زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی


دانلود مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

 

مشخصات این فایل
عنوان:بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 15

این مقاله در مورد بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

مقدمه:
یکی از سیاستهای جدی دولتها در امر امنیت غذایی، کاهش ضایعات غذایی است و از طرف دیگر سازمان FAO راههایی را برای جلوگیری از ضایعات مواد غذایی به مسئولان کشاورزی و تأمین کنندگان موادغذایی دولتهای عضو، ارائه داده است.
موضوع با اهمیتی که دولتمردان هر کشوری باید درنظر بگیرند تعیین خط مشی کلان در رابطه با کاهش ضایعات می باشد و بعد از تعیین خط مشی و سیاست کلان بایستی مسئولیتها و وظایف، سازمانهای خصوصی و دولتی مشخص و تعیین شود. در این راستا باید دو راه حل در نظر گرفته شود. راه حل اول مربوط به بالا بردن سطح آگاهی عمومی در کاهش ضایعات از طریق روشهای جلوگیری از ضایعات می باشد. البته این راه حل در روند درازمدت ثمردهی خواهد داشت. راه حل دوم مربوط به تدوین سیاستها از طرف دولتها می باشد. اجرای این سیاستهای بعد از تدوین اثرگذاری سریعتری در کاهش ضایعات خواهد .....(ادامه دارد)

مروری بر مطالعات انجام یافته درخصوص ضایعات محصولات کشاورزی
مهمترین مطالعات انجام شده در مورد ضایعات نان را می توان به صورت ذیل بیان نمود:
1- «قیمت تعادلی نان»، محسن محسنین، (1373). سازمان تحقیقات،‌آموزش و ترویج کشاورزی.
در این تحقیق که هدف از آن تعیین قیمت تعادلی نان بود، 55 نانوایی (تافتونی، بربری، لواشی، سنگکی و نواری) و 528 خانوار معمولی ساکن در تهران از لحاظ مصرف و ضایعات نان مورد بررسی قرارگرفته اند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که ارتباط ضعیفی بین مجموع مخارج و مقدار مصرف سرانه نان وجود دارد و میزان ضایعات برابر 5/12 درصد مقدار خرید نان است. بیشترین ضایعات، در خانوارهای کم درآمد دیده شده و با افزایش تعداد افراد خانوار درصد ضایعات نیز افزایش می یابد. همبستگی ضایعات سرانه با تحصیلات و سن همسر منفی است......(ادامه دارد)

روشهای اقتصادی جلوگیری از ضایعات:
1- برنامه کنارگذاری کشت محصول (set aside)
بعضی از کشورهای پیشرفته از جمله اتحادیه اروپا با پی گیری سیاست خودکفایی محصولات استراتژیک و صدور آن در سایه حمایتهای بی حد و حصر از کشاورزان، با وضعی مواجه گشتند که قیمت پرداختی به کشاورزان نه تنها بالاتر از قیمت جهانی بود بلکه با مازاد محصول نیز مواجه شد حتی با دادن سوبسید صادرات این مازاد را نتوانستند از بین ببرند و از طرف دیگر نیز با اعتراض گسترده کشورهای دیگر مانند امریکا، استرالیا و کشورهای در حال توسعه عضو سازمان تجارت جهانی (WTO) روبرو شدند با وضع بوجود آمده و ایجاد مازاد محصول، مقداری از آن، از بین می رفت و این مسئله باعث می شد از یک طرف هزینه حمایت بسیار بالا برود و وزن بیشتری بر بودجه تحمیل شود و از طرف دیگر با مخالفت سازمانهای حمایت از مصرف کننده و حفاظت از محیط زیست مواجه شدند. .....(ادامه دارد)

نتیجه گیری
سیاست دولت باید در راستایی قرار بگیرد که هزینه مبادله به نحو چشمگیری کاهش یابد. لذا باید تسهیلات لازم را از جمله اطلاعات شفاف قیمت محصولات کشاورزی، حمل و نقل جاده ای ریلی و هوایی، اعتبارات بانکی، میادین میوه و تره بار و غیره را در اختیار بازاریابان قرار دهد از طرف دیگر ضرورت دارد دولت از طریق ابزارهایی مانند کاهش سوبسید بعضی محصولات غذایی و تعیین قیمت تضمینی، از ضایعات جلوگیری نماید. آنچه در این مقوله مهم است راهکارهای عملی است: یعنی ضمن اینکه به تولیدکننده و مصرف کننده کمترین صدمه برسد از ضایعات نیز جلوگیری شود. مسئله کیفیت بسته بندی و برقراری بازاریابی مناسب از جمله موارد مهم در کاهش ضایعات هست. در این مورد لازم است دولت .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در پایین آمده است.

چکیده:
مقدمه:
مروری بر مطالعات انجام یافته درخصوص ضایعات محصولات کشاورزی
آثار ضایعات محصولات کشاورزی بر جنبه های مختلف اقتصادی:
روشهای اقتصادی جلوگیری از ضایعات:
الف- کارآیی سیستم بازاریابی
ب- رابطه میزان ضایعات و نقص در سیستم بازاریابی
پیشنهادات
نتیجه گیری

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی روش های اقتصادی کاهش ضایعات محصولات کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.