زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مقابله با نیروی زلزله

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله مقابله با نیروی زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مقابله با نیروی زلزله


دانلود مقاله مقابله با نیروی زلزله

پیشرفت های حاصل در زمینه زلزله شناسی موجب کسب اطلاعات و آگاهی ارزنده در مورد چگونگی حدوث زلزله و علائم قبل و بعد و همراه با آن شده ا ست. به ویژه به کمک وسائل و تجهیزات جدید هر روز شناخت انسان از وضعیت زمین و داخل آن افزایش می یابد.

آگاهی انسان از علائم قبل از وقوع زلزله این امید را به وجود آورده است که روزی بتوان با پیش بینی زمان، محل وقوع و بزرگی همه زلزله ها، از خسارات جانی و مالی آن کاست.

پیش بینی موفقیت آمیز زلزله 1975 در منطقه ((های چانگ)) چین، نور امیدی در راستای تحقق این آرزوی بزرگ بشریت بوده است. گر چه پیش بینی های ناموفق متعدد بعدی تا حدودی در خوش بینی اولیه کاست و تبعات اجتماعی و اقتصادی ناگوار چند مورد پیش بینی ناموفق در جنوب کالیفرنیا در سال 1976 و در پرو در سال 1980 موجب بروز تردیدهایی در سودمندی پیش بینی زلزله بویژه درنزدمهندسین زلزله گردید،لیکن حداقل تا انجاکه به زمین شناسی وزلزله شناسی ارتباط داشت، نتایج بسیار سودمند و امید آفرین حاصل گردید.

روز به روز روش های پیش بینی زلزله توسط کارشناسان بهتر شده و کارشناسان در انتظار تکنیک های جدیدتر و دقیق تر بوده تا به کمک آنها بتوانند با اطمینان بیشتر، زمان و محل و همینطور شدت و قدرت زلزله های متحمل آن را پیش بینی نمایند. با تحقّق این امر مسلماً،مردم می توانند در محلهای ایمن قرار گرفته و با قطع لوله های گاز و برق، خسارات مالی به حداقل ممکن برسد.

در ضمن با پیش بینی بزرگی و دوره بازگشت هر زلزله به مهندسین طراح کمک خواهد شد تا ابنیه فنی را به صورت مناسب و اقتصادی در برابر زلزله طراحی و محاسبه نمایند.

 

امکان پیش بینی زلزله

در طول دهه شصت میلادی پیش بینی زلزله حتی برای زلزله شناسان با وجود تحقیقات گسترده و مشاهدات عینی بیشمار در مورد چندین زلزله امر ناشناخته به حساب می آمد. در هر حال متخصصین زلزله شناسی به تدریج از وجود وقایع معینی که قبل از وقوع زلزله رخ می دهد آگاه شدند.

کارشناسان ژاپنی اولین کسانی بودند که با مسئله پیش بینی زلزله بطور اصولی و با تشکیل کمیته پیش بینی زلزله برخورد نمودند. ( طی سالهای 1960تا 1963) همکاری این کشور و امریکا در سال 1961 در این زمینه پایه گذاری گردید. توجه مسئله پیش بینی زلزله درشوروی سابق نیزدرسال1967 و یا انتشار مقاله ساوارنسکی آغاز گردید و در همین زمان دولت چین سرمایه گذاری درموردچند پروژه دراین زمینه راموردمطالعه قرارداد.

در دسامبر 1974 علائم وقوع زلزله حکایت از وقوع زلزله حکایت از وقوع زلزله در اطراف شهر (( های چانگ)) در سال شرقی کشور چین داشتند. متخصصین اعلام خطر کرده و مردم شهر را ترک کردند و به اطراف گریختند، اما زلزله پیش بینی شده حادث نشد، دو ماه بعد (فوریه 1975) دوباره مردم را از وقوع زلزله آگاه نمودند مردم رغبت به ترک شهر و خانه ها نداشتند و آن علائم را اشتباه تصور می کردند. به هر حال با دخالت پلیس، شهر و نقاط خطرناک تخلیه گردید.

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مقابله با نیروی زلزله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.