زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا

اختصاصی از زد فایل دانلود گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا


دانلود گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا

 

مشخصات این فایل
عنوان: کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 31

این گزارش کارآموزی درمورد کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا

فضای کارخانه و طرح استقرار :
این کارخانه در زمینی به مساحت m2 4000 بنا شده. که دارای دو درب در دو طرف می باشد که جهت سهولت در کار حمل و نقل و صرف انرژی و زمان کمتر از یک درب برای ورود مواد اولیه و از درب دیگر برای خروج محصولات استفاده می کنند .
کارخانه دارای یک سوله به مساحت m2 2000 می باشد که در کنار آن بخش اداری آن قرار دارد که ساختمانی کوچک و در حدود m2 30 میباشد .
فرم قرار گرفتن سوله در زمین طوری است که به دربها نزدیک باشد و همچنین در محلی قرار گرفته است که اگر قصد توسعه کارخانه باشد بتوان سوله دوم را در کنار ان قرار داد.
در داخل سوله ماشین آلات به نحوی قرار گرفته اند که کمترین نیاز به جابجایی پارچه باشد ولی ممکن است بسته به نوع کالایی که مورد تکمیل قرار می گیرد این ترتیب تغییر کند مثلاً شاید پارچة ما نیازی به تیغ برش نداشته باشد و یا نیازی به خارزنی یا تیغ نداشته باشد البته به نظر من امکان بهتر قرار گرفتن ماشینها وجود داشت ولی به دلیل برخی مسائل فنی و ایمنی به ناچار ترتیبی را که در شکل خواهید دید برای ماشینها در نظر گرفته اند .
به خاطر ایمن سازی بیشتر و جلوگیری از آلودگیهای .....(ادامه دارد)

میزان رعایت استانداردها :
-    از نظر رعایت استانداردها برای مواد تاجائیکه بودجه کارخانه اجازه بدهد و مشتری حاضر به پرداخت هزینه ها باشد مواد با کیفیت خوب استفاده می شود در غیر اینصورت اگر پارچه ارزش کافی را نداشته باشد به نفع هر دو است که از مواد با کیفیت پائینتر و در مواردی از مواد جایگزین استفاده شود
-    از نظر استاندارد بودن ماشین ها به دلیل قدیمی بودن اکثر ماشینها، به ناچار با تغییرات در آنها و تغییر در نسخه های کار سعی به استاندارد کردن پروسه می شود ولی این کار خالی از اشکال نمی باشد و در مواردی نمی توان به کیفیت مطلوب در محصول رسید.
-    از نظر استاندارد بودن فضای کاری و سیستمهای تهویه می توان گفت سالن در حد مطلوبی قرار ندارد درهای سالن دوتایی می باشند تا در هنگام ورود و خروج هوای کمتری جابجا شود ولی به دلیل استاندارد نبودن پنجره ها ونبودن سیستم خنک کننده در سالن در هنگام کار کردن ماشینها فنهای سالن باید روشن باشد که این کار باعث می شود دمای سالن و رطوبت آن مقدار ثابتی .....(ادامه دارد)

خارزنی :
در سالن یک ماشین خارزنی وجود دارد که مشخصات آن را قبلا ذکر کردیم .
-    طرز کار بدین صورت است که پارچه پس از عبور از چند میله راهنما به ماشین تغذیه می شود و از یکسری غلتکهای سوزنی گذشته و از همان طرفی که تغذیه میشود ، خارج می گردد این ماشین دارای 14 غلتک بوده و به صورتی منظم کنا رهم قرا رگرفته اند که تشکیل یک سیلندر بزرگ را می دهند کرکهای سطحی بلند شده و توسط مکش هوا خارج می شوند سرعت پارچه و میزان بلند شدن کرکهای سطحی توسط یک چرخ دستی تنظیم می شود و پس از چند بار عملیات خارز دن سطح پارچه حالت پفکی پیدا می کند و سپس جهت تثبیت به ماشین استنتر منتقل میشود . عملیات خارز دن در مورد پارچه های نایلونی شش بار .....(ادامه دارد)

ماشین فیکه
پس از خشک شدن پارچة چاپ شده آن به ماشین فیکه تغذیه می کنند که این ماشین عمل تثبیت را انجام می دهد .
در سالن تکمیل یک دستگاه ماشین فیکة Artos موجود است که پارچه های پلی استر در دمای oC 180 و بدون بخار معین توسط هوای خشک فیکه میشوند ؛ این پارچه ها پس از عبور از یکسری غلتکهای راهنما وارد محفظة دستگاه میشود که درجة حرارت داخل محفظه به کمک یک حس کننده همیشه کنترل میشود . در بالای ماشین فیکه حدود بیست و دو غلتک وجود دارد که پولکهای نسوز روی غلتک ها نصب شده است که پارچه روی آنها نمی‌لغزد و بنابراین کنترل سرعت ، دقیقی خواهیم داشت ، در ابتدای محفظه دو عدد فن وجود دارد که با اعمال فشار هوا پارچه را بصورت لوپ در می آورد و برای کنترل طول لوپ می توان سرعت ها را تغییر داد و یا اینکه فشار هوای ورودی محفظه را تغییر داد و پس از اینکه یک لوپ به طول مورد نظر رسید میلة عقبی حامل لوپ حرکت کند و لوپ بعدی تشکیل می گردد.
سیستم حرارتی این دستگاه از دو طریق تأمین می گردد ، یکی از طریق بخار داغ و دیگری از طریق انتقال حرارت از طریق روغن داغ ؛ در این دستگاه دو نوع نازل وجود دارد یکی نازل بخار و دیگری مربوط به آب است و این ماشین برای دو نوع درجه حرارت طراحی شده است ؛ یکی درجه حرارت بالا و خشک برای پارچه های پلی استر و دیگری درجه حرارت پائین و مرطوب برای پارچه های نایلونی .
اگر در ماشین بخواهند فقط بخار داشته باشند فقط از نازلهای بخار استفاده می کنند و اگر بخواهند درجه .....(ادامه دارد)

کنترل کیفیت:
در این بخش کیفیت کالای تکمیل شده مورد سنجش قرار می گیرد کاگران در هنگام  طاقه پیچی تنها می توانند ایرادات بزرگ پارچه را مشاهده کنند.
برای این کار تکه ای از پارچه تکمیل شده را مورد آزمایشاتی قرار می دهند تا میزان آب رفتگی بعد از تثیت را اندازه گیری کنند که سعی بر این است که این آبرفتگی به حداقل برسد .
استحکام پارچه معمولاً افت میکند که ما باید توجه داشته باشیم افت استحکام حداقل باشد . این کار را با تستهایی از قبیل تست سایش – تست خمش – مقاومت در برابر کشش ( کشش تا حد پارگی ) انجام می دهیم
البته در این در این کارخانه آزمایشگاه مجهزی برای تست کنترل کیفیت در نظر گرفته نشده و کیفیت کالا را به صورت نسبی می سنجند و پارچه تکمیل شده  را با یک نمونه شاهد از پارچه خام مقایسه می کنند . تا افت خواص در حد مورد قبولی باشد .
ثبات چاپهای صورت گرفته را با استفاده از تست سایش می سنجند و مقاومت سایشی پارچه چاپ شده را اندازه می گیرند . .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا

چکیده مطالب:
مقدمه
فصل اول
تاریخچه کارخانه :
فضای کارخانه و طرح استقرار :
نوع مالکیت :
نوع محصولات
مواد اولیه و میزان آن :
میزان رعایت استانداردها :
مدیریت کارخانه :
تکنولوژی مورد استفاده در کارخانه ونوع ماشین آلات :
ماشین تیغ :
ضایعات کارخانه واستهلاک
- مشکلات کارخانه :
- تعداد نفرات وکارمندان و پستهای آنها
فصل دوم
خارزنی :
ماشین تیغ زنی :
ماشین شستشو:
1-    کاهش وزن
ماشین استنتر
چاپ ترانسفر:
استار : (Star)
ترمو : (Thermo)
تثبیت چاپ :
کنترل کیفیت:
منبع آب مورد نیاز و پسابهای کارخانه :
پایداری :
کابرد :
منابع :

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی کارخانه چاپ و تثبیت ابعادی کالا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.