زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ساخت قطعات گچی ضد آب

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله ساخت قطعات گچی ضد آب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ساخت قطعات گچی ضد آب


دانلود مقاله  ساخت قطعات گچی ضد آب

دانلود مقاله  ساخت قطعات گچی ضد آب

ت ص:30

فرمت:ورد

قابل ویرایش

مقدمه

گچ از جمله مصالحی است که در صنایع ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از قدیم در ساختمان سازی مصرف داشته است. دربسیاری از ساختمانهای قدیمی مخصوصاً در دوران صفویه گچ نقش مؤثری در خلق آثار زیبای معماری داشته است.

به علت دارا بودن خواص ویژه، گچ از اولین قدم ایجاد یک ساختمان ( پیاده کردن حدود زمین)، تا آخرین مرحله آن ( سفید کاری رویه) کاربرد دارد.

در ایران گچ از قدیم کاربرد زیادی در ساختمان سازی داشته و یکی از مصالح سنتی بوده است. امروزه مصرف گچ در ایران بیشتر برای اندود گچ و خاک، سفید کاری، ملات تندگیر و نگه دارنده کاربرد دارد فراوانی، ارزانی، دانه بندی ریز و رنگ مطلوب از جمله خواص مطلوب گچ می باشد اما علیرغم این خواص مطلوب، گچ در برابر رطوبت و بخار آب ناپایدار است و این ضعف باعث محدود شدن کاربرد آن در مکان های ویژه شده است. در اغلب کشورهای پیشرفته با افزودن موادی مثل پلیمرها، جذب آب را در فرآورده های گچی کاهش داده اند و بر وسعت کارآیی و سرعت اجرای قطعات گچی افزوده اند، انواع تیغه ها و تخته های گچی و ورقهای خشک ( (Dry wall در اکثر بخش های غیر باربر ساختمان، از کلفت کاری تا نازک کاری، علاوه بر سرعت اجرا مزایای بسیاری در کشورهای صنعتی ایجاد نموده است به همین  علت تصمیم بر آن شد که با اصلاح برخی از ضعف های گچ، با ساخت قطعات گچی ضد آب، گامی در جهت ساخت سریعتر و بهتر ساختمانها در ایران برداشته شود. با توجه به مشکلات واردات و هزینه های مربوطه مواد افزودنی در این پروژه مواد مصرفی به تمامی از داخل تهیه شده و سعی گردیده، ارزانترین و در دسترس ترین مواد بکار گرفته شود تا امکان بهره برداری همه مردم از آن فراهم آید.

مزایا و  معایب


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ساخت قطعات گچی ضد آب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.