زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

اختصاصی از زد فایل تحقیق درباره مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها


تحقیق درباره مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 27 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

در این مقاله تاریخچه شکل‌گیری و تکامل مهندسی صنایع و تغییر آن از مهندسی صنایع سنتی به مهندسی صنایع و سیستم‌ها شرح داده می‌شود. مهندسی صنایع و سیستم‌ها، تعریف و جایگاه آن در سازمان بررسی می‌شود. در پایان به برخی از فعالیت‌های مهندسی صنایع و سیستم‌ها اشاره می‌شود. تاریخچه مهندسی صنایع، سیر شکل‌گیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم، تکامل مهندسی صنایع بعد از جنگ جهانی دوم، ارتباط مهندسی صنایع با مدیریت، تحقیق در عملیات، مهندسی سیستم، علوم کامپیوتر، علم آمار، علم مدیریت، مهندسی فاکتورهای انسانی، رشته مهندسی صنایع و سیستم‌ها، تعریف مهندسی صنایع، نقش مهندسی صنایع و سیستم‌ها در سازمان، حوزه‌های فعالیت مهندسی صنایع و سیستم‌‌ها شامل مطالعات امکانپذیری، استقرار کارخانه یا سازمان، طرح‌ریزی واحدهای صنعتی و خدماتی، برنامه‌ریزی حمل و نقل، جانمایی بخش‌ها، ارزیابی کار و زمان، کنترل موجودی، برنامه‌ریزی تولید، سیستم‌های برنامه‌ریزی مواد موردنیاز، برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفیت، مدیریت و کنترل پروژه، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و سیستم‌های حقوق و دستمزد، مهندسی فاکتورهای انسانی و سیستم‌های اطلاعات از جمله مباحث این مقاله هستند.

 

1- تاریخچه مهندسی صنایع

1-1- سیر شکل‌گیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم

اولین فعالیت‌های مهندسی صنایع مربوط به اقتصاددانهای کاربردی و صنعتگرها است که در حدود سالهای 1800 در انگلستان شکل گرفت. آدام اسمیت1 ، اقتصاددان معرف اسکاتلندی، در سال 1776 در کتاب ثروت ملل ایده تقسیم کار را برای بهبود بهره‌وری مطرح کرد. پیاده‌سازی این ایده روی فعالیت سوزن سازی در یک کارگاه نشان داد که با تقسیم فعالیت به چهار عملیات جداگانه، خروجی 5 برابر افزایش یافت. وقتی که یک کارگر تمام فعالیت را انجام می‌داد در هر روز 1000 سوزن تولید می‌کرد ولی وقتی 10 کارگر به چهار فعالیت تخصصی و جداگانه گمارده شدند می‌توانستند 48000 سوزن تولید کنند. علاوه بر اینکه ظرفیت تولید افزایش یافت، اسمیت نشان داد که با این ایده هزینه ساخت نیز کاهش می‌یابد. اسمیت علت کاهش هزینه ساخت را چنین بیان کرد:

  • انجام یک کار توسط یک نفر به صورت مکرر باعث به وجود آمدن مهارت خاص در آن فرد برای انجام آن کار می‌گردد بنابراین می‌تواند در زمان کمتری آن را به پایان رساند.
  • صرفه‌جویی در زمان از دست رفته کارگر برای تغییر از یک کار به کار بعدی
  • اختراع ابزار جدید و مخصوص برای انجام هر یک از کارها

چارلز ببج2  در تکمیل ایده اسمیت بیان کرد که با گماردن هر کارگر به یک کار خاص، دیگر به مهارت و تجربه زیاد در کار ساخت و تولید نیاز نبوده و نرخ پرداخت به کارگران نیز می‌تواند کمتر باشد و بدین شکل هزینه تولید کاهش می‌یابد. وی نتیجه یافته‌های خود را در سال 1835 با عنوان «اقتصاد ماشین‌آلات و سازندگان3 » ارائه نمود.

در تولید ماشین بخار توسط ماتئو بولتون4  و جیمز وات5 ، استفاده از سیستم‌های مدیریت شامل استانداردها، روش‌های پیش‌بینی، استقرار کارخانه، طراحی کارخانه و سیاست‌های حقوق و پاداش در شکل ابتدایی خود برای کمک در هدایت، مدیریت و کنترل کارخانه آغاز شد.

توسعه مهندسی صنایع در آمریکا در سالهای اول 1900 توسط فردریک تیلور6 ، پدر مهندسی صنایع، آغاز شد. بر خلاف آدام اسمیت و چارلز ببج که نظریه‌پرداز و نویسنده بودند، تیلور کسی بود که از طریق انجام فعالیت‌های صنعتی و بر اساس آزمایش به توسعه اصول و مفاهیم پرداخت و توجه خود را روی روش‌های علمی انجام کار و مدیریت یک واحد تولیدی متمرکز ساخت. تا قبل از تیلور کارها بر اساس حسابهای سرانگشتی انجام می‌شد و از استانداردهای علمی، برنامه‌ریزی مدیریتی و رویه‌های تحلیل خبری نبود. هدف تیلور تغییر این وضعیت به شرایطی بود که نشان دهد مدیریت یک فعالیت علمی است و نه یک فعالیت اتفاقی و باری به هر جهت. وی چهار خط‌مشی زیر را مورد توجه قرار داد:


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مقدمه‌ای بر مهندسی صنایع و سیستم‌ها

مقاله بررسی عملکرد سیستم دیوار خشک گچی با استفاده از میزلرزان

اختصاصی از زد فایل مقاله بررسی عملکرد سیستم دیوار خشک گچی با استفاده از میزلرزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی عملکرد سیستم دیوار خشک گچی با استفاده از میزلرزان


مقاله بررسی عملکرد سیستم دیوار خشک گچی با استفاده از میزلرزان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 12 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در سال‌های اخیر، استفاده از پانل‌های صنعتی و نیمه صنعتی به عنوان جداکننده توسعه یافته است. در دیوارهای غیرسازه‌ای، استفاده از پروفیل‌های سبک فولادی و انواع ساندویچ پانل‌ها، پانل‌های سبک گازی(اوتوکلاو شده) و پانل‌های بتنی از انواع مصالح سبک متداول است. از جمله امتیازات این روش موارد زیر می باشد [1و 2]:

  • محیط کاری تمیز و ایمن و کاهش آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز
  • تمام اعضای سازه‌ای در کارخانه‌ها در محیطی مساعد تحت شرایط کنترل شده ساخته می‌شوند. در نتیجه محصولات با کیفیت بالا می تواند همه روزه بدون توجه به شرایط آب و هوایی تولید گردد. این موضوع در ارتباط با مقاومت، ‌سختی، دوام و رواداری های اجزای ساختمان نیز مهم است که نتیجتا منجر به تولید ساختمان‌های با کیفیت بالا می‌گردد.
  • به حداقل رساندن مسائل اجرایی در محل پروژه
  • سهولت نصب و اجرا
  • در جداکننده های غیرسازه‌ای ، به دلیل سهولت حمل و نقل و افزایش سرعت اجرا استفاده از  پانل‌های  صنعتی سبک ارجحیت دارد.
  • برخی از انواع پانل، از مزایای عایق بندی حرارتی نیز برخوردارند و بر خلاف اکثر روش‌های سنتی نیازی به اجرای عایق حرارتی از بیرون را منتفی می‌سازند. استفاده از پلی استایرن به صورت دانه‌های سبک و یا تخت‌های در داخل این پانل‌ها، به ارتقاء خاصیت عایق بندی حرارتی پانل‌ها کمک می‌کند.
  • به دلیل سهولت جمع آوری این اجزا در انتهای عمر مفید آنها،‌ امکان بیشتری برای مرمت اجزای ساختمان وجود دارد. اجزای تفکیک شده می‌تواند به سازه دیگری منتقل و نصب شود یا برای اهداف دیگر مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

عملکرد سیستم‌های جداکننده داخلی در زلزله های گذشته

جداکننده های سنگین از بلوک‌های سیمانی، آجری یا سفالی توخالی تشکیل شده که اغلب در زمین لرزه ها دچار خسارت شده و نیازمند  هزینه‌های زیادی برای تعمیر هستند. بنابر این، بهتر است از پانل‌های پیش‌ساخته سبک استفاده می شود. این پانل ها می توانند پانل های بتنی یا دیوارهای خشک گچی سبک باشند.

مطالعه اغلب زمین لرزه‌ها نشان می‌دهند که دیوارهای داخلی در هنگام زمین‌لرزه آسیب پذیر می‌باشند. به عنوان مثال پس از زمین‌لرزه کریس چرچ در 4سپتامبر سال 2010،‌ اکثر ساختمان‌ها بدون فروریختگی باقی ماندند اما آنها دچار خسارت اجزای غیر سازه‌ای به خصوص در درای وال‌ها و سقف‌ها شدند. در زمین‌لرزه نورتریج سال 1994، شکست‌های داخل صفحه و خارج از صفحه پانل‌های پیش‌ساخته به طور گسترده اتفاق افتاد (شکل1).


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی عملکرد سیستم دیوار خشک گچی با استفاده از میزلرزان

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

اختصاصی از زد فایل دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی


دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

موفقیت هر سازمان در گرو تلفیق « منابع وارده » به یک سازمان

یعنی نیروی انسانی ، سرمایه ، تکنولوژی ، مواد اولیه واطلاعات

در جهت نیل به اهداف سازمانی است . انسان مهمترین عامل در

 جهت نیل به اهداف سازمانی به شمار می رود.

براین اساس استوار است که از یک طرف نیل به اهداف سازمانی

را در گرو تامین نیاز های انسانی واز طرفی دیگر ، تامین

نیاز های انسانی را در گرو نیل به اهداف سازمانی می داند.

الف- سیر تکوینی مدیریت منابع انسانی

 

ب- جایگاه امروزی مدیریت منابع انسانی

الف- سیر تکوینی مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی قبل از اینکه به صورت تخصصی

یژه در آید، کم وبیش در گئشه وکنار دنیا افرادی بودند

 که در جهت حمایت کارکنان ، به ویژه کارکنان محروم

 که در شرایط کاری نامطلوبی کار می کردند، مطالبی را

 مطرح می نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

فایل پاورپوینت 234 اسلاید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

دانلود تحقیق اثرات روانشناسی تشویق وتنبیه بر تربیت دانش آموزان

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق اثرات روانشناسی تشویق وتنبیه بر تربیت دانش آموزان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اثرات روانشناسی تشویق وتنبیه بر تربیت دانش آموزان


دانلود تحقیق اثرات روانشناسی تشویق وتنبیه بر تربیت دانش آموزان

پژوهش حاضر ، تاثیر روانشناسی تشویق و تنبیه را بر تعلیم و تربیت دانش آموزان پسر پایه دوم ابتدایی منطقه قوچان مورد بررسی قرار داده است.

درنظام تعلیم  و تربیت مسئله تشویق و تنبیه همواره مورد توجه بوده است. این پدیده در آموزش و پرورش اغلب در ارتباط با انگیزش و یادگیری مطرح می شود و معلم بدون بهره گیری از آنها نمی تواند وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهد.

این پژوهش تجربی بوده و از منطقه قوچان یک حوزه آموزشی به طور تصادفی برگزیده شد.

و از آن حوزه آموزشی 3 دبستان به طور تصادفی انتخاب گردید. و از هر دبستان یک کلاس به طور تصادفی برگزیده شد و از هر کلاس یک گروه 20 نفری انتخاب شد. متعاقباً از هر سه گروه یک امتحان دیکته تهیه شده از کتابهای درسیشان گرفته شد. سپس دانش آموزان گروه تشویق و تنبیه در جریان ملاکهای در نظر گرفته شده برای تشویق و تنبیه قرار گرفتند. مجدداً از هر سه گروه امتحان دیکته به عمل آمده ،‌دانش آموزان گروه تشویق ها ملاکهای لازم را به دست آورده بودند،  تشویق شدند ودانش آموزان گروه تنبیه که ملاکهای لازم را کسب نکرده بودند تنبیه شدند. گروه کنترل هیچ تشویق و تنبیهی دریافت نکردند.

سپس هر سه گروه به آزمونهای یادآوری کلمات دوتایی و کسلر پاسخ دادند. داده های پژوهش بوسیله آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان دانش آموزانی که درموفقیت آزمایش تشویق قرار گرفتند، در آزمون حافظه کوتاه مدت(کلمات دوتایی و کسلر)نسبت به گروه کنترل وگروه تنبیه. نمرات بیشتری اخذ نمودند.

 

تشویق و تنبیه دو روش تربیتی و از اجزاء لاینفک فرآیند تعلیم و تربیت بوده و استفاده از آن هم در تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه و هم در تعلیم وتربیت غیر رسمی و خانواده معمول و رایج بوده است. تاریخ بکارگیری تشویق وتنبیه و استفاده از آنها به عنوان شیوه هایی برای تربیت انسان شاید به قدمت تاریخ و تعلیم و تربیت باشد ،‌ چرا که هر جا نشان وا ثری از تعلیم و تربیت یافت می شود می توان اثر و نشانی از تشویق و تنبیه را نیز یافت.

استفاده مناسب و به جا از تشویق و تنبیه خصوصاً تشویق مادی در دوره دبستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در این دوره انواع یا انواعی از آسانترین نوع تشویق که معلمان می توانند در تعلیم و تربیت از آنها استفاده کنند وجود دارد. جایزه ،‌توجه ،‌قدردانی، تبسم کردن، تایید کردن، تحسین و جملات تشکر آمیز ،‌انواعی از تقویت های اجتماعی هستند آنها می توانند برای تغییر دادن گستره های رفتار به ما کمک کنند. آنها همچنین به دانش آموزان احساس خوبی درباره خودشان می دهند و بدون آنها کلاس درس نه تنها دل تنگ کننده،‌ بلکه غیر قابل تحمل خواهد بود.

پاداش و تشویق دارای انواع متعددی است . برخی ماهیت مادی دارند،‌ مانند لوازم التحریر، پول و کارتهای آفرین و برخی ماهیت غیر مادی دارند . نظر لبخند زدن،‌ سر تکان دادن به نشان تایید،  دست زدن، به شانه کودک و نوجوان به نشانه رضایت و استفاده از کلماتی مانند احسنت، آفرین و زنده باد می باشد.

اما آنچه مهم است این است که انگیزه بیرونی باید با ارزشها،‌ نیازها و مرحله رشدی که دانش آموزان در آن قرار دارند،‌ مطابقت داشته باشد. وگرنه تاثیر زیادی نخواهد داشت.

برای مثال پیاژه معتقد است که کودک در سن 7تا8 سالگی وارد مرحله سوم در رشد شناختی می شود در این دوره ذهنیت کودکان وابسته به دنیای محسوس و داده های موجود است و هنوز کودکان قدرت تفکر انتزاعی را ندارند، بنابراین نمی توان در مورد آنان انتظار داشت که از تقویت کننده های درونی خود انگیختگی درونی سود جویند. (شعاعی نژاد 1373) بنابراین برای دانش آموزان این دوره باید از تقویت کننده های بیرونی استفاده کرد. لازمه طی کردن دوران دبستان برآمدن از عهده برنامه های پیش بینی شده است، برای اینکه دانش آموزان از عهده این تکالیف برآیند به کارگیری حافظه ضروری است. تشویق و تنبیه در بهتر به کار بردن و به کار گرفتن حافظه مؤثر است، زیرا انگیزه دانش آموزان را برانگیخته و دقت و توجه آنان را افزایش می دهد. انسان این استعداد را دارد که آنچه را که ادراک می کند مدتها در ذهن خود نگه دارد و همین دریافت ها هستند که در ذهن با همدیگر ترکیب می یابند و معلومات و یا تجارب شخصی را تشکیل می دهند ولو با یادآوری آنها در موارد نیاز می تواند مسائل و مشکلات زندگی را حل کند .

بنابراین می توان یادآوری را از مهمترین و اساسی ترین استعدادهای ذهنی انسان برای زندگی در برخورداری ا ز نعمت فرهنگ دانست. از سوی دیگر وجود همین استعداد در انسان است که هر گونه تربیت یا آموزش را ممکن، ضروری و نتیجه بخش می کند. زیرا اگر انسان نمی توانست آموخته هایش را نگاه دارد و در موقع لزوم به یاد آورد و سپس از آنها بهره مند شود،‌ تربیت او غیر ممکن می شد،‌ با توجه به اهمیت حافظه در یادگیری و حتی زندگی و فعالیتهای بشری خصوصاً در مقطع حساس ابتدایی ،‌تحقیق حاضر توجه اصلی خود را به بررسی اثر آزمایشی تشویق و تنبیه بر حافظه کوتاه مدت دانش آموزان پایه ابتدایتان قوچان پرداخته است.

 شامل 70 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اثرات روانشناسی تشویق وتنبیه بر تربیت دانش آموزان