زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله فرآیندهای اجتماعی ورزش

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله فرآیندهای اجتماعی ورزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله فرآیندهای اجتماعی ورزش


دانلود مقاله فرآیندهای اجتماعی ورزش

هنگامی که از ورزش سخن به میان می آید مفاهیم مشخصی در اذهان مردم تداعی می شود که مهمترین آنها شکل رقابت ورزشی است ؛ خواه مسابقه ای باشد در زمین بازی یا در استخر و یا در پیست مسابقه ، به طوری که هدف اصلی در ورای همه اینها رقابت و کشمکش برای رسیدن به نقطه برتر و بالاتر و شایسته تر باشد ؛ چه ، رقابت ورزشی اصولاً به هدف یک رشته ارزشها و کارکرد های اجتماعی صورت می گرفته که همواره فلسفه ورزش و رویکردهای اجتماعی آن را شکل می بخشیده است . کشمکش اجتماعی از فرآیندهای اجتماعی انسان و بیانگر یکی از گونه های تعامل اجتماعی است که از ارتباط یا تماس مردم با یکدیگر ناشی می شود . زمانی که مردم در راه تحقق بخشیدن به ذیک هدف با یکدیگر کار کنند این امر به همکاری و توافق با سازگاری می انجامد و هرگاه با یکدیگر به رقابت برخیزند و میان آنان کشمکش به وجود آید این به تعارض تبدیل می شود .

موفقیت نظام اجتماعی و ثبات یافتن آن در جامعه به توازن و تعادلی که میان نیروهای همکاری و توافق از یک سو و نیروهای تعارض و کشمکش از سوی دیگر پدید می آید بستگی دارد .

حقیقت آن است که این هر دو فرآیند در واقعیت زندگی روزمره جامعه ملازم یکدیگرند . فیلسوف انگلیسی ، هابز (Hobbes) در تاکید بر اصل کشمکش تا آن جا پیش رفته که آن را قانون اساسی زندگی به شمار آورده است . کانت (Kant) نیز آن را نیروی پیش برنده تکامل تاریخ دانسته است .

تمدن انسان به مشخص شدن رویکرد هر یک از این دو پدیده و میزان قدرت و وضوح آنها کمک کرده است .

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله فرآیندهای اجتماعی ورزش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.