زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها


دانلود مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها

 

مشخصات این فایل
عنوان: تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها
فرمت فایل: (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 124

این مقاله در مورد تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از  تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها

ساخت پلی مرها
عملیات کامل ساخت پلی مرها نیاز به کتابی دست کم هم حجم این کتاب دارد. منظور ما از این فصل، فقط توصیف ساده ترین و ابتدائی ترین روشهای ساخت آزمایشگاهی پلی مرهاست.ساخت پلی مر را می توان از یک دیدگاه بسیار کلی و نه چندان دقیق به دو قسمت طبقه بندی نمود: روشهای مذاب و روشهای محلول....(ادامه دارد)

ب) تهیه اجسام قالبگیری شده
تهیه اجسام قالبگیری شده مانند میله ها، تراشه های مدور، فنجانها و غیره، را می توان با هر دو روش قالبگیری تزریقی یا تراکمی انجام داد.قالبگیری تزریقی به وسیله دستگاهی انجام می شود که شامل یک خزانه قالب است و پلی مر مذاب با فشار وارد آن می شود. هر دستگاه، همزمان هشت میله تزریق دارد که در شکل    و      نشان داده شده است. خزانه قالب (شکل    ) شامل دو صفحه سنگین حفره دار به شکلهای مورد نظر است که هر قسمت به وسیله کانالهایی که از طریق آنها پلی مر مذاب جریان می یابد، با سایر حفره ها در ارتباط است....(ادامه دارد)

ه) آمیزه کاری لاستیک
الاستومرها معمولاً بدون آمیزش با تعداد زیادی افزودنیهای گوناگون، مورد استفاده قرار نمی گیرند و تهیه یک کالای لاستیکی، شامل اختلاط افزودنیها با پلی مر خام است. این کار معمولاً در یک آسیاب لاستیک انجام می شود که دارای دو غلتک گرم بزرگ است که به طور موازی با هم قرار گرفته و مشابه ماشینی که لباس را می چلاند، عمل می کند. این غلتکها در خلاف جهت هم اما با سرعتهای متفاوتی می چرخند تا مواد روی آسیاب به طور مکرر در معرض آمیزش و برش قرار گیرند....(ادامه دارد)

ب) ریسندگی الیاف
دو روش کاملاً شناخته شده برای تبدیل یک پلی مر محلول به لیف وجود دارد. این دو روش ریسندگی خشک و ریسندگی مربوط هستند. در ریسندگی خشک، یک محلول گرانرو از پلی مر را با فشار به درون رشته سازی که با گاز (هوا با نیتروژن) گرم شده است، وارد می کنند. حلال به آرامی تبخیر می شود و یک نخ پلی مری برجای می ماند. این روش از نظر تجارتی بسیار مهم است (شکل   ). در ریسندگی مرطوب، محلول پلی مر به درون یک رسوب دهنده (ناحلال) تزریق شده و محلول به صورت نخ معلق می شود (شکل    )....(ادامه دارد)

کوپلی مرهای تصادفی
تهیه کوپلی مرهای تصادفی از همه ساده تر است. مونومرهای A وb را مخلوط کرده و کاتالیزور را به آنها می افزایند. مونومرهای A و B معمولاً با سرعتهای متناوبی پلی مر می شوند و در نتیجه ترکیب درصد کوپلی مر به واکنش پذیری نسبی مونومرهای A و B بستگی خواهد داشت.
این مطلب، مفهوم نسبتهای واکنش پذیری را به وجود آورده است که در آن دو مونومر از نظر میزان واکنش پذیری با یکدیگر مقایسه می شوند. این مفهوم به صورت نسبت سرعت نسبی واکنش مونومرها با مرکز فعال واقع در انتهای زنجیرهای در حال رشد، تعریف می شود. برای یک زوج مونومر  و  ،...(ادامه دارد)

پلی مر شدن کاتیونی ترکیبات وینیلی
پلی مر شدن کاتیونی ترکیبات وینیلی به اندازه پلی مر شدن رادیکالی آنها قابل اجرا نیست. زنجیر در حال رشد دارای یک یون کربونیوم انتهایی به همراه یون مخالف خود است و معمولاً پلی مر شدن بسیار سریعتر و شدیدتر خواهد بود. پلی مر شدن کاتیونی را معمولاً در دماهای پایین آغاز می کنند تا از واکنشهای جانبی نامطلوب پایانی جلوگیری شود. انتخاب حلال، غلظت کاتالیزور، کمک کاتالیزور و غیره بسیار اهمیت دارد. البته واکنش ناپذیر بودن کامل حلال، تقریباً ضروری است. توضیحات نظری عمومی مربوط به کاتالیزور کاتیونی به تفصیل در مراجع ارائه شده است....(ادامه دارد)

تهیه پلی استیرن تک آرایش
یک بطری نوشابه را با گاز آرگون تحت فشار بروبید در آن ml50 بنزن خشک بریزد و سپس آن را به یک میلة‌ همزن با پوشش تفلونی مجهز کنید. سپس در آن را با درپوش غشایی یونا ان ببندید وبا سرنگ ml4/ (3 میلی مول) تری اتیم آلومینیم و ml3 (تقریباً 8/1 میلی مول) تعلیق M1 AA TiCl3 در سیکلوهگزان را در فضای گاز بی اثر به بطری بیفزایید. برای تزریق TiCl3 از سرنگ ml5 با سوزن شماره 18 استفاده کنید. سرانجام 5 گرم استیرن را با سرنگ وارد بطری کنید و ضمن قرار دادن آن در حمام آبی که روی یک سطح داغ قرار دارد ....(ادامه دارد)

پلی مر شدن حلقه گشا
توصیف کلی

در بسیاری از موارد می توان به وسیلة فر ایند پلی مر  شدن حلقه گشا از یک مونومر ناجور حلقه به یک پلی مر سنگین خطی رسید. این پلی مرها از نوع تراکمی هستند . اگر چه هیچ مولکول کوچکی نیز جذف نمی شود و انتقال هیدروژن نیز صورت نمی گیرد با وجود این می توان پلی مر شدنهای حلقه گشا را توسط واکنشگرهایی که نوعاً مونومرهای وینیلی را پلی مر می کنند کاتالیز کرد. بیشتر این واکنشگرها کاتیونی و آنیونی هستند. تنها چند نمونه آغازش رادیکال آزاد گزارش شده و اینها نیز به خوبی توصیف نشده اند....(ادامه دارد)

پیش پلی مر شدن انیدروسولفیت
به منظور برطرف کردن احتمال حضور آغازگرهای حاصل از انیدروسولفیت این ماده در فشار کاهیده و دمای بازروانی تقریبی C55 به مدت 146-140 ساعت بازروانی کنید. دراین شرایط تقریباً 10% انیدروسولفیت به ماده ای با وزن مولکولی پایین پلی مر خواهد شد. این کار شانس وجود تمام ناخالصیهایی را که ممکن است در طول پلی مر شدن باعث ایجاد نتایج نامعقول شوند از بین می برد. از تقطیر مجدد مادة پلی مر نشده در این روش محصولی با ضریب شکست 4298/1 به دست می آید....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها

فنون تهیه و استفاده از پلی مرها
استفاده از حمامهای با دمای ثابت
خالص سازی واکنشگرها
ساخت پلی مرها
روشهای مذاب
الف)پرس مذاب فیلمها
ب)تهیه اجسام قالبگیری شده
ج)روزن رانی مذاب پلی مر به صورت الیاف
د)ساخت ماده مذاب نرم شده
ه)آمیزه کاری لاستیک
روشهای محلولی
الف)فیلمهای ریخته گری
ب)ریسندگی الیاف
9.تهیه 11-آمینواون دکانوئیک اسید
کوپلی مرها
کوپلی مرهای تصادفی
ب)کوپلی مرهای متناوب
ج)کوپلی مرهای دسته ای و پیوندی
پلی مر شدن کاتیونی ترکیبات وینیلی
پلی مر شدن ایزوبوتیلن با کاتالیزور کاتیونی
تهیه پلی (متیل متاکریلات) تک آرایش
تهیه پلی (متیل متاکریلات) هم آرایش
پلی مر شدن فضا ویژه اولفینها
تهیه لیتیم آلومینیم تترادسیل
تهیه محلول تیتانیم تتراکلرید
تهیه پلی اتیلن خطی
تهیه پلی پروپیلن تک آرایش
تهیه پلی پروپیلن تک آرایش با کاتالیزور پیش ساخته  
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تهیه، ساخت و شناسایی پلیمرها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.