زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد داده های کامپیوتری

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد داده های کامپیوتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد داده های کامپیوتری


تحقیق در مورد داده های کامپیوتری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه22

فهرست مطالب

types‌

 

انواع مختلفی از داده ها وجود دارند

 

Integer

 

یک عدد صحیح می باشد.

 

دو نوع داده با Integer  وابستگی دارند . byte, long  .  long می تواند اعداد بزرگتر از محدوده integer را در خود ذخیره نماید. یک byte کوچکتر می باشد.

 

اعداد  اعشاری یا Floating-point numbers

 

اعداد اعشاری اعداد  decimal می باشند . توجه به این نکته مهم می باشد که اعداد ممیز شناور و اغلب گرد شده یا بریده می شوند تا به اندازه فضایی شوند که به آنها اختصاص داده شده است .

 

نوع داده أی single , double به اعداد ممیز شناور ، اختصاص داده شده اند فرق بین این دو دقت اعدادی که در خود ذخیره می کنند می باشند در نوع دادة double دو برابر single حافظه لازم دارید اما بدیهی است که محدودة اعداد بزرگتر را می تواند در خود نگهداری کند و همچنین دقت بیشتری نسبت به   single دارد

 

رشته String

 

یک رشته می تواند زنجیره أی از حروف ، اعداد، و نشانه ها را در داخل خود نگهداری کند.

 

اطلاعات Data

 

یک ویژگی مفید Vbscript که در دیگر زبانهای برنامه نویسی وجود ندارد مدیریت اطلاعات می باشد . اگر چه می توان داده ها را به صورت رشته ها یا اعداد نمایش داد ولی استفاده از این متغیر داده أی می تواند زمان یا تاریخ و اطلاعات متنوع توابع تاریخ Vbscript و عملگرهایی که فرمت و اطلاعات مربوط به تاریخ را چاپ می نمایند را نگهداری کنند.

 

Boolean

 

یک متغیر boolean مقادیر درست یا غلط را در خود نگهداری می کند.

 

نوع داده Currency

 

یک عدد دقیق که تنها برای ذخیره مقادیر پولی به خوبی کار خواهد کرد اما Vbscript  یک نوع داده مخصوص برای پول مهیا می کند که با چندین تابع ویژه Vbscript کار می کند .

 

Object

 

این قسمت به اشیاء مخصوص اشاره دارد در مارکردن با عملگرهای مربوطه به پایگاه های داده استفاده می شود.

 

Variant Vciriables

 

در بیشتر زبانهای برنامه نویسی یک فرقی باید بین متغیرهای داده های مختلف وجود داشته باشد. یک متغیر که برای نگهداری رشته ها استفاده می شود بعداً برای نگهداری یک عدد نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد البته این موضوع در زبان Vbscript صادق نمی باشد. Vbscript از Variant Vciriables هایی استفاده می کند که متغییرهایی هستند که شامل مقادیری از هر نوع می تواند باشد.

 

مقدار دادن به یک متغیر

 

در تعدادی از زبانهای برنامه نویسی قبل از اینکه شما از متغییرها استفاده کنید باید به سیستم اعلام نمایید که از چه نوعی از داده می خواهید در داخل متغیر استفاده کنید و چه کاری با آن متغیر می خواهید انجام دهید. برای مثال در زبان برنامه نویسی c++  شما باید بگویید که

 

 int my-variable;

 

my-variable = 2;

 

Vbscript همه چیز را کمی ساده تر می کند در Vbscript لازم نیست که نوع متغیر را یعنی char, real, integer  یا  هر نوع متغیری را که ایجاد می کنید تعیین نمایید. در Vbscript همه متغیرها به وسیله کلمة کلیدی dim تعریف می گردند این بدین خاطر است که در Vbscript از variant variables ها استفاده می گردد . بنابراین جملة معادل برای آن چیزی که در c++ توصیف شد عبارت زیر است 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد داده های کامپیوتری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.