زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سال اصلاح الگوی مصرف در تعالی و آمادگی همه جانبه

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد سال اصلاح الگوی مصرف در تعالی و آمادگی همه جانبه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سال اصلاح الگوی مصرف در تعالی و آمادگی همه جانبه


تحقیق در مورد سال اصلاح الگوی مصرف در تعالی و آمادگی همه جانبه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه24

مهمترین رویکرد در اصلاح الگوی مصرف رویکرد تعالی است

دکتر میرزائی رئیس سازمان بهره‌برداری ایران در همایش علمی ـ کاربردی تبلیغ ویژه محرم سال 88 سخنرانی خود را با موضوع اصلاح الگوی مصرف آغاز کرد. دکتر میرزائی در این همایش گفت: با نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری، تلاشهای مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادها انجام شد و مهمترین نکته در این تلاشها، برنامه و تدابیر پراکنده و متنوع بوده که نشانه تنوع و تفاوت درک از موضوع اصلاح الگوی مصرف است که برخی از تلقی‌ها بسیار ناقص و سطحی و بسیاری هم منطقی و درست بوده است.

رئیس سازمان بهره‌برداری ایران با تحلیل چیستی اصلاح الگوی مصرف به تبیین هر یک از واژه‌های مصرف و الگو و سپس به رویکردهای متفاوت در این زمینه پرداخت. وی در مورد مصرف، زمان و فرصت، دانش و تجربه را هم در محدوده مصرف دانست و منابع را موضوع اصلی در مصرف برشمرد.

دکتر میرزائی با طبقه بندی کردن منابع به منابع و سرمایه‌های طبیعی، سرمایه‌های مادی و فیزیکی،‌ سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌های اجتماعی ـ هر یک از این سرمایه‌ها را بسیار مهم دانست و سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی را مهمترین منابع برشمرد و اظهار داشت:

در بررسی و تحقیقی که بوسیله برنده نوبل اقتصادی انجام شده، آمده است مهمترین تحولاتی که در زندگی انسانها اتفاق می‌افتد ابتدا در سرمایه اجتماعی واقع می‌شود.

دکتر میرزائی افزود: یک کشور شاید بتواند از سرمایه طبیعی و فیزیکی ومادی خوب استفاده کند اما از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی غافل شود و بدرستی از آن بهره‌مند نشود.

وی یادآور شد: امروزه ثابت شده است که ناب‌ترین دانش، دانشی است که حاصل از تجربه انسانها باشد.

دکتر میرزائی همچنین با تعریفی از الگو اظهار داشت: به مجموعه قواعدی که ما برای استفاده از منابع داریم، الگوی مصرف گفته می‌شود، بنابراین اصلاح الگوی مصرف یعنی ارائه قواعد و قانون‌مندی و رویه‌های استفاده یا عدم استفاده از منابع است.

وی با بیان مؤلفه‌های اصلاح الگوی مصرف، معیار برای داوری ،به درک معتبر از منبع و مقصد، مسئله اثربخشی و بهره‌وری اشاره نمود.

رئیس سازمان بهره‌برداری ایران در این همایش با ذکر رویکردهای گوناگون به اصلاح الگوی مصرف و اینکه چرا باید درست مصرف کنیم پرداخت و گفت: دنیا چند جواب داده است: اول اینکه منابع محدود است، بنابراین مالتوس کشیش انگلیسی و پدر علم جمعیت شناسی با ارائه نظریه کاهش منابع و افزایش جمعیت، روزی را پیش بینی می‌کند که منابع در جهان خاتمه یابد و انسانها چیزی برای مصرف پیدا نکنند و به قتل عام و خوردن یکدیگر اقدام کنند.

وی دومین رویکرد را رقابت در دنیا و رویکرد سوم را رشد و توسعه برشمرد و گفت، همه اینها درست است اما تنها اینها هم نیست بلکه مهمترین رویکرد، رویکرد تعالی است، چرا که قرآن انسانها را به سمتی رهبری می‌کند که در دنیا به بهترین و احسن وجه زندگی کنند و از نعمتها به درستی بهره بگیرند و همه این آیات به ما می‌آموزد که ما باید منابع و نعمتها را چگونه مصرف کنیم، و این رویکرد، درک عمیقی از بهره جویی از منابع و کیفیت استفاده در راستای اهداف معتبر به انسان می‌دهد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سال اصلاح الگوی مصرف در تعالی و آمادگی همه جانبه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.