زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عمل منافی عفت عمومی ورابطه نامشروع زن و مرد

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله عمل منافی عفت عمومی ورابطه نامشروع زن و مرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عمل منافی عفت عمومی ورابطه نامشروع زن و مرد


دانلود مقاله عمل منافی عفت عمومی ورابطه نامشروع زن و مرد

زندگی مشترک نیز مانند هر امر و پدیدة دیگر، آسیب ها و آفت های خاص خود را دارد و یکی از این آسیب‌های بزرگ و عمدة زندگی مشترک، وجود رابطة نامشروع است (کاوه، 1383). می دانیم که رابطة نامشروع جنسی از دیرباز تاکنون ادامه دارد ، یعنی از زمانی که پیوند ازدواج در جامعه مجاز شمرده شد . از لحاظ تاریخی- قبل از اسلام- از وقتی روابط نامشروع جنسی در ده فرمان موسی از جمله گناهان شمرده شد ، این مسئله اهمیت یافت. این واقعیت که رابطة نامشروع جنسی کار خطایی است و حتی گناه شمرده می شود، از طریق جامعه در وجود ما کاشته شده است و در فرهنگ و دین ما وجود دارد و ما با آن بزرگ می شویم. به رغم تکفیر اجتماعی و دینی رابطة نامشروع، این پدیده همیشه مطرح بوده و با ما است(Layton Tholl , 2003 ). بی وفایی و خیانت، چنانچه در خانواده ای روی دهد ، بیش از همه همسری را که مورد بی وفایی واقع شده ، مورد آسیب قرار خواهد داد و موجب مختل شدن بهداشت روان و از دست دادن تعادل عاطفی و رفتاری وی خواهد شد . در این میان ، فرزندان نیز از آسیب های وارد شده به ساختار خانواده بی نصیب نخواهند ماند ( کاوه ، 1383 ) .

          البته بی وفایی و خیانت از اموری است که نیاز است تحقیقات و پژوهشهای بیشتری در مورد آن انجام گرفته و به بررسی علل آن پرداخته شود و نتایج آن بصورت گسترده در اختیار عموم، به ویژه همسران قرار گیرد ، تا از مواهب آن بهره مند شوند ( کاوه ، 1383 ).

سوابق پژوهشی و رویکردهای علمی :

          در کشور ما، معمولاً مسائل مربوط به رابطة نامشروع جنسی، از بُعد اعتقادی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است و این موضوع بصورت تخصصی و علمی و اینکه چگونه بوجود می‌آید، چگونه ادامه پیدا می کند و چه آسیب هایی برای اعضای خانواده دارد، چگونه درمان می‌شود و چگونه پیشگیری می شود، مورد توجه نبوده است. طبق بررسی ها و نظریات مشاوران و روانشناسان که در زمینه رابطه نامشروع جنسی به مطالعه و تحقیق پرداخته اند،عوامل مختلفی می‌تواند موجب گرایش افراد به رابطه نامشروع جنسی شود که برخی از این عوامل که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از :

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عمل منافی عفت عمومی ورابطه نامشروع زن و مرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.