زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها


دانلود تحقیق نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها

زندگانی معصومین صلوات اله علیهم اجمعین تماماً درس است وهر یک دفتری است عظیم دردریای بی کرانه که درظرف افکار واوهام ما نمی گنجد. زندگی پر فراز ونشیب حضرت زهرا (سلام الله علیها ) نیز همچون پدربزرگوار وهمسر والا مقام وفرزندان گرامی شان از اوج والایی برخوردار است. اگر درابعاد وجودی حضرت زهرا(سلام الله علیها) نظری بیافکنیم اولین بعدی که توجه ما را جلب می کند بعد شخصیتی آن حضرت است.
معمولاًالفبای شخصیت هر فردی را هدف اومشخص می کند هدف هر چه بالا تروعالی تر باشد شخصیت انسان هم عالیتر میشود. اگر هدف انسان دنیا باشد با تمام شدن دنیا هدف هم به پایان می رسد. اما اگر هدف خدا باشد نابود شدنی واز بین رفتنی نیست
" کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والکرام"1
فقط ذات اقدس الهی است که باقی میماند. فاطمه زهرا (سلم الله علیها) به مرحله ای از کمال رسید که خود واسطه فیض گردید وجز به ذات اقدس اله به چیز دیگری تکیه نکرد . اگر قلب با خدا پیوند بخوردومؤمن درهر کاری اول رجوع به قانون اساسی الهی یعنی قرآن بکند، ازخدا کمک بطلبد، زندگی اش را با این قانون اساسی الهی یعنی قرآن منطبق بکند وزندگی اش را با این قانون اساسی تطبیق دهد و فقط رضای اله را در نظر بگیرد این پیوندی است محکم که دیگر گسستنی نیست نتیجه این می شود که "ان الله یغضب لغضب فاطمه ویرضی لرضاها" یک دخترهجده ساله چنان رشد وکمال  پیدا می کند که خدا به غضب او غضب می کندوبه رضایت اوراضی می شود .
گرچه حضرت زهرا(سلام اله علیها) دختر پیامبر (صلی الله علیه وآله)،همسر علی ومادرائمه (علیهم السلام )است واینها همه از افتخارات ایشان است اما این از ارتباط او با خدا وپیوند قلبی آن« حضرت با ذات اقدس الهی است که چنین شخصیتی را به او داده وباعث شده محورعالم وجودقرار گیرد . درحدیث کساء وقتی خداونداصحاب کساء را معرفی مینماید اول نام فاطمه را ذکر می کند"هم فاطمه وابیها وبعلها وبنیها" درحدیث دیگری آمده است:
 " یا احمد لولاک  لما خلقت الافلاک ولولا فاطمه لما خلقتکما" 2
«ای احمد اگر تو نبودی آسمان و زمین را نمی آفریدم واگر علی نبود تورا نمی آفریدم واگر فاطمه نبود شما را  نمی آفریدم »
 بهانه آفرینش فاطمه است فاطمه یعنی جدا شده از آتش ، جدا شده ازدرک وفهم مردم، کسی که دیگران درشناختش عاجزند.

 

 

شامل 8 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.