زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق استفاده از پیلهای سوختی در تأمین انرژی ساختمانها

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق استفاده از پیلهای سوختی در تأمین انرژی ساختمانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق استفاده از پیلهای سوختی در تأمین انرژی ساختمانها


دانلود تحقیق استفاده از پیلهای سوختی در تأمین انرژی ساختمانها

سوخت های فسیلی منابع انرژی رو به زوالی هستند که با افزایش سریع جمعیت و دوبرابر شدن آن تا نیم قرن دیگر جوابگوی انرژی مورد نیاز نخواهند بود. از طرف دیگر گستردگی آلودگی ناشی از این سوخت ها، مشکلات زیست محیطی زیادی از جمله گرم شدن هوا و اثرگلخانه ای را دربر داشته و باعث شده است که با وضع قوانین سخت زیست محیطی استفاده از آنها روز به روز مشکل تر گردد. برای مثال، امروزه در حدود ۱۰ میلیارد تن نفت، سالانه در جهان مصرف می گردد و ۴۰ درصد انرژی الکتریکی از سوخت ذغال سنگ حاصل می شود که مصرف این منابع باعث تولید میلیونها تن گاز های آلاینده همچون No2 ،So2 ، COدر محیط زندگی ما می گردد. از این رو تلاش های در جهت استفاده از انرژی های نو و تمیز و غیرآلاینده با قیمتی مناسب د رحال انجام است. یکی از این مولدهای نوی انرژی، پیل سوختی است که در سالهای اخیر، دانشمندان زیادی معتقد شده اند که یکی از بهترین سیستم ها یا وسایلی است که می تواند نیازهای انرژی ما را تأمین کند. [1] ماهیت مدولار آنها همراه با توانایی آنها برای تولید الکتریسیته در یک شیوه تمیز و پر راندمان، آنها را برای گسترة وسیعی از کاربردها و بازارها جاذب ساخته است. از طرف دیگر ، حدود 3/1 مصرف انرژی دنیا در بخش ساختمان تولید می گردد و همین حدود آلودگی نیز بدلیل مصرفانرژی در بخش ساختمان تولید می شود. برای مثال، بخش ساختمان آمریکا، ۳۶ درصد مصرف انرژی را دربر دارد و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آلودگی های هوا ناشی از مصرف انرژی در این بخش می باشد[ 2] در ایران مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری51/35 درصد در سال ۱۳۷۷ بوده است [1].علاوه بر این خاموشی های ناشی از سوانح طبیعی مثل طوفان یخ ۱۹۹۸ در کانادای شرقی، در اروپا و امریکای شرقی، علاقة عمومی را به استفاده از سیستم های کوچک توان برای خانه های مسکونی زیاد کرده است[3 ] .

با توجه به این موارد، تلاش برای توسعه سیستم پیل سوختی مناسب به عنوان جایگزین سیستم های انرژی وسیستم شبکه برق عمومی در ساختمانها در حال انجام است و بدین لحاظ پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۰ ، پیل های سوختی به طور اساسی در ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از گزینه ها برای تأمین الکتریسیته با وجود شبکه یا نبود شبکه خواهند بود.

پیل سوختی

پیل سوختی دستگاهی است الکتروشیمیایی که انرژی حاصل از یک واکنش شیمیایی را مستقیمًا به( با حرارت و آب به عنوان محصولات جانبی و با راندمان بالاتر از هر تکنولوژی تبدیل انرژی سنتی دیگر) انرژی الکتریکی مفید تبدیل می کند. در شکل زیر، طرز کار یک پیل سوختی نشان داده شده است اساس[۲]. کار انواع پیل سوختی مشابه یکدیگر است.

شامل 23 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق استفاده از پیلهای سوختی در تأمین انرژی ساختمانها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.