زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سیری در زندگانی حضرت علی (ع)

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله سیری در زندگانی حضرت علی (ع) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سیری در زندگانی حضرت علی (ع)


دانلود مقاله سیری در زندگانی  حضرت علی (ع)

 

مشخصات این فایل
عنوان:سیری در زندگانی حضرت علی (ع)
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات : 92

این مقاله در مورد سیری در زندگانی حضرت علی (ع) می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله سیری در زندگانی حضرت علی (ع)

تربیت امام علی:
تربیتی عالی یافت – تربیتی که درمکتب رسالت بزرگترین مربی گردید و داناترین استاد دانشگاه اسلامی و نیرومندترین مدیر تربیت بشری شد. پیغمبر فرمود یا علی خداوند بمن امر کرده ترا تربیت کنم و به تو علم و دانش بیاموزم تا مرا معاونت و معاضدت کنی – محل قابل و حسن تربیت و نصیحت قائل کار را بجائی رسانید که علی را مؤسس مدرسه تربیتی اسلام قرارداد و صدهاهزارنفر از مکتب تربیتی او بهرمند گردیدند. این شخصیت از مفاخر مسلمین است پیشرفت اسلام مدهون فداکاری اوست او مظهرکمال....(ادامه دارد)

صفات بارز در امیر مومنان علی (ع)
صراحت :
صراحت خصلتی در نزد مردان بزرگ است.و این خصلت در نزد علی بود, زیرا که با خصلت های دیگر علی , در سرچشمه پیوند دارد.و در واقع صراحت, راستی,اخلاص , مردانگی و صفاتی از این قبیل وهمه با هم بردارند.و این از صراحت علی بود که چیزی را که در دل یا در نظر داشت, پنهان نمی ساختو آنچه را که در درون و نیت خود نداشت,اظهار نمی کرد.او در رفتار با دشمنان تجاوز کارش با مکر و حیله آشنایی نداشت, در صورتیکه از همه کس بهتر می دانست که نیرنگ و فریب, تنها راه رهایی از توطئه های آنان است.از بخت سابق ما درباره صدق و اخلاص امام , می توان به صراحت مطلق او , که از مرایای صدق و اخلاص است, بخوبی پی برد.و البته این یکی ....(ادامه دارد)

امام علی (ع)
ناتوانی، آفت و شکیبایی شجاعت و زهد و ثروت و پرهیزگاری پسند نگه دارنده است و چه همنشین خوبی است راضی بودن و خرسندی.
این سخن تکمیل کننده مکتب قبلی است و نشاندهنده آن است که شجاعت نه تنها در زور و بازو و بلکه در شکیبایی است و ناتوانی بعنوان آفت خورنده روح انسان است . او پر گذشت ترین مردم از خطا بود و بخشنده ترین مردم در بخشش نسبت به کسانی که به او بدی می کردند. درستی این سخن در جنگ جمل آشکار شد هنگامیکه بر مردان حکم، که از همگان نسبت به او دشمن تر بود، پیروز شد گذشت فرمود اما در مورد زهد در این جهان و بی رغبتی به آن، علی‌(ع) سرور همه ؟؟ سلیمان است. همگان راه بسوی او دارند ....(ادامه دارد)

ازدواج علی با فاطمه
اکنون که با گوشه‌ای از فضایل علی و فاطمه آشنا شدیم به ازدواج این دو باهم می‌پردازیم. علی‌بن ابی‌طالب به سن 25 تا 26سالگی رسیده است و بنابه امرالهی و سنت حسنه الاسلامی باید با همسری که ازنظر ایمان و تقوا و دانش و بینش و نجابت و اصالت هم شأن او باشد، ازدواج کند تا به کشتی زندگی خود سکون و آرامش بخشد. چنین همسری جز دختر رسول خدا که به همه‌ی خصوصیات او از هنگام تولد تا آن زمان کاملاً آشنایی داشت کس دیگری وجود نداشت. ازطرف دیگر فاطمه زهرا به 9سالگی رسیده بود از رشد و کمال عقلانی وافری نیز بهره‌مند بود و با وجود کمی سن از جهت رشد فکری و عقلانی از دیگران ممتاز بود و خدای عزوجل ذهنی وقار و هوشی سرسار به او عطا کرده بود. از جمال ....(ادامه دارد)

ولاء چیست و موالی چه کسانی هستند؟
ولاء در اصطلاح گذشتگان حالتی است متوسط میان بردگی و ازادی برده هنگامی که از قید رقیت, آزاد می شود از آزادی کامل بهره مند نمی شود, بلکه باز هم با ارباب سابق نوعی ارتباط دارد که نه مثل ارتباط برده با ارباب و نه مثل ارتباط آزاد با آزاد است. بلکه رابطه ای است حد وسط میان بردگی و آزادی و نوعی بردگی خفیف است.
موالی در اصطلاح گذشتگان به مسلمانان غیر عرب می گفتند . اینان یا اسیران جنگی هستند که به بردگی گرفته شده , سپس به آزادی ولاء رسیده اند یا از کشورهایی هستند که مسلمین آنها را فتح کرده و در قلمرو حکومت خود قرار داده و بر اثر دوستی با عرب و اطاعت از حکومت عربی , موالی خوانده می شدند.
دنیای عرب در صدر اسلام گروهی از موالی را به یاد دارد که در فقه و حدیث به پیشوایی رسیدند و بر عظمت و گسترش دانش شهرت یافتند یکی از آنها (سلیمان بن یسار) آزاد شده میمونه بنت حارث , همسر پیامبر گرامی (ص) است.
دیگر ربیع الرای آزاد شده آل منکدر از طایفه تمیم است . او در عصر خود فقیه بزرگ مدینه به حساب می آمد و مالک بن انس بیشتر اوقات از او تلمذ کرد.
بدین گونه موالی در روایت اخبار و شناسایی انساب عرب ,ایام و اشعار لغات ایشان ....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سیری در زندگانی حضرت علی (ع)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.