زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ


دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ

تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ در 81 صفحه با فرمت ورد به صورت کامل و عالی برای کمک درانجام پروژه ها و مطالعات طرح های دوره کاردانی و کارشناسی شامل بخش های زیر می باشد:

چکیده

مقدمه

فصل اول

منابع تولید فاضلاب در صنایع چوب و کاغذ

1-1منابع تولید فاضلاب در کارخانه

1-2- تقسیم بندی انواع فاضلابهای تولید شده در کارخانه چوب وکاعذ

فصل دوم

اصول کلی در تصفیه پساب

1-2- پارامترهای فیزیکی – شیمیایی فاضلابها

2- 2- تصفیه فیزیکی 

2-3 - تصفیه شیمیایی 

2-4- تصفیه بیولوژیکی

2-5- مطالعات انجام شده در رابطه با تصفیه پساب در صنایع چوب وکاغذ

فصل سوم

آزمایشات مربوط به فرآیند تصفیه در کارخانه چوب و کاغذ

فصل چهارم

  فرآیند تصفیه در صنایع چوب و کاغذ

 4-1- تصفیه پساب صنعتی

 4-2- مطالعات تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

 4-3- جمع بندی نتایج

 4-4- پیشنهادات

فصل پنجم

طراحی چند نمونه از واحدهای تصفیه پساب

5-1- راکتور لجن فعال

5-2- کلاریفایر اولیه

 

چکیده

با توجه به آلاینده بودن مواد شیمیایی فاضلاب برای جلوگیری از نشر هرگونه آلودگی از طریق رودخانه ها به بسترهای آبی و جهت جلوگیری از انتقال هرگونه عوامل مسمومیت به آبزیان منطقه و با توجه به این که استفاده از عوامل شیمیایی نظیر لخته سازهای شیمیایی و یا پلیمری بخودی خود موجب افزایش هزینه تصفیه فاضلاب میگردد ،لذا استفاده از فیلترها و رآکتورهای بیولوژیکی پدیده نوینی جهت مقابله با عوامل آلاینده زیست محیطی میباشند . زیرا بازدهی مناسب و کاهش هزینه های مصرف مواد شیمیایی موجب بهبود یافتن روش های تصفیه میگردد .        

   اساس کار این روش استفاده از میکروارگانیزمهای بی هوازی ،با بسترلجن فعال جهت هضم و حذف ترکیبات آلاینده آلی فاضلاب میباشد . در این پروژه مطالعاتی در زمینه استفاده از لجن فعال بستر مرداب و حوضچه های ته نشینی جهت کاهش BOD و COD فاضلاب انجام شد . نمونه های مورد آزمایش به مدت 22 روز در کشت بی هوازی مورد آزمایش قرار گرفتند ،نتایج رضایتبخشی حاصل شد گرچه جهت بهبود شرایط بیولوژیکی و زیست محیطی میکروارگانیزمها ،مواد غذایی غنی بمیزان 1/0 درصد استفاده گردید .           نتایج بدست آمده از بستر مرداب ما را بر آن داشت که نسبت به استفاده از آن در یک برج آکنده جهت کشت ارگانیزم بصورت فیلم برآییم ،تا روند تجزیه ترکیبات آلی را در برج آکنده فوق مورد بررسی قراردهیم . نتایج پژوهشی نشان میدهد ،استفاده از برج اکنده موفقیت های چشمگیری را جهت تصفیه بیولوژیکی کارخانجات چوب و کاغذ به ارمغان خواهد آورد .           این موضوع ما را بر آن داشت که آزمایشات مختلفی را با انواع پساب تولید شده در کارخانه چوب و کاغذ به کمک بستر لجن فعال انجام داده و نتایج بدست آمده را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم . در ادامه تحقیقات ،مطالعات انجام شده در مورد تصفیه پساب در دنیا و کارهای انجام شده در این زمینه را مورد بررسی قرار داده و میزان پیشرفت تکنولوژی دنیا و تکنولوژی تصفیه پساب صنایع چوب و کاغذ در کشور ما را مورد ارزیابی قرار می دهیم .  

مقدمه     

      اهمیت کاغذ و محصولات ساخته شده در دنیای مدرن امروز برای همه معلوم و مشهود است . هیچ محصولی تاکنون به اندازه کاغذ و مشتقات آن در کلیه فعالیتهای بشر امروزی نقش موثر و تداوم بخشی نداشته است . محصولات کاغذ در بایگانی و ذخیره اطلاعات ،تحریر ،چاپ ،هنر ،تبلیغات ،بسته بندی و ... به صورت نامحدود بکار گرفته می شود . به همین دلیل شاهد تحقیقات و پیشرفت در تمام زمینه های تکنولوژی تولید خمیر و کاغذ در جهان می باشیم و امروزه کمپانی های بزرگ در این صنعت رقابت تنگاتنگی در رابطه با ارائه محصولات متنوع تر و قابل عرضه تر به بازار مصرف داشته و در عین حال با کم کردن هزینه در مصارف انرژی مواد و نیروی انسانی سعی در دست گرفتن بازار و کنار زدن رقبای دیگر می باشد . علاوه بر اینها صنعت کاغذسازی در ایجاد فرصتهای جدید شغلی و بکارگیری نیروهای مجرب و نیمه مجرب نقش موثری را ایفا می نماید .

 

  به شما اطمینان می دهیم که این فایل خواسته شما را برآورده می کند و مناسب پروژه های کارشناسی است. با پرداخت مبلغ و خرید این فایل، محصول را در ایمیل خود دریافت می کنید. مطمئن باشید ارزش این فایل خیلی بیشتر از مبلغی است که پرداخت می کنید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تصفیه بیولوژیکی پساب کارخانه چوب و کاغذ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.