زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی


دانلود مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی

 

مشخصات این فایل
عنوان: شرکت تاسیسات الکتریکی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 278

این مقاله درمورد شرکت تاسیسات الکتریکی می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی

مراحل ساخت تابلو :
به منظور ساخت تابلو مراحل مختلفی باید انجام گردد که در ذیل به اختصار شرح داده شده است .
الف ـ طراحی :
در اکثر کارخانجات تابلوسازی دفتری به عنوان دفترفنی وجود دارد که خواسته و نظریات کارفرما را برحسب سفارش ، بررسی و طبق درخواست کارفرما به طراحی مقدمات و تهیه نقشه های اجرایی که شامل قسمتهای مکانیکی  و الکتریکی     می باشد تهیه ودر اختیار مدیر پروژه قرار می گیرد . که پس ازبررسی و تائید نقشه ها به منظور ساخت به قسمتهای مختلف به شرح ذیل ارجاع می گردد .
ب ـ قسمت فلزکاری :
به منظور ساخت هرتابلو ابتدا باید سلول آن ساخته شود که دراین مرحله توسط  گروه فلزکاری انجام می گیرد .  برای ساخت سلول  معمولاً ازدو نوع  ورق  1ـ گالوانیزه  2ـ ورق روغنی  با ضخامتهای بین 5/1 تا 3 میلیمتر استفاده می گردد که معمولاً از ورقهای  گالوانیزه  بیشتر برای بدنه تابلوها استفاده می گردد . این ورقها در مناطق شمالی و جنوبی کشور ( مناطق مرطوب ) که دارای قابلیت استحکام می باشد و احتیاجی به رنگ ندارد بیشترین استفاده را می کنند . اما از ورقهای روغنی بیشتر برای ساخت درب تابلو استفاده می شود .
1ـ قسمت جوشکاری : دراین قسمت برحسب نوع طراحی تابلو ورقها برش داده      می شود . معمولاً عملیات برشکاری توسط دستگاه برش NC با مارک LVD بلژیک  که به صورت نیمه اتوماتیک می باشد و قابل برنامه ریزی است می توان با این دستگاه ورقها را با ابعاد 1000 mm × 3000  وضخامت تا 6 mm را می توان برش داد . این دستگاه با ولتاژ 380 ولت تغذیه می شود .
2ـ قسمت پانچ : دراین بخش قطعات برش داده شده را جهت عملیات پانچ کاری آماده می کنند . این عملیات توسط دستگاه CNC با مارک LVC بلژیک که به صورت تمام اتوماتیک می باشد قابل برنامه ریزی است اجرا می شود . برنامه این دستگاه توسط گروه فنی طراحی شده و اطلاعات حاصله را برروی یک دیسکت ذخیره  می کنند .  در مواقعی که از این برنامه بخواهند استفاده کنند دیسکت را وارد قسمت کامپیوتری کرده و کاربر به وسیله مانیتوری که در گوشه دستگاه طراحی شده است می تواند عملیات را کنترل کند .
3ـ بخش خم کاری : در شرکت جابون از دو دستگاه برای خم کردن ورقها استفاده    می شود . دستگاه 40 TON با .....(ادامه دارد)

روش دوم : غوطه وری
این روش از نظرعملکرد شبیه روش قبلی است با این تفاوت که قطعات را بجای آنکه روی نقاله قرار دهند در سبدهای بزرگ فلزی قرار می دهند و آنها را داخل وان قرار می دهند و با مواد شوینده قطعات را شستشو داده و در بقیه مراحل مانند روش پاشش عمل می کند و در قسمت رنگ کاری یک اطاقک بزرگ وجود دارد که هم رنگ پودری و هم رنگ مایع می توان استفاده کرد و پس از عملیات رنگ کاری قطعات داخل کوره می شوند و با دمای قابل تنظیم رنگ قطعات پخته می شود پس از پایان عملیات نقاشی بمنظور کنترل کیفیت رنگ چند نمونه قطعه رنگ شده جهت آزمایش های مختلف برداشته و عملیات ذیل روی آنها انجام می گیرد .
روشهای تست رنگ :
1ـ ضربه مستقیم ( رانشی )
2ـ ضربه غیر مستقیم ( کششی )
3ـ چسبندگی ( کراسات )
4ـ خراش ( HARONESS )
5ـ آزمایش ( ASLT APRAY )
درروش اول و دوم جهت تعیین مقاومت رنگ در برابر ضربه( مستقیم و غیرمستقیم ) انجام می شود در این روش توسط دستگاه IEMPACT انجام می گیرد . بدین صورت که وزنه 2ω/in برروی قطعه رنگ شده رها می کنند تا مشاهده شود که آیا در اثر ضربه رنگ قطعه از بین می رود یا خیر .
در روش سوم ( CROSS – CUT ) میزان چسبندگی رنگ برروی قطعه مورد آزمایش قرار می گیرد . جدولی که برای سنجش چسبندگی رنگ سطح قطعه طبقه بندی شده و با استاندارد آمریکا مقایرت دارد و از 0B تا 5B  تقسیم بندی شده که شرکت جابون موارد 5B و 4B را در مورد قبول و استاندارد خود می داند .
روش چهارم ـ فراش می باشد که توسط شیئی مانند تیغ برروی سطح قطعه رنگ شده کشیده می شود که در رنگ کاری مایع خراش بین 800 – 2000 می باشد و در رنگ کاری پودری حداکثر 2000 می باشد .
یکی از مهمترین آزمایشاتی  که برروی قطعات نقاشی شده انجام می گیرد آزمایش با دستگاه SALT   SPRAY   می باشد . این دستگاه برای تست پایدار بودن رنگ در حالتهای  جوی  متفاوت رامورد بررسی  قرار می دهد. این دستگاه  شرایطی را ایجاد می کند که محیط داخل دستگاه حالت کنار دریا را بخود می گیرد . مثلاً قطعه ای که رنگ مایع خورده حداقل 200 ساعت برای رنگ پودری 500 ساعت می باشد . در این مدت اگر قطعه ای زودتر از ساعت مقرر زنگ بزند .....(ادامه دارد)

شناسایی و انتخاب سیم
عمده ترین سیمهای عایق دار که در تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از :
1- سیمهای نوع NYAF,NYAB,NYA این نوع سیمها با پوشش پلاستیکی بوده و در مناطق خشک و برای قرار دادن ثابت در روی کار و یا زیر کار و در لوله (در فضای آزاد روی مقره و خارج از دسترس) و در نقاط مرطوب بکار می رود .
2- سیمهای نوع NFGW,NFYW,NFGAW,NGAW : این نوع سیم تک رشته ای در مقابل اثرات جوی مقاوم می باشد . سیم NGAW سیمی با عایق لاستیکی و در برابر تاثیرات جوی پایدار بوده و برای سیمکشی در هوای آزاد تا یک هزار ولت مناسب می باشد . سیم NFGAW سیم هوایی روی مقره بوده و سیمهای NFYM و NFGW سیم هوایی مناسب برای اتصال به منازل و ساختمانها می باشد .
3- سیمهای NYIF و NYIFY و NIFL : (سیمهای اصلی ساختمانها) NYIF سیم با عایق پلاستیکی برای ولتاژ 380 ولت و هم با عایق پلاستیکی و در مجموع با عایق پوشیده شده و در ساختمانهای شهری (در خانه های چوبی مجاز نیست) به کار می رود NYIF دارای عایق لاستیکی و برای اتصال سرپیچها و چراغانی در فضای آزاد به کار می رود .
4- سیمهای نوع NHYM,NYM : در مقابل رطوبط مقاوم بوده و برای 500 ولت عایق پلاستیکی دارد و در محلهای خشک یا مرطوب و همچنین روی مقره استفادده کرد .
5- سیمهای نوع N2GSA,NYFAZ,NYFA,NFA : ازسیمهای NYFAZ,NYFA,NFA برای سیم کشی ثابت در چراغها (داخل سرپیچها) و از N2GSA برای اتصال مصرف کنندگان سیار هم می توان استفاده کرد .
6- سیم نوع NPL : برای داخل بدنه چراغها استفاده می شود .
7- سیمهایNSHSO,NSHCU,NSHC,NSHOU,NSHO  : از این نوع سیمها در وسایل سنگین مثل ابزار برقی و موتورهای سیار و وسایل کشاورزی با استحکام مکانیکی زیاد و در فضاهای نمناک و هوای آزاد استفاده می شود .
8- سیمهای نوع NSSHKFm,NSSHKST,NSSHC,NSSH : این نوع سیمها با روپوشی قوی لاستیکی در معادن بکار می رود و علامت st علامت سیمهای فرمان و Fm برای سیمهای خبر از راه دور می باشد .
9- سیمهای نوع LWUA,LWUB,LWUC : از این نوع سیمهای با روپوش بی درز برای سیمکشی در هوای آزاد و در تاسیسات جریان ضعیف و قوی استفاده می شود .
10- سیمهای نوع NAE,NBE,NE,NLC : این نوع سیمها به عنوان سیم مخصوص نول (سیم خنثی) به کار می رود . .....(ادامه دارد)

مشخصات هادیهای سیستم اتصال زمین
کلیه هادیهای مورد مصرف در سیستم اتصال زمین و همچنین تمامی اتصالات و متعلقات مربوط به آن ، باید از آلیاژ مسی ، ویژه کاربرد در تاسیسات برق ساخته شده باشد . هادیهای خطوط و شبکه اصلی سیستم اتصال زمین و همچنین خطوط انشعابات اصلی ممکن است از نوع تسمه مسی حلقه ای و یا سیم مسی لخت باشد . هادیهای انشعابی فرعی از خطوط اصلی ، که برای اتصال به دستگاها بکار می رود باید سیم مسی لخت باشد .
در مواردی که سیستم اتصال زمین از سیم مسی لخت به طور جدا گانه استفاده شده وبا سایر هادیهای الکتریکی در پوشش یا حفاظ قرار نمی گیرد ، به منظور ازدیاد مقاومت مکانیکی حداقل سطح مقطع آن باید 16 میلیمتر مربع باشد .
استفاده از سیم مسی روپوش دار به عنوان هادی اتصال زمین و عبور آن از لوله فلزی به صورت منفرد (در صورتیکه با هادیهای فاز و نول در یک پوشش یا در یک حفاظ قرار نگرفته باشد) مجاز نمی باشد حداکثر مقاومت اتصال زمین سیستم های مختلف باید به شرح زیر باشد .
الف : سیستم برقگیر پنج اهم
ب : نقطه نول مولد برق ، ترانسفورماتور قدرت و سیم نول شبکه فشار ضعیف برای هر کدام پنج اهم
ج : سیستم ارت ساختمان دو اهم
اصول وروشهای نصب سیستم اتصال زمین و آزمایش مقاومت نهایی آن
الکترودهای نوع میله مسی مغز فولادی و یا لوله ای ، قابل کوبیدن هستند که باید به کمک کلاهک مخصوص مستقیماً در زمین کوبیده شود .
برای نصب الکترودهای انواع لوله ای ساده ، لوله ای پرسی ، و یا صفحه مسی تخت ومشبک باید چاهی با عمق لازم ، تا رسیدن به رطوبت طبیعی زمین کنده و سپس ته چاه تا ارتفاع 15 الی 20 سانتیمتر با مخلوطی از نمک و خاکه ذغال پر و تسطیح شود آنگاه الکترود در داخل چاه قرارداده شده و دراطراف و روی آن تا ارتفاع حدود 2 متر 5 لایه با مخلوطی از سنگ نمک و 5 لایه خاکه ذغال پرو ارتفاع باقی مانده چاه نیز با خاک حاصله از کندن و سرند کردن آن مجدداً پرشود ، ریختن مخلوط نمک و خاکه ذغال در چاه و پر کردن آن با خاک نباید یک جا انجام شود بلکه بایستی در قشرهای مختلف (هر قشر حداکثر 50 سانتیمتر) ریخته شود و به کمک آب دادن پس از نشست کامل هر قشر ریخته شده قشر بعدی ریخته شود .
در مواردی که با نصب یک الکترود مقاومت مورد نظر حاصل نشود و احتیاج به نصب چندین الکترود باشد . اولاً فاصله نصب بین هردو الکترود نباید کمتر از دو برابر طول الکترود (میله ای یا لوله ای ) یا عمق چاه باشد . ثانیاً کلیه .....(ادامه دارد)

سیستمهای اعلام و اطفای حریق
این سیستم از بخشهایی تشکیل شده که عبارتند از :
1- تشخیص دهنده(Detectors)
2- دکمه های اعلام حریق (شستی)
3- مرکزکنترل یا فرمان
4- هشدار دهنده های صوتی
الف – تشخیص دهنده ها (Detectors)
این بخش از سیستم که دتکتور نام دارد به عنوان ناظر و مراقب و نگهبان عمل می کند و به چند عامل تقسیم می شود :
1- دتکتورهای حرارتی (Heat Fire Detectore)  
این نوع دتکتورها نسبت به افزایش حرارت حساس بوده و خود به سه نوع تقسیم می شوند .
الف) دتکتورهای حرارتی دما سنجی :(Rate Of Rise Heat Detectors)  
 در مقابل بالا رفتن و افزایش سریع گرما حساس می باشد .
ب) دتکتورهای حرارتی با دمای ثابت (Fixed Temperature Heat Detectors)
در دمای ثابتی تنظیم می شود (معمولاً60 درجه یا 90 درجه) که در مقابل افزایش دما از مقدار تنظیمی واکنش نشان می دهد .
ج) دتکتورهای حرارتی مرکب :(Combination Heat Detectors)
این نوع دتکتور ترکیبی از دو نوع قبل می باشد .
    Smoke Detectors
2- تشخیص دهنده های دودی
نسبت به دود حساس بوده و به دو نوع تقسیم می شوند .
الف) تشخیص دهنده دودی یونیزاسیون:    Smoke Detectors Ionisation
این نوع دتکتور حساس به دودهای مرئی و نامرئی ناشی از آتش سوزی می باشد که عموماً به دودهای حاصله از سوختن سریع شعله آتش حساسیت بیشتری دارد .
ب) دتکتور دودی فتوالکتریک یا نوری:     Photo electric Smoke Detectors
این نوع تشخیص دهنده به دودهای مرئی حساس می باشد و عموماًدر مقابل دود ناشی از آتش بدون شعله از خود واکنش نشان می دهد (مانند دود توتون و سیگار)
3-دتکتور شعله ای
این نوع تشخیص دهنده در اثر تماس مستقیم آتش با سنسورشان فعال می شوند . بدین منظور می بایست در مقابل .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی

فصل اول مشخصات عمومی کارخانه
قسمت های کلی کارخانه
فصل دوم
نحوه خط تولید و مراحل کار کارخانه
       مقدمه
انواع تابلو و کاربرد
قسمتهای عمده یک تابلو
       فرآیند تولید
فصل سوم
       برآورد بار مصرفی و تأمین انرژی مورد نیاز
       تخریب ضریب همزمان
فصل چهارم
محاسبه و طراحی سیستم روشنایی
مقدمه
کمیتهای اصلی روشنایی
لامپهای بخار جیوه
لامپهای فلوئورسانت
تصحیح ضریب قدرت
طراحی روشنایی داخلی
طراحی روشنایی خارجی
   محاسبه روشنایی محوطه
فصل پنجم
کلیدهای اتوماتیک و فیوزها
مقدمه
طبقه بندی کلیدها
پریزهای برق
سیستم گرمایشی
فصل ششم
شناسایی و انتخاب سیم
شناسایی و انتخاب کابل
انواع کابل از نظر کاربرد
کابلهای فشار قوی     u>3500
کابل کشی داخل مراکز صنعتی
   سینی و نردبان کابل
   لوله کشی برق
   جعبه تقسیم و قوطی کلی
   حفر کانال خاکی
   محاسبه سطح مقطع هادی ها
    تعیین مقادیر سیمها و کابلها بر اساس جریان مجاز
    تعیین مقادیر سیمها و کابلها بر اساس افت ولتاژ مجاز
نمونه محاسبه فیوز انتخابی موتور و کابل تغذیه آن
نمونه محاسبه تابلوی موتوری موتورخانه   DPA
نمونه محاسبه کابل و فیوز مربوطه به تابلوی نیمه اصلی MDP-1
فصل هفتم
تصحیح ضریب قدرت
خازنهای صنعتی
محاسبه بانک خازنی کارخانه
محاسبه قدرت مصرفی کارخانه جهت درخواست ترانس
فصل هشتم
مقدمه
سیستم اتصال زمین
انواع الکترود های زمین
عمق چاه و ابعاد الکترود صفحه ای
طرح سیستم اتصال زمین پروژه
خصوصیات زمین پروژه
فصل نهم
مقدمه
طراحی سیستم برق اضطراری
دیزل ژنراتور
مشخصات ژنراتور شرکت جابون
فصل دهم
مقدمه
تلفن مرکزی
دوربین مدار بسته
فصل یازدهم
مقدمه
طراحی سیستم صوتی
انواع بلندگو از نظر کاربرد
جداول مهم برای انتخاب بلندگو
انتخاب تقویت کننده (آمپلی فایر)
زون بندی سیستم صوتی کارخانه
فصل دوازده
مقدمه
سیستم های اعلام و اطفای حریق
تشخیص دهنده ها
مرکز کنترل یا فرمان
هشدار دهنده های صوتی
زون بندی سیستم اعلام حریق
منبع تغذیه
اطفای حریق
خاموش کننده های دستی
فصل سیزده
متره برآورد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شرکت تاسیسات الکتریکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.