زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی


دانلود مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی

 

مشخصات این فایل
عنوان:  زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 46

این مقاله در مورد زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی

بیدل در آغاز جوانی ، در زمره ی اطرافیان شاهزاده محمد اعظم شاه، سومین پسر او رنگ زیب در امد و منصب لشکری بدو تفویض شد. لیکن وی استعداد شعری خود را در خدمت شاهزاده و بزرگان در گاهش نگذارد. روزی در مجلس محمد اعظم شاه، سخن از شعر و شاعران بزرگ می رفت. بدو گفتند که امروز در سراسر هند بلند مرتبه از میرزا عبدالقادر بیدل در شعر نیست. گفت پس ......(ادامه دارد)

ناگفته پیداست که شاعر بزرگی چون بیدل اگر می خواست شعر خود را وسیله نان و نام کند و از آن نردبانی برای رسیدن به آمال و امیال و ترفیع مقام سازد، کار او به این جا نمی کشید. او قریب سی سال بر پوستین توکل و به خرید مربع نشسته، از زوایه ی قناعت پا بیرون ننهاده... با تمام این احوال بیدل در روز پنج شنبه پنجم ماه صفر سال 1133 هجری قمری حدود ساعت شش ......(ادامه دارد)

اسلوب معادله
یکی دیگر از مواردی که در سبک های هندی از بسامد بالایی برخوردار است، همین اسلوب معادله است و آن عبارت است از آوردن دو مصرع که به لحاظ نحوی هر دو ، مستقل هستند و هیچ حرف ربطی بین آنها قرار نمی گیرد. اسلوب معادله در سبک هندی مخصوصاً در شعر صائب بالاترین بسامد را داراست و بیدل هرچند به پای او نمی رسد، اما دیوانش از این آرایه بهره مند است.......(ادامه دارد)

شعر بیدل به دلایل زیر دارای پیچیدگی است :
1- پیچیدگی شعر بیدل تابع مقتضیات سبکی است. (همان ور که قبلاً اشاره شد سبک هندی به خودی خود دارای نوعی پیچیدگی و تعقید است.)
2- شعر بیدل سرشار از اندیشه های خاص است. (در جای خود مفصل به آن خواهیم پرداخت.)
معمولاً بخشی از تفکرات هر کسی برگفته از محیط پیرامون اوست که در آن زندگی می کند. بیدل هم از این امر مستثنا نیست. اگر به دیوان بیدل .....(ادامه دارد)

حکایت
«یک روز بیدل سوار بر اسبی بود. اسب هار نعل می تاخت، چنان که بر باد پیشی می گرفت. میرزا متعجب بود که چرا مردم چشم به او دوخته اند. مگر تاختن اسب تعجب آور است؟ ناگهان میرزا به پشت سر نگاه رد و شخصی را دید که به دنبال اسب پرواز می کند، او شاه کابلی بود که می خواست قدرت روخانی خود را نشان دهد. این شاه .......(ادامه دارد)

عبدالقادر بیدل، شاعر پروآوزه اسلوب هندی در ادبیات فارسی ، فاتح چکادهای تازه زیبایی در قلمرو هنر کلامی است. وی که در سرزمین های افغانستان و آسیای میانه ، از سرآمدان شعر کلاسیک فارسی است، از دیر باز در ایران ، شاعری گمانم بود یا کم از کم سخنوری بیگانه و مهجور. انتشار اثر «»شاعر آیینه ها به گمان غالب ، نخستین صدایی بود که بدیل را به مرزهای آشتی و آشنایی، فرا خواند. دکتر شفیعی کدکنی ، ......(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی

چکیده
کلمات کلیدی
مقدمه
سبک هندی و ویژگی های آن
تصویرهای پارادوکسی
 تشخیص
ترکیبات خاص
نمونه هایی از شعر بیدل
عرفان
حکایت


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زندگی نامه میرزا عبدالقادر بیدل دهلوی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.