زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی

اختصاصی از زد فایل دانلود مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی


دانلود مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی

 

مشخصات این فایل
عنوان:  مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 92

این مقاله در مورد  مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله  مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی

زمانبندی تنها مربوط به تخصیص منابع است و در این حالات مدلهای برنامه ریزی ریاضی معمولا می توانند برای تعیین تصمیمات در زمینه تخصیص منابع بهینه مورد استفاده قرار گیرند. عناصر مهم مدلهای زمانبندی، کارها و منابع اند. در تحقیقات مربوط به زمانبندی، منابع نوعا بر حسب قابلیتهای کمی و کیفی خود مشخص می شوند، به طوری که نوع و میزان هر منبع در مدل مشخص می شود. هر کار بر حسب اطلاعاتی از قبیل منبع مورد احتیاج، مدت انجام آن کار، زمانی که انجام آن را می توان شروع کرد و زمان تحویل آن توصیف می شود. به علاوه مجموعه ای از کارها بعضا می توانند بر حسب محدودیتهای تکنولوژیکی ......(ادامه دارد)

محدوده تحقیق و اهداف آن
سلولهای تولیدی1 معمولا شامل یک گروه از ماشین آلات که به تولید محدوده مشخصی از خانواده ها2 تخصیص داده شده اند می باشد. یک خانواده یک مجموعه اقلام3 است که نیازمندی مشترکی به لحاظ ابزار و توالی های عملیاتی دارند. در این محیط، تولید سلولی نیازمند سه فعالیت برنامه ریزی، قبل از تولید واقعی است. نخست گروهبندی ماشین آلات در سلولهای تولیدی مختلف (فرم دهی سلولها4). دوم، اقلام باید به ماشین آلات مشخص در سلولهای تولیدی، تخصیص داده شوند (بار دادن به ماشین آلات5). سوم، اقلام باید در هر سلول تولیدی زمانبندی شوند [5 و 6]. اغلب چنین مسائل زمانبندی شامل سلولهای تولیدی چندتایی و احتمالا پیچیده است. بنابراین تلاشهایی در جهت توسعه مفهوم زمانبندی جهت یک سلول تولیدی در یک .....(ادامه دارد)

مدلسازی و حل جنبه ای جدید از مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی
2-1- مقدمه
همانگونه که در فصل قبل اشاره شد در این تحقیق زمانبندی تعداد مشخصی از سفارشات ارسالی از طرف چندین مشتری بر اساس شرایط واقعی حاکم بر گروه مشخصی از صنایع (به خصوص نساجی، کابل و رنگ)، مدلسازی و حل خواهد شد. در اینجا سفارشات، جایگزین کارها در مسئله جریان کارگاهی معمول شده است. ما به دنبال زمانبندی تعدادی سفارش (که هر کدام حاوی تعداد مشخصی از کارهای مشابه است) بر روی یک سیستم خط تولید خالص بصورت تک به تک هستیم. فرضیات مسئله به شرح زیر است.......(ادامه دارد)

نتایج محاسباتی
در این قسمت محاسبات جهت مقایسه HGA با یکی از بهترین روشهای ابتکاری احتمالی که اخیرا توسعه داده شده است یا H3 [47] انجام می شود. دو روش با استفاده از مسائل با اندازه های مختلف مقایسه می شوند (n=10, 20, 30, 40, 50, 100 و m=5, 10, 15). جهت هر مسئله موردی با n و m مشخص، ده مسئله بصورت تصادفی ایجاد شده است. در کل 280 مسئله حل گردیده است. زمانهای پردازش و زمانهای تنظیم از توزیع های یکنواخت به ترتیب [1, 99] و [1, 9] انتخاب شده اند. نتایج عددی میانگین ده مسئله تولیدی می باشند. پارامترهای .......(ادامه دارد)

الگوریتم الکترومغناطیس
 بیربیل و فنگ برای مسائل بهینه سازی بدون محدودیت مثل حداقل نمودن تابع های غیر خطی یک الگوریتم را تحت عنوان الکترومغناطیس1 معرفی نمودند [54]. در یک فضای حل چند بعدی که هر نقطه معرف یک حل می باشد، یک شارژ، مرتبط با هر نقطه وجود دارد. این شارژ با ارزش تابع هدف حل مرتبط است. همانند دیگر روشهای ابتکاری، مجموعه ای از حل ها ایجاد می شود که هر حل دیگر نقاط را جذاب و یا دفع می کند. بزرگی این جاذبه و دافعه متناسب است با حاصلضرب شارژها و با فاصله بین دو نقطه نسبت معکوس دارد. قاعده الگوریتم بدین صورت است که حل های پست توسط نیروی دافعه و دفع نقاط دیگر نقاط جمعیت، از حرکت به سمت مسیر خودشان جلوگیری می کنند و نقاط مطلوب حرکت در مسیر .......(ادامه دارد)

نتیجه گیری
 در این رساله در ابتدا یک مسئله زمانبندی سفارشات با یک تعریف جدید از جریان کارگاهی جایگشتی با هزینه های تنظیم وابسته به توالی، تشریح شد. مسئله عبارتست از زمانبندی تعدادی سفارش (که هر کدام حاوی تعداد مشخصی از کارهای مشابه است) بر روی یک سیستم خط تولید خالص بصورت یکی یکی. همانگونه که در بخش های ابتدایی اشاره شده است، فرضیات مسئله به شرح زیر است:
1)همه سفارشات و همچنین خط تولید در زمان صفر (پریود نخست) در دسترس می باشند.
2)هر سفارش شامل تعداد مشخصی از یک کار بوده و کارهای یک سفارش کاملا شبیه به هم فرض می شوند و در این شرایط زمان تنظیم میان دو کار از یک سفارش نادیده گرفته می شود.
3)هر کار، یک زمان مشخص جهت پردازش بر روی خط تولید نیاز دارد که این زمان مستقل از .......(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی

- مقدمه
1-2- محدوده تحقیق و اهداف آن
1-3- مرور ادبیات
2-1- مقدمه
3-1- مقدمه
3-2- الگوریتم ژنتیک
5-1- نتیجه گیری
2-2- مدلسازی مسئله
2-3- الگوریتم ابتکاری جهت حل مسئله
2-5- نتیجه گیری
3-10- الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی
4-5- روش حل
4-6- نتایج محاسباتی
5-2-  پیشنهادها


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مدل سازی و حل مسئله زمان بندی جریان کارگاهی با زمان های تنظیم وابسته به توالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.