زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مذاکره سیاسی اقتصادی

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد مذاکره سیاسی اقتصادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مذاکره سیاسی اقتصادی


تحقیق در مورد مذاکره سیاسی اقتصادی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه25

 

مذاکرات سیاسی اقتصادی ایران و اروپا

در حال حاضر، ایران و اتحادیه اروپا با توجه به وضعیت نوین جهانی، شرایط حساسی را در روابط دو جانبه پس از سالهای متمادی تجربه میکنند. این روند گذار که به صورت مذاکرات دو جانبه و در ابعاد اقتصادی و سیاسی تجلی یافته به نظر میرسد زمینهساز دورانی جدید در روابط دو جانبه باشد. بعد اصلی مذاکرات حول محور توافقنامه تجاری و همکاری اقتصادی است که اتحادیه اروپا با برخی از کشورها و سازمانهای منطقهای به امضا رسانده است. با توجه به اهمیت موضوع، معاونت سیاست خارجی و روابط بینالملل طی نشستی با حضور صاحبنظران به بررسی این مذاکرات و اهمیت آن برای دو طرف پرداخته است. در این نشست جناب آقای دکتر امیدبخش سرپرست دفتر نمایندگی تامالاختیار تجاری جمهوری اسلامی ایران دیدگاههای خود را در این خصوص بیان کردند و سپس موضوع توسط مدعوین به بحث گذاشته شد. متن حاضر جمعبندی مباحث مطرح شده در این نشست میباشد.

الف رویکرد کلی به مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا

مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در ماههای اخیر وارد مرحله جدیدی شده است. در این راستا برای تنظیم توافقنامه تجاری هیأتهایی بین دو طرف مبادله گردیده و کمیتهای مشترک در قالب تجارت و سرمایهگذاری تشکیل شده است. مسئولیت مذاکرات از طرف بخش اروپایی را بر عهده کمیسیون اروپا قرار دارد. در باب تجارت و سرمایهگذاری، تا قبل از مذاکرات مربوط به توافقنامه بازرگانی، سه دور مذاکره صورت گرفته که آخرین بار آن در تهران بوده است.

مذاکره در زمینه موافقتنامه بازرگانی میان ایران واروپا، پس از تأیید شورای وزیران اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی عملاً و به طور رسمی آغاز گردید و تاکنون دو طرف در چهار اجلاس بروکسل (آذرماه)، تهران (بهمن ماه)، بروکسل (فروردین ماه 1382) و تهران (خرداد ماه 82) در این زمینه مذاکره کردهاند.

انعقاد این گونه موافقت‎نامه‎ها از سوی اتحادیه اروپا با کشورها امری مرسوم است. در واقع، اتحادیه اروپا در سال‎های اخیر موافقت‏نامه‎هایی با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپای شرقی، کشورهای شمال آفریقا (تونس، مراکش، الجزایر و مصر)، مکزیک و ترکیه امضاء کرده است که بسیار تعهدآورتر و گسترده‎‎تر از توافق احتمالی با ایران می‎باشد. براساس توافقاتی که قبلاً بین اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر ترکیه در قالب موافقت‎نامه‎های تجارت آزاد به امضاء رسیده، طرفین متعهد گردیده‎اند تا تعرفه‎های گمرکی را در یک دوره مشخص زمانی به صفر برسانند. کشور تونس نیز متعهد گردیده است تا آخر سال 2007 تعرفه تمام واردات صنعتی از اروپا را به صفر برساند و متقابلاً امتیاز مشابهی برای دسترسی تونس به


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مذاکره سیاسی اقتصادی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.