفونت ها با انواع گونه های ویروس آنفلوآنزا هستیم اما شیوع یک گونه جدید از ویروس که برای سیستم ایمنی بدن ناشناخته بوده و از قدرت بیماری زائی بالائی نیز برخوردار باشد خطر بزرگی برای سلامتی جهانیان محسوب می شود . این اتفاق در سالهای 1918 و 1957 و 1968 حادث گردید که باعث مرگ و میر میلیونها نفر شد.
چرا آنفلوآنزا حائز اهمیت است :
- بیماری آنفلوآنزا قابلیت ایجاد همه گیری های وسیع را دارد .
- وقوع همه گیری آنفلوآنزا ، غیر قابل پیش بینی است .
- سرعت انتشار آنفلوآنزا ،بسیار بالا است .
- همه گیری آنفلوآنزا ، عواقب گسترده اجتماعی و اقتصادی دارد .
- در بیماران قلبی ، ریوی ، کلیوی ، افراد مسن و کودکان ، عوارض شدید و مرگ و میر بیشتری به دنبال دارد . به طوری که در سال 1918 حدود 40 میلیون نفر را به کام مرگ کشید .
عفونت انسانی ناشی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان
ویروس آنفلوآنزای پرندگان به طور طبیعی غیر ازپرندگان و خوک باعث ایجاد عفونت در سایر گونه ها نمی شود ولی درسال 1997 برای اولین بار ابتلاء انسان به یکی ازانواع آنفلوآنزای پرندگان در هنگ کنگ به اثبات رسید و با ابتلا 18 نفر باعث مرگ 6 نفر از آنان شد . در این سال کل ماکیانهای هنگ کنگ که بالغ بر 5/1 میلیون قطعه بود معدوم وباعث قطع زنجیره انتقال ویروس از پرندگان به انسان شد. در سال های 2003 و 2004 طغیان ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در بین
ماکیان های کامبوج ، چین ، اندونزی ، ژاپن ، لائوس ، کره جنوبی ،تایلند ، ویتنام ، قزاقستان ، مغولستان، هنگ کنگ ، هلند و ترکیه گزارش شد .
این بیماری اخیراً گسترش یافته و کشورهای حاشیه شمالی دریای خزر و درماههای اخیر کشور ترکیه رانیز درگیر کرده است . آخرین اطلاعات از ترکیه حاکی از آن است که در 26 استان این کشور آنفلوآنزای مرغی شیوع پیدا کرده و بیش از 100 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که تاکنون سه نفر از آنها براثر بیماری جان خود را از دست داده و بقیه در بیمارستانها بستری هستند . نظربه اینکه کشور ما درمجاورت استانهای درگیر آنفلوآنزای پرندگان در ترکیه قرار دارد و از سوی دیگر امکان کوچ پرندگان از کشور های همسایه شمالی به کشور ما وجود دارد لذا هر لحظه بیم آن می رود که کشور مانیز درگیر این مشکل شود و خسارات مالی و اقتصادی فراوانی را به بار آورد . اگر چه طبق اطلاعات منتشره تاکنون خوشبختانه موردی از ابتلاء به آنفلوآنزای پرندگان در کشورما گزارش نشده ولی لازم است که تمام مردم و بویژه همکاران بانک از این بیماری اطلاعات مختصری داشته باشند.
چگونگی انتشار همه گیری آنفلوآنزای پرندگان در سطح یک کشور:
در داخل یک کشور بیماری به آسانی از یک مرغداری به مرغداری های دیگر انتقال می یابد. زیرا ویروس به تعداد زیاد درفضله پرندگان وجود دارد و باعث آلودگی گردو غبار و خاک می گردد و ویروس به آسانی از طریق هوا از پرنده ای به پرنده دیگر منتقل می شود . لوازم و اشیاء آلوده ، غذاها،قفسه ها ، لباس ها وبویژه کفش ها موجب انتقال ویروس از محلی به محل دیگر می شود . همچین ویروس ممکن است از طریق پاها و بدن حیواناتی نظیر جوندگان که نقش ناقل مکانیکی را ایفاء
می کنند منتقل گردد . حتی شواهد محدودی از نقش پشه ، مگس و کک ها در انتقال ویروس حکایت می کند.
ویروس ممکن است از طریق فضولات پرندگان وحشی مبتلا، به ماکیان اهلی انتقال یابد و خطر انتقال ویروس زمانی افزایش می یابد که ماکیان اهلی خارج از قفس و آزاد بوده و یا از آب آلوده استفاده نمایند . فروشگاههای مرغ زنده در صورتی که از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نباشند یکی دیگر از منابع انتشار ویروس خواهند بود . ویروس عامل آنفلوآنزای پرندگان ممکن است از طریق تجارت پرندگان از کشوری به کشور دیگر انتقال یابد . همچنین پرندگان مهاجر از جمله انواع آبزی ، دریایی و ساحلی قادر به حمل ویروس تا فواصل طولانی می باشند . لازم به ذکر است که ماکیان آبزی بویژه اردک های وحشی مخزن طبیعی این ویروس بوده و بدون اینکه به بیماری شدیدی مبتلا شوند قادرند ویروس را در محیط اطراف خود منتشر کنند .
شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عفونت ویروسی آنفولانزا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.