زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن آن

اختصاصی از زد فایل ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن آن


 ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن آن

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات75

 

1- پیشینه تحقیق
2- تاریخچه بانک ملت
3- منابع تأمین مالی بانکها در ایران
4- منابع تأمین مالی در شرکتها
5- ساختار سرمایه
6- هزینه سرمایه
7- هزینه سرمایه در شرکتها
8- هزینه سرمایه در بانکها
9- ساختار سرمایه بهینه
10- ساختار سرمایه بانکها
ساختار سرمایه و مباحث مرتبط با آن از موضوعات گسترده ای است که طیف وسیعی ازسازمانهای انتفاعی ( شرکتها ، بانکها و...) و غیرانتفاعی که خواهان کسب منابع مالی برای پیشبرد اهدافشان هستند را شامل میشود . با بررسیهایی که در دانشگاههای سطح شهر تهران ( تربیت مدرس، تهران ، علامه طباطبائی ، شهید بهشتی ، امام صادق )، مرکز آمار ایران و پایگاههای اطلاعات اینترنتی انجام شد، تحقیقات مشابهی که دراین زمینه انجام شده است به شرح ذیل میباشد. لازم به ذکر است که کلیه این تحقیقات به بررسی ساختار سرمایه شرکتها پرداخته اند و هیچیکدام پیرامون ساختار سرمایه در بانک نمی باشند. از این رو موضوعی که دقیقا" مشابه موضوع این پژوهش باشد یافت نشده است .
1-1- درسال 1373پایان نامه ای تحت عنوان " بررسی تاثیر ساختار سرمایه (اهرم مالی) برروی ریسک سیستماتیک (ß) سهام عادی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران" جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران توسط آقای حسن قالیباف اصل انجام شد.
فرضیه تحقیق : بین ساختارسرمایه شرکت و ریسک سیستماتیک سهام عادی (ß) آن شرکت در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارتباط وجود دارد .
نتایج حاصل از بررسی این فرضیه نشان داد که میانگین بتاهای اهرمی کوچکتر از میانگین بتاهای غیراهرمی میباشد. یعنی با استفاده بیشتر از اهرم (بدهی) ریسک سیستماتیک سهام شرکت دربازار بالاتر می رود.
1- 2- درسال 1375پایان نامه ای تحت عنوان " محاسبه هزینه جمع آوری پول دربانکهای تجاری ایران و بررسی رابطه آن با بازده تسهیلات اعطایی بانک " جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران توسط آقای زیداله نوروزی ناو انجام شد.
دراین پژوهش هدف اصلی پژوهشگر، طراحی و پیشنهاد مدلهایی است که به کمک آنها بتوان هزینه جمع آوری پول، نرخ کارمزد خدمات بانکی و نرخ حذف سرمایه گذاری جهت تسهیلات اعطایی بانکی را محاسبه و تعیین کرد.
فرضیه تحقیق: بین هزینه جمع آوری پول و نرخ تسهیلات اعطایی بانکی ارتباط معنی داری وجود ندارد.
نتایح حاصل از بررسی این فرضیه نشان داد که ارتباطی بین هزینه جمع آوری پول و نرخ تسهیلات اعطایی بانکی وجود ندارد.
1-3- درسال1376 تحقیقی تحت عنوان "بررسی رابطه بین نسبت بدهی باهزینه سرمایه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران " توسط حسن کمال آبادی برای اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی انجام شد. دراین تحقیق هدف بررسی روند هزینه سرمایه در رابطه با تغییرات ساختارسرمایه (نسبت بدهی) و همچنین تعیین رابطه بین هزینه سرمایه و ساختاردراین شرکتها بوده است.
نتایج حاصل از بررسی این فرضیه نشان داد که بین هزینه سرمایه و ساختار سرمایه رابطه معنی داری وجود دارد. به عبارتی هرچه ساختار سرمایه بهینه باشد هزینه سرمایه کاهش می یابد.
1-4- درسال1379تحقیقی تحت عنوان " برآورد هزینه سرمایه برای شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران " توسط زهرا نصرالهی دردانشگاه تربیت مدرس برای دریافت درجه دکتری اقتصاد انجام شد.
هدف از این پژوهش برقراری رابطه ای بین هزینه سرمایه و ساختارمالی بنگاه می باشد؛ سوال اصلی دراین تحقیق این است که بهترین ساختار سرمایه حداکثر کننده ارزش بنگاه چیست؟

فرضیات تحقیق :
1- با افزایش وام درساختار مالی شرکتهای پذیرفته شده دربورس تهران هزینه سرمایه کاهش می یابد.
2- رابطه اهرم مالی و هزینه سرمایه سهام عادی مستقیم و فزاینده است .
نتایج حاصل از بررسی این فرضیات نشان داد که:
الف - رابطه خطی معکوس بین هزینه سرمایه و ساختارسرمایه وجود دارد.
ب- رابطه قوی بین هزینه سرمایه سهمی و اهرم مالی مشاهده نمی شود .
ج - یک رابطه خطی بین هزینه سرمایه و اهرم مالی وجود دارد.

2- تاریخچه بانک ملت
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایجاد تغییرات و تحولات اساسی در سیستم بانکی ایران به عنوان یک ضرورت مطرح گردید و در تاریخ 17/3/58 براساس رای صادره از سوی شورایعالی انقلاب اسلامی ایران قانون ملی شدن بانکهای خصوصی به تصویب رسید. متعاقب آن در تاریخ 28/9/58 مجمع عمومی بانکها با اجازه حاصل از ماده 17 لایحه قانونی اداره امور بانکها که درجلسه مورخ 3/7/58 شورای انقلاب بتصویب رسیده بود طرح ادغام بانکها را تصویب نمود. براین اساس بانک ملت قانوناً در تاریخ 29/9/58 و عملا در ابتدای سال 1359 از ادغام بانکهای تجاری – خصوصی ذیل متولد و جانشین آنها شد .
1- بانک ایران وعرب
2- بانک بیمه ایران
3- بانک بین المللی ایران
4- بانک پارس
5- بانک تجارت خارجی ایران
6- بانک تعاونی و توزیع
7- بانک تهران
8- بانک داریوش
9- بانک عمران
10- بانک فرهنگیان
به این ترتیب براساس طرح ادغام بانکها کلیه سرمایه ها، دارائیها، تعهدات، نیروی انسانی و واحدهای متعلق به بانکهای یادشده به بانک ملت منتقل شد و از آن زمان بانک به موجب اساسنامه مصوب دهم اردیبهشت ماه 1359 باهدف ارائه خدمات بانکی و تسهیل امور بازرگانی داخلی و خارجی و فعالیت در رشته های تولیدی در جهت خدمت به اقتصاد کشور، با سرمایه اولیه 5/33 میلیارد ریال و با 13600 نفر پرسنل و 1225 واحد بانکی درسطح کشور آغاز به فعالیت نمود.
درطول 23سالی که از تولد بانک میگذرد بانک ملت در بسیاری از فعالیتهای اقتصادی خرد و کلان کشور حضور داشته به نحوی که سپرده های آن از رقم 3/ 286میلیارد ریال در آذر ماه 58 به 53050 میلیارد ریال در پایان سال82 رسیده است.
3- منابع تأمین مالی بانکها درایران
الف– حقوق صاحبان سهام


دانلود با لینک مستقیم


ساختار سرمایه و منابع تأمین مالی بانک ملت و راههای بهینه کردن آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.