زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد رادیو

اختصاصی از زد فایل مقاله در مورد رادیو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد رادیو


مقاله در مورد رادیو

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه3

تعریف
رادیوفنآوری است که امکان انتقال سیگنالها را توسط مدولاسیونامواج الکترومغناطیسی با فرکانسهایی زیرفرکانس نور را فراهم می سازد.


امواج رادیو

امواج رادیو نوعی از تشعشعات الکترومغناطیسی هستند وهنگامی بوجود میآیند که یک شیباردارشده با فرکانسی که در بخش فرکانس رادیویی (RF) طیف الکترومغناطیسی قرار داردشتاب بگیرد. این محدودهفرکانس از ده هاهرتزتا چند گیگا هرتز تغییر میکند. تشعشعاتالکترومغناطیسی توسط نوسانات میدانهای الکتریکی و مغناطیسی انتشار مییابند و ازطریق هوا و نیز خلا به همان خوبی عبور میکنند و نیازی به واسطه انتقال ندارند.
در مقابل، دیگر انواع تشعشعات الکترومغناطیسی با فرکانس هایی بالای محدوده RF به این شرح اند: اشعهگاما،اشعه Xومادون قرمز،ماورا بنفش ونور مرئی.
وقتیکه امواج رادیویی از یک سیم عبور می کنند، میدان الکتریکی و مغناطیسی متغیر آنها (بر حسب شکل سیم) جریان و ولتاژی متناوب در سیم القا میکنند. این جریان و ولتاژ رامیتوان به سیگنال های صوتی و دیگر انواع سیگنال تبدیل کرد که اطلاعات را انتقالدهند.
با وجودی که واژهرادیوبرای توصیف این پدیده به کار میرود، ارسالداده هایی که ما به عنوان تلویزیون،رادیو،رادار وتلفن می شناسیم، همگیدر کلاس انتشار فرکانس رادیویی هستند.

کشف

پایه های تئوری انتشار امواج الکترومغناطیسی برای اولین بار توسط جیمز کارل ماکسول در سال1873در مقاله ای تحت عنوانیک تئوری دینامیک از میدان الکتریکیکه به انجمن رویال ارائه شده بود، بیان شد که نتیجه کار وی در طی سال های بین1861تا 1865 بود.

بین سال های1886 و1888م،هاینریش رودلف هرتزبرای اولین بار تئوری ماکسول را از طریق آزمایشاتش تایید کرد. آزمایشات وی نشان می دادند که تشعشعاترادیویی تمامی خواص امواج (که امروزه امواج هرتز خوانده می شوند) را دارا هستند، وکشف کرد که معادلات الکترومغناطیس را می توان به صورت معادلات مشتقات جزئی بازنویسیکرد که معادلات موج نامیده شد.



اختراع و تاریخچه

اینکه چه کسی مخترع اصلیرادیواست، که در آنزمان تلگراف بیسیمنامیده می شد، مورد اختلافاست. ادعاهایی وجود دارد کهناتان ستابلفیلدرادیو را پیش از تسلا ومارکونی ساخت اما بنظر می رسد که دستگاه وی به جای ارسال رادیویی با ارسال القایی کار می کرده است.
در سال1893درسنت لوییسمیسوری،نیکلاتسلا اولین نمایش عمومی ارتباطات رادیویی را انجام داد.

او در مقابلموسسه فرانکلیندرفیلادلفیاوانجمن روشنایی الکتریکی ملیاصولارتباطات رادیویی را به دقت شرح و توضیح داد. تجهیزاتی که او استفاده کرد تمامیاجزایی را که قبل از ساخته شدن تیوب خلادر سیستم های رادویی وجود داشت،دارا بودند. او بر خلاف مارکونی و دیگران که ازکوهیرراستفاده می کردند،برای اولین بار از گیرنده های مغناطیسی استفاده کردhttp://www.teslasociety.com/teslarec.pdf.

در سال1894مسرالیور لوج نشان داد که می توان با استفادهاز یک آشکار ساز با نامکوهیررپیام دادن توسطامواج رادیوییرا ممکنساخت. این آشکار ساز متشکل از تیوبی پر شده با براده هایآهن بود که توسط تمیستوکل کالزچی ـ اونستیدر فرموی ایتالیادر سال1884مساخته شده بود. بعدها ادوارد برنلیاز فرانسه و الکساندر پوپوفاز روسیه نسخه بهبود یافتهای از کوهیرر را ابداع کردند. مردم روسیه ادعا می کنند پوپوف که سیستم ارتباطاتیعملیای بر پایه کوهیرر ساخت ، مخترع رادیو بوده است.

فیزیکدانی هندی با نام جاجدیش چاندرا بوس استفاده از امواج رادیوییرا به صورت عمومی در تاریخ نوامبر1894مدرکلکتهنمایش داد اما او مایل به ثبت کارشنبود. مشاهده کنید:
(http://www.ieee-virtual-museum.org/collection/people.php?taid=&id=1234735&lid=1 IEEE Virtual Museum).
در سال1896مگاگلیلمو مارکونیجایزه آنچه که گاها بهعنوان اولین حق ثبت اختراع رادیو در دنیا با شمارهحق ثبت اختراع بریتانیا 12039 از آن یاد می شود، را دریافت کرد،بهبود در ارسال ضربه های الکتریکی وسیگنال ها و در نتیجه بهبود دستگاه ها.
در سال1897مدر ایالات متحده برخی پیشرفت هایکلیدی در رادیو توسط نیکلا تسلا بوجود آمد و به نام او ثبت شد. در سال1904مدفتر ثبت اختراع ایالات متحده احتمالابه دلیل پشتیبان های مالی مارکونی که شاملتوماس ادیسونواندریو کارنجیمی شد، تصمیم گرفت که حق ثبتاختراع رادیو را به مارکونی اعطا کند. برخی اعتقاد دارند که دولت ایالات متحده بدیندلیل حق ثبت اختراع را به تسلا نداد که از مجبور شدن به پرداخت حق امتیازی که نیکلاتسلا برای استفاده دولت از حق ثبت اختراعش مطالبه می کرد خودداری کند.

درسال1909مارکونی به همراهکارل فردیناند براونجایزه نوبل فیزیک را برایتلاش هایی برایساخت تلگراف بیسیمدریافت کردند. به هرحال کمی بعد از مرگ تسلا در سال1943محقوق ثبت اختراع تسلا (شماره645576) توسط دادگاه عالی
ایالات متحده به وضع اول بازگشت. این تصمیم بر این اساس گرفته شدهبود که تسلا کارهایی را پیش از حق ثبت مارکونی انجام داده بود. برخی معتقدند که اینکار احتمالا به دلایل مالی انجام شده است تا دولت بتواند از پرداخت خساراتی که شرکتمارکونی ادعا


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد رادیو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.