زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت حقیقت مجازی (Virtual Reality)

اختصاصی از زد فایل دانلود پاورپوینت حقیقت مجازی (Virtual Reality) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت حقیقت مجازی (Virtual Reality)


دانلود پاورپوینت حقیقت مجازی (Virtual Reality)

فهرست مطالب:

مقدمه
تاریخچه
معرفی واقعیت مجازی
تعاریف واقعیت مجازی
عناصر کلیدی واقعیت مجازی
ابزارها در واقعیت مجازی
انواع ردیابی
تجهیزات
نمایشگرهای دیداری
کاربردها
واقعیت مجازی در تجارت الکترونیکی
فروشگاه های مجازی سه بعدی مبتنی بر وب
کاربردهای واقعیت مجازی در صنعت
کاربرد VR در صنعت نفت
ابزارهای تولید دنیای مجازی
درمان انواع ترس با استفاده از واقعیت مجازی
مزایای استفاده از محیط مجازی
مشکلات استفاده از محیط مجازی
مقایسة واقعیت مجازی با سایر رسانه‌ها
نتیجه گیری
منابع

 به دلیل افزایش بی رویه سایت های اینترنتی در جهان، روز به روز رقابت سایت ها در جذب کاربران بیشترمی شود. در این میان سایت هایی که علاوه بر ظاهری زیبا، تعامل بیشتری با کاربر داشته اند موفق تر بوده اند.

این فضاها در محیط شبکه مبتنی بر واقعیت مجازی عرضه خواهند شد .در این محیط شما قادر خواهید بود گالری های هنری زیبا را سیاحت کنید، یا درون مغز انسان را ببینید، به کتابخانه سری بزنید و به راحتی کتاب دلخواه را برداشته و در یک فضای جالب آن را مطالعه کرده، وارد فضای داستان شده و با شخصیت ها و حوادث همراه شوید که در حقیقت این همان وعده واقعیت مجازی در شبکه است.

عصر مجازی مانند چتری هرکس را در هر زمان و هرجا زیر پوشش خواهد گرفت و محدودیتهای زمانی، جغرافیایی و فضایی که بشر امروز با آن در ستیز است را از بین خواهد برد

 تاریخچه:

در 1910واقعیت مجازی برای  حرکت هواپیما و آموزش خلبانان به کاربرده شد که ارزان و ایمن بود. در دهه 50 فکر فریب حواس در فیلم های روی پرده و صدای استریو با دستگاهی به نام سینه راما به کار رفت که نوعی سیستم پخش تصویر بر روی پرده عریض بود که در آن تصویر میدان دید تماشاگر را پر می کرد و ترکیب آن با صدای استریو این حس را ایجاد می کرد که شخص واقعا در صحنه حضور دارد. در اواخردهه 60 طرح دنیای مجازی تحت کنترل کامپیوتر بررسی شد. واقعیت مصنوعی دستگاهی بود که میرون کروگر آن را ساخت. با این دستگاه، حرکات و حالت های بدن را در حالی که در اتاق در حال حرکت هستید، تصاویررا روی نمایش گر ویدئویی تغییر می دهد یعنی تصاویر ویدئویی،زنده همراه با صحنه هایی که توسط کامپیوتر تولید شده را می بینیم.
معرفی واقعیت مجازی:

طبیعی است که جهت آشنایی با هر واژه یا عبارت جدید به فرهنگ لغت مراجعه شود "‏Virtal Reality‏" که در فارسی واقعیت مجازی نامیده می‌شود، یا "تصاویر ساخته شده به وسیله کامپیوتر که به نظر می‌رسد ناظر خود را در برگرفته و واقعی به نظر می‌رسد."‏

واقعیت مجازی،یک محیط سه‌بعدی شبیه‌سازی شده که کاربر می‌تواند به گونه‌ای با آن کار کند که گویی یک محیط فیزیکی است. کاربر، محیط را در صفحه‌های نمایشی می‌بیند که احتمالاً برروی یک جفت عینک‌های ویژه سوار شده است. وسایل ورودی ویژه همچون دستکش‌ها یا لباس‌های مجهز به سنسورهای حرکت‌یاب، عملیات کاربر را تشخیص می‌هد. سر نام آن، ‏VR‏ است."‏

تعاریف واقعیت مجازی:

با توجه به مفاهیم مطرح شده می‌توان به تعریفی قابل قبول از واقعیت مجازی به این ترتیب رسید

 واسطه‌ای ترکیب یافته از شبیه‌سازی‌های کامپیوتری دارای اثر متقابل که مکان کاربر و کردار او را حس کرده و فیدبک را جایگزین یا اضافه بر یک یا چند حس قرار می‌دهد و بدین شکل حس عجین شدن ذهنی یا حضور در یک شبیه‌سازی (دنیای مجازی) را فراهم می‌آورد.

واقعیت مصنوعی: 

 در واقعیت مصنوعی، عملکرد کاربر به شکل ارتباط بدنی به یک دنیای گرافیک مشاهده می‌شود و پاسخ‌هایی ایجاد می‌کند که این توهم را که اعمال وی در آن دنیا انجام می‌گیرد را تداوم می‌بخشد. 

واقعیت افزوده:

 نوعی از واقعیت مجازی که در آن تحریک ساختگی بر روی اشیاء‌ دنیای واقعی قرار می‌گیرد تا اطلاعات بیشتری پدید آورد و آنچه با حواس برای انسان غیرقابل درک است را قابل درک سازد. 

عناصر کلیدی واقعیت مجازی:
عنصر کلیدی اول:‌ دنیای مجازی       (Virtual World )
عنصر کلیدی دوم: عجین شدن یا غوطه وری           (Immersion)
عنصر کلیدی سوم: فیدبک حسی یا بازخورد حسی    (Sensory Feedback )
عنصر کلیدی چهارم: ارتباط متقابل یا تعامل             (Interactivity )

دنیای مجازی  (Virtual World):

یک رسانه است که در ذهن بوجود می آید و امکان انتقال به دیگری یا به اشتراک گذاشتن آن را فراهم می سازد.

 فضایی تخیلی که (اغلب) با یک رسانه آشکار  می شود .

توصیفی از مجموعه‌ای از اشیاء در یک فضا و قواعد و روابطی که آن اجزاء را اداره می‌کنند.
غوطه‌وری(Immersion) :
غوطه‌وری: احساس بودن در یک محیط؛‌ می‌تواند کاملاً در حالت ذهنی باشد یا می‌تواند با ابزار فیزیکی تجهیز شده باشد؛‌ غوطه‌وری فیزیکی با خواصی از واقعیت مجازی شناخته می‌شود؛ غوطه‌وری ذهنی هدف بیشتر سازندگان رسانه‌ها است.
غوطه‌وری ذهنی: احساس کاملاً درگیر شدن؛ دوری از ناباوری ، پیچیدگی
غوطه‌وری فیزیکی: ورود همراه با جسم (بدن) به درون رسانه؛ محرک غیرواقعی از حس‌های جسمانی با استفاده از تکنولوژی؛ این دلالت بر این نمی‌کند که همة حس‌های(پنج‌گانه) یا همة اجزاء بدن غوطه‌ور شوند.
شامل 58 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت حقیقت مجازی (Virtual Reality)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.