زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تعلیم و تربیت اسلامی تأمین کننده سعادت بشر

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله تعلیم و تربیت اسلامی تأمین کننده سعادت بشر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تعلیم و تربیت اسلامی تأمین کننده سعادت بشر


دانلود مقاله تعلیم و تربیت اسلامی تأمین کننده سعادت بشر

تعلیم و تربیت اسلامی در بین مسلمانان به دست فراموشی سپرده شده و دستورهای تربیتی این دین آسمانی در لابه لای کتب مدفون و متروک مانده و غبار غفلت و فراموشی بر آنها فرو نشسته است.

از طرف دیگر غریبان باسعی و تلاش خود به اصول و نکات تربیتی و روانی دقیقی برخورد می کنند و بر ملل دنیا عرضه می دارند و چون مطابق با منطق و برهان است مردم آنها را می پذیرند و خود را رهین خدمات علمی ایشان می دانند . پس از آنکه حسن شهرت ایشان در سراسر جهان گسترش می یابد ، ما از خواب بیدا می شویم و می گوئیم این اصول و نکات در اسلام هم وجود دارد . مثلاً : وقتی که غریبان درباره شعور باطن یا ضمیر مخفی مطالبی را بیان می دارند می گوئیم این مطلب از آیات و روایات استفاده می شود یا نگامیکه درباره شخصیت و چگونگی تشکیل آن با استدلال به بحث می پردازند می گوئیم : که اینها در بیانات ائمه اطهار ( ع) آمده است و از خود می پرسیم : که چرا اینطور نباشد که ما خودمان مستقلاً در آیات و روایات به بررسی بپردازیم و پیش از آنکه دنباله روی دیگران باشیم با فکر و رأی خود و با الهام از منابع اسلامی مطالبی را بر دنیا عرضه بداریم و نکات علمی و تربیتی اسلام را در دسترس پژوهندگان قرار دهیم و عظمت اسلام را به دیگران نشان دهیم .


کلیات جاذبه تربیتی اسلام

این جاذبه به نقدری قوی است که پیامبر اسلام که توانست مردم شبه جزیره عربستان را در مدتی اندک به بالاترین درجه کمال و فضیلت سوق داده و جمعیتی را که هیچ گونه برجستگی و نقطه مثبتی نداشته ، از خصایص انسانی برخوردار نبوده اند به اوج سعادت و برازندگی برساند . در زمان بعثت پیامبر اکرم ( ص) به فرموده امیر مؤمنان علی (ع) ساکنان حجاز پیر و بدترین کیش _ که شرک و بت پرستی است _ بودند و در بدترین جایی که قحطی و فلاکت آنجا را فرا گرفته بود ، در سرزمنیهای سنگلاخ و در میان مارهای زهرآگینی که از صداها نمی رمیدند ، اقامت داشتند . آب لجن سیاه می آشامیدند و غذاهای خشن مانند نانی که از آرد هسته خرما درست می شد می خوردند ، صله رحم نمی کردند ، خون یکدیگر را می ریختند .....     .

به برکت تربیت اسلام و قرآن و استقامت پیامبر(ص) کار همین مردم به جایی رسید که در بین مردم نمونه شدند و بزرگترین قدرتهای ستمگر را در هم شکستند و آنقدر برتری فکری پیدا کردند که زمامداران جور و طاغوتان زمان را به عدل و دادگری و وسعت نظر فرا می خواندند و آنان را از غرور و تجمل پرستی برخود می داشتند .

شامل 27 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تعلیم و تربیت اسلامی تأمین کننده سعادت بشر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.