زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی خودروسازی

اختصاصی از زد فایل گزارش کارآموزی خودروسازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی خودروسازی - مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی  55 ص

 

سالن بدنه

در سالن بدنه جمعاً 4 قسمت کلی وجود دارد که شامل کفی، شاتل، ساید، و کانوایر (conveyer) می شود.

در قسمت کفی، بخش کف ماشین تولید می شود سپس به قسمت شاتل منتصل می شود که در آن محفظه موتور به کفی متصل می گردد.

در قسمت ساید هم  کناره های مربوط به بدنه تهیه می شوند که پس از آن به بخش شاتل منتقل می شوند تا همراه با سقف و گلگیرها و دیگر اجزاء همگی روی کفی سوار شوند و عملیات جوش کاری انجام گیرد و دربهای جانبی و درب موتور و درب صندوق هم نصب گردد تا سپس مرحله رگلاژ Regulat درب ها انجام شود و نهایتاً بدنه خودرو تکمیل گردد.

پس از آن روی بدنه سوهان کاری انجام می شود و پس از سنباده زدن و تأیید شدن از لحاظ کیفیت، بدنه به سالن رنگ منتقل می شود.

1 4  سالن بدنه جدید

مواد شیمیایی که در سالن بدنه استفاده دارد شامل ماستیک ها Mastic سمباده ها Abrasives و گازهای مخصوص جوش کاری می شود .

1 – 1 – 4 ماستیک ها مشتمل بر سه نوع هستند :

1 – درزگیر ساخت بدنه (Mastic sealer) : که ضد لرزش و درزگیر می باشد و صرفاً جهت درزگیری قسمت هایی که روی هم نصب می شوند استفاده دارد.

2 – درزگیر نقطه جوش : که در نقش آب بند و رسانای جریان برق را دارد که استفاده آن برای قسمت هایی است که انتظار می رود پس از جوش کاری دو قطعه ، هم جریان برق به خوبی هدایت شود و هم مانعی برای ورود آب یا هرگونه ذرات خارجی دیگر وجود داشته باشد.

3 – درزگیر نواری : این ماستیک به صورت یک چسب نواری دوطرفه عمل کرده و صرفاً جنبه چسبندگی دارد که استفاده آن را زیر درب پارک و اتصال قطعات مربوط به بخش ساید می باشد.

3 – ماستیک های ضد لرزش nti Flutter : 3215 در بخش های مختلفی استفاده دارند که از جمله آنها اتصال تراورزها Travers به سقف می باشد. نقش تراورزها استحکام بخشیدن به سقف جهت جلوگیری از خشدن آن می باشد.

مقدمه:  1

سالن پرس        2

سالن بدنه         3

سالن بدنه جدید 3

ماستیک ها مشتمل بر سه نوع هستند :    4

سمباده ها :       4

گازهای جوش که در سالن بدنه استفاده می شوند شامل 3 نوع گاز هستند:  5

تفاوت های خط تولید بدنه 6

سالن بدنه قدیم  6

سالن رنگ          7

دلایل اهمیت بحث در مورد رنگ های خودرویی :       8

خطPT  ( Pretrearment)            8

PT اساساً شامل پنج مرحله زیر می شود: 8

مراحل مختلف PT           9

چربی گیر اولیه : 10

چربی گیر ثانویه :            10

شستشو با آب   13

پسیواسیون       13

شستشو با آب نرم «DI» 14

خشک کردن بدنه :           14

آزمایش های PT 15

تیتراسیون          18

قلیائیت آزاد        18

شتاب دهنده      18

اسید آزاد           19

اسید کل            19

خط ED:            19

ته نشست آندی:            20

واکنش هایی که در AED صورت می گیرد به شرح زیر است: 20

رنگدانه دار کردن :            22

سیلر و درزگیر:    24

روش عمل :        25

ته نشست کاتدی           27

واکنش هایی که در CED صورت می گیرد به شرح زیر است: 28

فواید استفاده از ED        28

الترافیلتراسیون   29

کاربردهای علمی  :         31

روش ها و تکنیک ها :       32

دلایل استفاده از UF        33

آزمایش های ED 34

الف) آزمایش های مربوط به رنگ    34

ب) آزمایش زمان پخت      35

آزمون رنگ های کوره ای : 36

گرانروی:            36

نرمی رنگ :        36

پوشش رنگ :     37

تعیین پوشش رنگ به روش استفاده از دستگاه کریپتومتر:     37

وزن مخصوص :    38

درصد جامد:        38

زمان انتظار :       39

آزمایش های فیلم خشک شده رنگ :         39

سختی رنگ :     39

چسبندگی فیلم رنگ:      40

تست جامی شدن :        40

تست پاشش ذرات استیل :          41

تست ضربه :      41

تست خمش :    42

تست شفافیت : 42

آزمایش مه نمک :            42

مقاومت فیلم خشک رنگ در برابر حلال :     43

سیلر و عایق بدنه :         45

آزمون درزگیری PVC :     45

وزن مخصوص      46

گرانروی :           46

پایه ریزی           47

بو :       47

رنگ :    47

نحوه کاربرد:       48

آزمایش رنگ:      48

انواع تست ها:    49

سخت پایانی      51


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی خودروسازی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.