زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق شبکه های کامپیوتری بیسیم

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق شبکه های کامپیوتری بیسیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق شبکه های کامپیوتری بیسیم


دانلود تحقیق شبکه های کامپیوتری بیسیم

مقـدمـه :
    شبکه های کامپیوتری ( Computer Network )   در توزیع اطلاعات ، کارهای تجاری و علمی و عملیات سازمانی ، اداری و دفتری نقش بسیار اساسی را دارا می باشند.
    با پائین آمدن هزینه سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکة کامپیوتری ، شبکه‌های  محلی                                   ( LAN : Local Area Network ) بسیار پرکاربر و فراگیر شده است ، و عملیات وخدمات بیشتر و بیشتری را در سازمانها و اداره‌ها برعهده میگیرد . عوامل زیادی در استفاده گسترده از LAN ها در کامپیوترهای شخصی ، ایستگاههای کاری و سرورها (خادم) و اعتماد و اتکاء به مدل پردازش مخدوم- خادم(Client - Server)  وجود دارد .
    سرانجام شبکة محلی در سیستمهای تلفنی و ارتباطی راه‌اندازی شده و بسرعت از ضروریّات حیاتی آن گردید. ازمدتها پیش ازدیاد انواع شبکه‌های محلی، نوع و تواناییهای آنها سبب شدکه نیاز به ارتباط بین تعدادی از شبکه‌های محلی در یک مرکز با شبکه‌های محلی در مراکز دیگر بشدت احساس گردد . این امر باعث بزرگ و بزرگتر شدن شبکه‌های محلی درهر محدودة جغرافیایی و مقدمه‌ای برای بوجود آمدن شبکة شهری MAN : Metropolitan Area Network ) )  شد.
شناسایی عمومی
نیاز به شبکه های کامپیوتری
 سیستمهای ایستگاههای کاری در حال حاضر قادر به اجری برنامه‌های کاربردی توانمند مهندسی و علمی، از قبیل سازماندهی داده‌ها و سیستمهای شبیه‌سازی و انجام پردازشهای تصویری و ویدیویی می‌باشند . بعلاوه در کارهای تجاری وجود سیستمهای شبکه‌ای مخدوم - خادم در ارتباط و انتقال اطلاعات و استفاده از پایگاه داده‌ها ، جایگزین سیستمهای کامپیوتری بزرگ شده است.
    تمام این عوامل باعث ازدیاد سیستمها، با افزایش قدرت، در یک مرکز دارای سیستم واحد مانند: ساختمان مرکزی ، کارخانه ، مرکز عملیات و از این قبیل شده است. بدین ترتیب ، یک نیاز شدید به ارتباط قوی اینگونه سیستمها وجود دارد که وظایف ذیل را برعهده داشته باشد :
•    به اشتراک گذاردن و تبادل اطلاعات بین سیستمها
•    به اشتراک گذاردن منابع گران قیمت سخت افزاری و نرم افزاری
    LAN ها، MAN ها و WAN ها همگی مثالهای شبکه های ارتباطی هستند. یک شبکه ارتباطی، امکان ایجاد ارتباطات بین کاربران هریک از وسایل و امکانات با سایرین، همچنین انتقال اطلاعات از یک سیستم  به دیگری را فراهم می‌کند .
    راههای متعددی برای دسته‌بندی و کلاسه‌کردن شبکه های ارتباطی وجود دارد . دو روش اساسی موجود درطبقه بندی شبکه‌ها در این تکنولوژی بدین قرار است :
 1-  نوع هم بندی( Topology )           2- کانال ارتباطی ( Transmission Medium )   .


کانالهای ارتباطی
    منظور از کانال ارتباطی محیط فیزیکی ( Media )   ارتباط دهندة اجزای شبکه است . محیطهای رایج برای ارتباط در شبکه‌های کامپیوتری عبارتند از :
* کانال سیمی – سیم تابیده شده

    ارزانترین، معمولترین و قدیمی‌ترین محیط ارتباطی در تکنولوژی ارتباطات ، سیم تابیده شده است .
    دو رشته سیم روپوش‌دار برای کاهش نویز به هم تابیده شده‌اند . تعداد کافی از این جفت سیمها درداخل یک غلاف پلاستیکی قرار میگیرند و یک کابل را تشکیل میدهند. چنین کابلی را (Unshielded Twisted Pair) UTP می‌نامند. اگـر مجموعه سیـمهای تابیـده شده داخـــل یک غلاف آلومینیومی قرارداده شود، کابل حاصـل را (Shielded Twisted Pair) STP می‌نامند.
    محدودیتهای زیر در استفاده از این محیط انتقال وجود دارد :
* عدم امنیت در مقابل تداخل خارجی و نویز
* تضعیف سیگنال الکتریکی
* خاصیت خازنی کابل
* هم شنوایی ( Crosstalk )   
    با وجود این محدودیتها، در طولهای محدود ( تا 100 متر) استفاده از این نوع محیط انتقال به علت قیمت ارزان و آسانی نصب، بسیار رایج است و امروزه کابلهای استاندارد CAT5 E و CAT6 برای برقراری شبکه های محلی تا سرعت انتقال  1000 Mb/s  یا  1 Gb/s  بکار می‌روند .

 

 

شامل 27 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق شبکه های کامپیوتری بیسیم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.