زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سنگ‌های تزئینی ایران غنای ذخایر و فقر صادرات

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد سنگ‌های تزئینی ایران غنای ذخایر و فقر صادرات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سنگ‌های تزئینی ایران غنای ذخایر و فقر صادرات


تحقیق در مورد سنگ‌های تزئینی ایران غنای ذخایر و فقر صادرات

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه56

فهرست مطالب

  پیشگفتار مقدمه: سنگ‌های ساختمانی: گروه گرانیت: سنگ‌های تزئینی و نما: استخراج گرانیت با تکنولوژی جت آب: برش و طراحی با جت آب: لکه‌زدایی از گرانیت: گروه ماسه‌سنگ‌ها و کنگلومراها: گروه سنگ‌های آهکی: مرمر:

در کارست سبب فرسایش تراورتن می‌شود و در آن خلل و فرج بوجود می‌آورد. در تراورتن‌های پرداخته و صیقلی معمولا این خلل و فرج را با سیمان رنگی پورتلند پر می‌کنند، چون این بتونه‌ها کلا قابل پرداخت و صیقل نیستند و معمولا سنگ ظاهر مخطط و لکه‌دار پیدا می‌کند. تراورتن بتونه شده، که این خلل و فرج در ظاهر آنها به چشم نمی‌آید، استفاده‌ی فراوانی در دیوار و کف و فضای خارجی ساختمان‌ها دارد.

 

در اغلب موارد لایه‌ها در ذخایر تراورتن افقی‌اند و یا با شیب ملایمی که تابع مورفولوژی سطح زمین است، مشاهده می‌گردند. معادن عظیمی از تراورتن در آذرشهر، تکاب و محلات موجود است. تراورتن در حالتی که رنگ سفید یکنواخت داشته باشد بسیار مرغوب است.

 

تراورتن‌ها دارای رنگ‌های متنوع و بافت نواری شکل است که در اثر حضور ترکیبات آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی‌ها ایجاد شده است. این سنگ در رنگ‌های زرد، قهوه‌ای، قرمز، لیمویی، خاکستری، سیاه و سفید قابل تولید است. همچنین تا حدودی بافت متبلور یا ریزبلور دارد و دارای تخلخل است. لایه‌لایه و کندویی مانند است و به حالت استالاکتیت‌های کوچک دیده می‌شود.

 

پرمصرف‌ترین و ایده‌آل‌ترین سنگ ساختمانی است که آن دلایل عبارتند از:

 

- مقاومت قابل قبول- برش‌پذیری و صیقل‌پذیری ایده‌آل- شرایط استخراج ایده‌آل- اغلب با لایه‌بندی افقی، شیب کم و در نقاط کم ارتفاع و قابل دست‌یابی تشکیل می‌گردند- عدم وجود ساختارهای تکتونیکی بر روی این ذخایر- به دلیل جوان بودن (کواترنر) بعد از فازهای کوهزایی مختلف زمین‌شناسی تشکیل یافته‌اند- زیبای ظاهر- وجود تخلخل جهت چسبیدن کامل به ملات- ارزانی نسبت به سایر سنگ‌ها.

 

خیلی وقت‌ها، بتونه‌ی اولیه کارخانه از بین می‌رود و گردو خاک و‌ آلودگی در جای خالی شده‌ی بتونه جمع می‌شود و آن وقت، تمیز نگه داشتن و حفظ زیبایی سنگ مشکل می‌شود. به این دلیل، روش‌های زیر توصیه می‌شود:

 

1- با فشار آب، در صورتی که این فشار از 900 تجاوز نکند، می‌توان تراورتن را تمیز کرد. می‌توان چند بار سنگ را شست تا خلل و فرج آن کاملا پاک شود. البته بعد از اتمام کار، باید بلافاصله رطوبت را با دستگاه مکنده برطرف کرد. 2- باید گذاشت که چند ساعت بگذرد تا تراورتن خشک شود. البته با استفاده از پنکه می‌توان کار را تسریع کرد. 3- با ملات اپوکسی یا سیمان پورتلند یا بتونه‌ی تراورتن باید سنگ را بتونه‌کاری کرد. 4- با استفاده از دوغاب ملات همه‌ی خلل و فرج را پر کنید. ملات را به درون خلل و فرج

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سنگ‌های تزئینی ایران غنای ذخایر و فقر صادرات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.