زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود قاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد

اختصاصی از زد فایل دانلود قاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود قاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد


دانلود قاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد

 مشخصات این فایل
عنوان: تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 26

این مقاله درمورد تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد

نتایج مقایسه کلی 3 شرکت:
با توجه به محاسبات انجام شده و نتایج حاصله از این عملیات و در نظر گرفتن فعالیت های شرتک و توجه دقیق به نسبت های کارآیی، نسبت های نقدینگی و نسبت های سودآوری برای شرکت های مورد تحقیق ما (شرکت رینگ سازی مشهد به عنوان 2 و شرکت پارس خودرو به عنوان شرکت 7 و شرکت رادیاتور ایران به عنوان شرکت 10) معلوم می شود که در بین این سه شرکت شرکت رادیاتور ایران از عملکرد و کارایی و بازدهی مطلوبتر برخوردار بوده است و مدیران اجرایی این شرکت به نحو بهینه و مطلوبی توانسته از امکانات و دارایی ها و نیروهای انسانی بهره برداری کنند.
نسبت های سودآوری این شرکت نشاندهنده و تایید کننده این مطلب هستند که این شرکت علاوه بر استفاده مناسب از نیروهای انسانی و کاهش هزینه های سرمایه ای از لحاظ سودآوری و بازدهی هم موفق عمل نموده است و روند بازدهی این شرکت مطابق تحقیقات به عمل آمده یک روند منطقی و روبه بهبود است. این از این جهت است که مدیران فروش این شرکت سیاست های فروش موفق و مناسبی را دنبال می کنند و علاوه بر آن شاید توانسته باشند که هزینه های انباردار و نگهداری مواد و کالا و سایر هزینه های مرتبط را کاهش دهند.
علاوه بر این موارد این شرکت در بازپرداخت و ایفای تعهدات و بدهی های خود در بلندمدت با مشکل خاصی مواجه نمی باشد چون دارای نسبت های بدهی های بلندمدت به سرمایه پایینی است لذا این شرکت به راحتی می تواند بدهی ها و تعهدات بلندمدت خود را انجام و پرداخت کند از طرفی هم در پرداخت بدهی های جاری خود به دلیل بالا بودن نسبت های آنی و جاری (البته از محل دارایی های جاری و دارایی های آنی) با مشکلات چندانی روبرو نمی شود این هم از نقاط .....(ادامه دارد)

نسبت آنی بیان کنندة توانایی پرداخت بدهیی های جاری از محل دارایی های آنی یا سریع (قابل تبدیل به وجه نقد به طور خیلی سریع) می باشد. لذا این نسبت از دید اعتباردهندگان هرچه بیشتر باشد مطلوبتر است. بهترین و مطلوبترین نسبت های آنی را در بین 3 شرکت فوق، شرکت رادیاتور ایران دارا می باشد و این به معنی آن است که شرکت در پرداخت تعهدات جاری از محل دارایی های آنی با مشکلات و موانع کمتری نسبت به سایر شرکت ها روبرو است.
در بین 3 شرکت مورد تحقیق ما شرکت رادیاتور ایران در سال دوم (72/0) مطلوبترین و شرکت پارس خودرو در سال اول ضعیف ترین نسبت آنی را نسبت به سایر شرکت ها دارا می باشد.
در کل شرکت پارس خودرو نسبت به سایر شرکت ها در پرداخت بدهی های جاری خود با مشکلات بیشتری روبرو هستند از این رو مدیران شرکت باید سیاست هایی را در جهت بهبود این .....(ادامه دارد)

نسبت دوره ای وصول مطالبات:
با توجه به اعداد حاصله در محاسبات انجام شده در صفحات قبل می توان بیان کرد که عملکرد هیچ کدام از این شرکت های مورد تحقیق مطلوب نبوده است چون هر 3 شرکت دوره های وصول مطالبات بالایی دارند و این در جهت ریسک پذیری و بازدهی و هزینه های بهینه متعلقه بسیار نامطلوب است بدترین نسبت های وصول مطالبات متعلق به شرکت رینگ سایز مشهد است. البته در کل هیچ کدام از نسبت وصول ح د شرکت های فوق مطلوب نیست.
این نسبت نشان می دهد که شرکت به ازای هر ریال دارایی سرمایه گذاری شد، معادل چند ریال فروش می کند. از این رو هرچه این نسبت افزایش یابد مطلوبتر است.
شرکت رادیاتور ایران در سال اول با نسبت گردش دارایی معادل 95/0 بهترین گردش دارایی را داشته است. این شرکت از لحاظ عملکرد از دارایی های خود نسبت به سایر شرکت ها به نحو بهینه تری استفاده کرده است. ضعیف ترین نسبت گردش دارایی متعلق به شرکت رینگ سازی .....(ادامه دارد)

EPS: سودی را که شرکت در یک دوره معین مال به ازای یک سهم عادی به دست آورده است را تعیین می کند. علت اصلی توجه به سود شرکت هدف اصلی شرکت یعنی به حداکثر رساندن سود است که معادل آن به حداکثر رساندن ثروت سهامداران می باشد از این رو هرچه این EPS افزایش یابد ثروت سهامداران افزایش می یابد و نشاندهندة بهبود عملکرد و کارآیی مدیریتی می باشد.
EPS شرکت رادیاتور ایران در سال اول معادل 783 ریال سود هر سهم بالاترین و مطلوبترین نسبت است که سالانه به هر سهم عادی خود معادل 783 ریال سود تعلق می گیرد.
ضعیف ترین نسبت EPS در بین این سه شرکت متعلق به شرکت رینگ سازی مشهد(300) است .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد

شرکت رینگ سازی مشهد
نسبت های فعالیت یا کارآیی:
نسبت دوره وصول مطالبات:
نسبت بدهی های بلندمدت به حقوق صاحبان سهام:
نسبت واریز بدهی:
نسبت بدهی کل به کل دارایی ها:
نسبت بدهی بلندمدت به سرمایه:
نسبت سود به فروش:
نسبت EPS:
نسبت جاری
نسبت دوره ای وصول مطالبات:
نتایج مقایسه کلی 3 شرکت:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود قاله تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.