زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اضطراب ناشی از امتحان در سواد آموزان

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله اضطراب ناشی از امتحان در سواد آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اضطراب ناشی از امتحان در سواد آموزان


دانلود مقاله  اضطراب ناشی از امتحان در سواد آموزان

اغلب سواد آموزان در ایام امتحان چنان دچار اضطراب ، تشویش ، نگرانی و هیجانات ناخوشایند می شوند که برخی از آنان مبتلا به آشفتگی معده، سرگیجه، بی اشتهایی، بی خوابی ، حالت تهوع، تپش قلب، ضعف و تنگی نفس می گردند. همچنین در مواردی که امتحان به صورت شفاهی از سواد آموزان گرفته می شود، ممکن است علائمی از لکنت زبان های عصبی ، خشکی دهان و عرق کردن بیش از اندازه نیز به همراه داشته باشد.

به طور کلی،اضطراب امتحان حاصل حاصل استرس های محیطی، فشارهای روانی منفی و ضعف خود پنداره ی سواد آموز درباره ی استعداد و توانایی یادگیری اوست که موجب عدم تمرکز، آشفتگی های ذهنی ، ارزیابی غلط، واکنش های ناخوشانید جسمانی و افت تحصیلی او می شود.

2- عوامل به وجود آورنده ی اضطراب امتحان

به طور کلی ، سه عامل اصلی در بروز اضطراب امتحان در سواد آموز موثرند:

1- عوامل فردی: مثل انتظار بیش از توان خود ، ضعف اعتماد به نفس، کم بودن انگیزه ی موفقیت، تفکر منفی درباره ی توانایی ها و استعداد های خود، احساس رقابت بیش از اندازه، عدم آمادگی و برنامه ریزی لازم برای امتحان و عدم تمرکز بر درس خواندن.

2- عوامل خانوادگی ؛ مثل : سخت گیری بیش از اندازه ، عدم حمایت و تشویق، داشتن الگو ها و خانواده های مضطرب و پریشان، تأثیر اختلافات و نابسامانی های خانوادگی در روزهای امتحان.

3- عوامل مدرسه ای؛ مثل: انتظارات بالای آموزگاران، محیط نامناسب امتحان، مقررات خشک و رسمی جلسات امتحان، نوع سوالات و پرسش های امتحانی ، ایجاد و رقابت های ناسالم بین دانش آموزان و توجیه نکردن سواد آموزان درباره ی نحوه ی امتحان گرفتن.

3- شیوع اضطراب امتحان

سواد آموزان از ابتدای ورود به کلاس مقدماتی ، هیچ ترس و دلهره ای از امتحان و آزمون های کلاسی ندارند و روز امتحان برای آن ها هیچ تفاوتی با دیگر روزهای مدرسه ندارد. اما متأسفانه والدین ، مربیان، آموزگاران ، هم کلاسی ها و دیگر اطرافیان اند که سواد آموزان را نسبت به امتحان آشفته و پریشان می کنند، تا حدیکه در سالهای بعدی تحصیل دچار چنان اضطرابی می شوند که گاهی از درس و کلاس هم بیزار می گردند. داشتن کمی اضطراب در روزهای امتحان لازم و طبیعی است، زیرا موجب حرکت، نشاط ، پویایی و انگیزه ی سواد آموز برای یادگیری و درس خواندن می شود. اما اگر این اضطراب و نگرانی از حد عادی خود تجاوز کند، باعث ناتوانی و ضعف سواد آموز، فراموش کاری های زود گذر، خطاهای ادراکی، حواس پرتی، در گیری های ذهنی، عدم تمرکز ، هیجان بیش از اندازه و به دنبال آن کاهش عملکرد تحصیلی او می شود.

شامل 12 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اضطراب ناشی از امتحان در سواد آموزان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.