زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ادبیات کودکان و نوجوانان

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله ادبیات کودکان و نوجوانان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ادبیات کودکان و نوجوانان


دانلود مقاله   ادبیات کودکان و نوجوانان

 

 

تعداد صفحات : 9 صفحه    -   

قالب بندی :  word

 

 

این گونه ادبی، به معنای عام، به آثاری اطلاق می‌شود که هم از نظر درونمایه و ساخت و پرداخت و تصویر و هم از نظر زبان و بیان و شیوه ارائه با نیازها، علاقه‌مندی‌ها، تجربه‌ها، و توانایی‌های درک و خواندن کودکان و نوجوانان متناسب باشد.

در این اصطلاح، مراد از کودک فردی است که دست کم بتواند با دیدن تصویرها یا گوش سپردن به متن کتاب‌ها، آنها را درک کند. گستره سنی این تعریف تا چهارده یا پانزده سالگی ادامه پیدا می‌کند. گرچه در این عبارت اشاره‌ای به دوران نوجوانی نیز شده است، در شرایط حاضر با توجه به دگرگونی‌های اساسی اجتماعی و فرهنگی در جوامع جهانی، به‌خصوص تحت تأثیر پیشرفت‌های شگرف ابزارهای الکترونیکی صوتی و تصویری پیچیده، نوجوانان بالاتر از سن پانزده سالگی عملاً به طرف مطالعه آثار مخصوص بزرگسالان کشیده شده‌اند. از طرف دیگر، ارتقای سطح کیفی آثار ادبی خاص این گروه‌های سنی تمایل بزرگسالان را نیز به مطالعه آثار آنان افزایش داده است. تا آنجا که به کودکان مربوط می‌شود عنصر تخیّل، اصلی‌ترین جوهر ادبیات آنها را تشکیل می‌دهد (7: ج 23، ص 198). این آثار معمولاً توسط بزرگسالان تعریف و تبیین، تألیف، تصویر، ترجمه، ویراستاری، چاپ، توزیع، ارزیابی، نقد، انتخاب، و حتی گاه برای آنها خوانده می‌شود. بنابراین، نگاه بزرگسالان به دوران کودکی و نوجوانی و برداشت‌هایی که آنها از این دوران دارند بر ساختار و کیفیت این آثار تأثیر می‌گذارد.

با وجود تأکید بر تفاوت‌های آشکار میان ادبیات کودکان و ادبیات بزرگسالان به‌دشواری می‌توان این تفاوت‌ها را مشخص کرد (8:9).

گروهی بر این عقیده‌اند که میان ادبیات کودکان و نوجوانان و ادبیات بزرگسالان تفاوت‌های ماهوی وجود دارد. لذا حتی بهترین آثار ادبی خاص این گروه‌های سنی را نمی‌توان با معیارهای ادبیات بزرگسالان سنجید. گروهی دیگر هر گونه مرزبندی میان ادبیات کودکان و نوجوانان و ادبیات بزرگسالان را تصنعی تلقی می‌کنند و ادبیات آنها را نیز بخشی از ادبیات می‌دانند (6: 19-20). برخی متخصصان نیز که پیترهانت، پژوهشگر سرشناس ادبیات کودکان انگلیس، نماینده آنهاست، برای سروسامان دادن به مناقشات جاری، پیشنهاد می‌کنند که بهتر است با توجه به دگرگونی‌های مداومی که در دید بزرگسالان نسبت به دوران کودکی روی می‌دهد، ادبیات آنها را برحسب خوانندگانشان تعریف کنیم و ارزش کتاب را به شرایط بهره‌گیری از آن وابسته سازیم (6: 22).


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ادبیات کودکان و نوجوانان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.