زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی


دانلود مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی

 

مشخصات این فایل
عنوان: پرورش مهارتهای سرپرستی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24

این مقاله در مورد پرورش مهارتهای سرپرستی می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی

 رشد
رشد ، کلمه ای است که از قرآن مجید گرفته شده است . قرآن مجید در مورد کودکان بی سرپرست که دارای ثروت هستند این اصزلاح را به کار برده است . در مورد یتیمان می فرماید : یتیمانی که سرپرست خود را از دست داده اند و مملوک و ثروتی دارند تا زمانی بلوغ بر آنها قیمومت کنید و ثروتشان را در اختیارشان قرار ندهید . البته بلوغ ، شرط لازم لازم است ولی کافی نیست زیرا علاوه بر بلوغ ، «رشد» لازم است . به تغییر قرآن : برای آنکه ثروتشان را در اختیارشان ......(ادامه دارد)

رشد فردی و اخلاقی
اولین رشدی که انسان باید از آن بهره مند باشد ، رشد فردی ، شخصی و اخلاقی است . این سوال پیش می آیدکه ایا بیشتر افراد می توانند این سرمایه را اداره و از آن بهره برداری کنند ؟ باور کنید کمتر کسی است که چنانکه باید ؤ از سرمایه های فردی و شخصی خود بهره برداری کند . به مناسبت اینکه مجمع نا مجمع علمی است و همانطوری که در آغاز سخن عرض کردم مجمع ما دو ......(ادامه دارد)

رشد در عبادت
مثال دوم از مدیریت فردی که با بعد دینی و مذهبی مجمع ما مناسبت دارد ، مسئله عبادت است . باید اعتراف کنیم که ما راه عبادت را نیز نمی دانیم . یعنی ما از نظر عبادت نیز قادر به ادارة خود به نحو صحیح نیستیم . غالباً خیال می کنند که چون عبادت خوب است پس هر چه بیشتر بهتر . فکر نمی که عبادت انگاه اثر خود را می بخشد که جذب روح شود و روح از ان به طور صحیح تغذیه نماید . همانطور که معنی استفاده از غذای خوب این نیست که هر چه بیشتر بهتر ، معنی استفاده از عبادت نیز ان نیست . عبادت باید با نشاط روح توأم باشد . مقصودم این نیست که قبلاً .....(ادامه دارد)

توجه انسان به استعدادهایش
اصل اول مربوط است به اهمیت انسان و ذخایر و نیروهایی که در او نهفته است که معمولاً خود آنها توجه ندارد . در اسلام به مسئله متوجه کردن انسان به خود ، به عظمت و  شرافت خود و نیروهای عظیمی که در اوست توجه شده است . قرآن مجید می گوید که وقتی خواستیم انسان را بیافرینیم ، فرشتگان در تعلیم اسماء الهی پیشی گرفت ، می گوید که آنچه در زمین است برای ......(ادامه دارد)

وظایف خاص رهبر
از نظر اسلام شخص رهبر از آن نظر که رهبر است و نقطه مرکزی جامعه اسلامی است و اوست که باید روحها را اداره کند و ارضا نماید و بسیج کند ، وظایفی دارد که دیگران چنین وظیفه ای ندارند و خود رهبر نیز در غیر پست رهبری چنین وظیفه ای ندارد .
همه ما از زهد خارق العاده امیرالمومنین علی علیه السلام خصوصاً در دوره زعامت و رهبری آن حضرت داستانها شنیده ایم . داستان ذیل که معروف است و غالباً شنیده ایم ، از نظر مسئله رهبری .....(ادامه دارد)

دستورهای اسلام در مورد رهبری
طریق دوم برای اشنایی با اصول رهبری اسلام مراجعه به متون دستورهای اسلامی در این زمینه است ، اعم از آنچه در قرآن خطاب به پیامبران عموماً در روبرو شدن با امتها و رسول اکرم خصوصاً نسبت به امت اسلام آمده است و همچنین دستورهایی که در باب نحوه امر به معروف و نهی از منکر و دستورهایی که در نحوه ارشاد جاهل و وعظ و اندرز غافل و آنچه در زیمنه شرایط تبلیغ و مبلغ وارد شده که همه‌ آنها یک کتاب پر حجم می شود و ما ناچاریم در اینجا به اشاره ......(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی

مقدمه
تعریف رشد
رشد ملی
رشد و رهبری در اسلام
الف- رشد (قدرت میریت)
رشد فردی و اخلاقی
مدیریت حافظه
رشد در عبادت
ب)امامت و رهبری امت
فوق نبوت و امامت
اصول ضرورت رهبری
1-  توجه انسان به استعدادهایش
2-  ریشة تفاوت انسان و حیوان از نظر رهبری
3- قوانین خاص حاکم برزندگی بشر
رهبری رسول اکرم (ص)
ضرورت مطالعة سیرة انبیاء وظایف خاص رهبر
دستورهای اسلام در مورد رهبری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پرورش مهارتهای سرپرستی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.