زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

اختصاصی از زد فایل تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)


تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)

تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC) در 58 صفحه فایل ورد قابل ویرایش 

قسمتی از متن و فهرست

فهرست

شرایط فنی 
مرور کلی سیستم 
پردازش داده‌های EDC 
سیگنال‌های ورودی 
اصلاح سیگنال 
پردازش سیگنال در ECU 
سیگنال‌های خروجی 
انتقال داده‌ها به سایر سیستم‌ها 
مرور کلی سیستم 
انتقال داده‌ها به روش متداول 
انتقال داده‌های سریال (CAN) 
شبکه‌ی ECU 
شناسائی بر اساس محتویات 
تخصیص اولویت 
شکل پیام 
خطایابی متمرکز 
همزمان سازی 
بلوک‌های سیستم 
اجزاء تشکیل دهنده 
حس‌گر حرکت شانه 
حس‌گر فشار هوای ورودی 
حس‌گرهای درجه حرارت 
حس‌گر سرعت پیش‌روی خودرو 
پانل راننده 
سویچ اتصال برای ترمزها، ترمز اگزوز و کلاچ 
عمل کننده سولنوئیدی 
مقدار سوخت تزریقی 
دور آرام 
دور متوسط 
سرعت پیش‌روی خودرو 
دیگر وظایف 
وظایف ترمز موتور (اگزوز) 
ممانعت از روشن شدن موتور در سرازیری. 
خاموش کن کلیدی موتور 
وسیله‌ ارتباطی 
سیستم ایمنی 
امکانات انتقال ماشین به تعمیرگاه (جایگزینی) 
وظیفه‌ی خاموش کردن 
پمپ‌های انژکتور ردیفی با کنترل غلافی 
کنترل شروع تزریق 
ملحقات 
حس‌گر سوزنی متحرک 
حس‌گر سرعت دورانی 
واحد کنترل الکترونیکی (ECU) 
مکانیزم عمل کننده 
حلقه کنترل خودکار 
کنترل الکترونیکی پمپ‌های انژکتور آسیابی محوری VE-EDC 
بلوک‌های سیستم 
اجزاء سیستم 
حس‌گرها 
واحد کنترل الکترونیکی (ECU) 
عمل کننده‌ی سولنوئیدی برای کنترل مقدار سوخت تزریقی 
سوپاپ سولنوئیدی برای کنترل شروع تزریق 
مقدار سوخت تزریقی 
شروع تزریق 
گردش دوباره‌ی گاز اگزوز (EGR)
انتخاب سرعت و تثبیت آن 
وظایف تکمیلی 
اقدامات ایمنی 
خودآگاهی 
مزیت‌ها 
خاموش کردن موتور 
خاموش کن الکتریکی

شرایط فنی

امروزه، در ورای پیشرفت‌هائی که در زمینه‌ی تزریق سوخت موتور دیزل صورت گرفته، کاهش مصرف سوخت و افزایش در توان و گشتاور، فاکتورهای بسیار مهمی به شمار می‌آیند. در گذشته، اهمیت این فاکتورها موجب استفاده‌ی بیشتر از موتورهای دیزل با تزریق مستقیم (DI) بوده است. در مقام مقایسه با موتورهای دیزل با پیش محفظه و یا مجهز به محفظه‌ی گردابی، که به نام موتورهای با تزریق غیر مستقیم (IDI) معروفند، موتورهای با تزریق مستقیم دارای فشار تزریق بیشتری هستند. این امر منجر به اختلاط بهتر سوخت- هوا گشته و احتراق در ان کاملتر صورت می‌گیرد. در موتورهای با تزریق مستقیم، با توجه به این واقعیت که اختلاط بهتر انجام می‌شود و به علت عدم وجود پیش محفظه و یا محفظه گردابی، هیچ گونه تلفات ناشی از سریز سوخت وجود ندارد و نسبت به موتورهای با تزریق غیر مستقیم، مصرف سوخت 15-10 درصد کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، موتورهای مدرن امروزی بیشتر در معرض مقررات سخت مربوط به گاز اگزوز و صدا هستند. این امر باعث شده است که از سیستم تزریق سوخت موتور دیزل، انتظارات بیشتری مطرح شود، از جمله:

- فشارهای بالا در تزریق سوخت،

- منحنی بنیادی‌تری از آهنگ سوخت‌دهی،

- شروع تزریق متغیر، ...

مرور کلی سیستم

در سال‌های گذشته، به علت افزایش، چشم‌گیر در توان محاسبه‌ای میکروکنترلرهای موجود در بازار، تبعیت کنترل الکترونیکی دیزل (EDC) از مقررات و شرایطی را که پیشتر یادآور شدیم را ممکن ساخته است.

برخلاف خودروهای دیزلی مجهز به پمپ‌های انژکتور ردیفی یا آسیابی متداول، راننده‌ی یک وسیله‌ی نقلیه کنترل شده توسط EDC نمی‌تواند هیچ گونه اثر مستقیم روی پمپ انژکتور داشته باشد، به عنوان مثال کنترل مقدار سوخت تزریقی که به طور متداول به وسیله‌ی پدال گاز و یا سیم گاز انجام می‌شود، در اینجا حاصل متغیرهای عمل کننده‌ی متنوعی از جمله وضعیت کاری، داده‌های توسط راننده، آلاینده‌های گاز اگزوز و نظائر آن است.

بدین معنی که یک سیستم ایمنی پیشرفته‌ای باید به کار برده شود تا خطاها و ایرادات را تشخیص ...

پردازش داده‌های EDC

سیگنال‌های ورودی

حس‌گرها همراه با عمل کننده‌ها، وسیله ارتباطی بین خودرو و واحد پردازش داده‌های آن هستند. سیگنال‌های حاصل از حس گرها، از طریق مدار الکتریکی محافظ و اگر لازم باشد از طریق مبدل‌های سیگنال و آمپلی‌فایرها، وارد یک واحد و ...

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق کنترل الکترونیکی موتور دیزل (EDC)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.