47 صفحه
شامل
1ـ معرفی محصول.......................................................................................................... 5 1ـ1 ـ
نام و کد آیسیک محصول.................................................................................................... 9 1ـ2 ـ
شماره تعرفه گمرکی.......................................................................................................... 9 3 1ـ ـ
شرایط واردات..................................................................................................................... 10 1ـ4 ـ
بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بینالمللی)................................................................... 10 5 1ـ ـ
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول............ 11 6 1ـ ـ
توضیح موارد مصرف و کاربرد......................................................................................... 11 7 1ـ ـ
بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول................ 12 8 1ـ ـ
اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.......................................................................... 12 1ـ9 ـ
کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول (حتیالامکان سهم تولید یا مصرف ذکر شود)........................................................................................................................ 12 1ـ10 ـ
شرایط صادرات................................................................................................................... 18 2ـ
وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................ 19 2ـ1 ـ
بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحدها و تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی، علل عدم بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشینآلات مورد استفاده در تولید محصول..........................................................................
19 2ـ2 ـ بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر تعداد، ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایهگذاریهای انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................... 22 3 2ـ ـ
بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال 84) چقدر از کجا) 23 2ـ4 ـ
بررسی روند مصرف از آغاز برنامه................................................................................. 23 5 2ـ ـ
بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال 84 و امکان توسعه آن (چقدر به کجا صادر شده است)............................................................................. 24 6 2ـ ـ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم............................... 24
معاونت پژوهشی مطالعات امکانسنجی مقدماتی نخ ریسی پنبهای جمهوری اسلامی ایران وزارت صنایع و معادن سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مطالعات امکانسنجی مقدماتی طرحهای صنعتی گزارش نهایی پاییز 1387 مجری: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیرـ معاونت پژوهشی صفحه )4 ) عناوین صفحه 3ـ بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها.........................................................................................
26 4ـ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم (به شکل اجمالی) در فرآیند تولید محصول................................................................................................... 33 5ـ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایهگذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای موجود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی، شرکتهای فروشنده تکنولوژی و و تجهیزات ... )................................................... 34 6ـ میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده........................................................................... 46 7ـ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح............................................................ 46 8ـ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال...................................................... 48 9ـ بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه ـ راهآهن ـ فرودگاه ـ بندر ...) و چگونگی امکان تأمین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................. 49 10ـ وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی............................................................ 49 ـ حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشینآلات) و مقایسه با تعرفههای جهانی........... 49 ـ حمایتهای مالی (واحدهای موجود و طرح )ها ، بانک ها ـشرکتهای سرمایهگذار....... 50 11ـ تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید................................................................................................................................ 51 12ـ منابع و ماخذ............................................................................................................ 52
طرح توجیهی تولید علوفه دام و کنسانتره