زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره نیازهای تغذیه ای سالمندان

اختصاصی از زد فایل تحقیق درباره نیازهای تغذیه ای سالمندان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره نیازهای تغذیه ای سالمندان


تحقیق درباره نیازهای تغذیه ای سالمندان

فرمت فایل : word  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 17 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

انرژی

هر چند چاقی در انسان با کاهش امید به زندگی همراه است ، اما وسعت این اثر مورد بحث می باشد. برخی داده ها بیانگر آن است که مرگ ومیر در افراد زیر وزن ایده آل ، مشابه افرادی است که اضافه وزن و چاقی متوسط دارند ، خصوصاً اگر بالای 60 سال باشند. افزایش بافت چربی و به دنبال آن بروز چاقی در سالمندان با روند کاهش جذب مواد غذایی همراه است. همچنین سالمندان به شکل فیزیولوژیک و پاتولوژیک می توانند دچار بی اشتهایی سالمندی شوند که خطر سوء تغذیه ی پروتئین انرژی را در آنها می افزاید. با وجود شیوع این نوع سوء تغذیه در سالمندان، اغلب در تشخیص و درمان آن غفلت می شود ، ولی اخیراً بوسیله ابزارهای غربالگری موجود، چنین مشکلاتی در جامعه سالمندی ، بهتر تشخیص داده می شود (Morley ، 1997 )

نیاز به انرژی عموماً ، با افزایش سن کاهش می یابد بدلیل آنکه متابولیسم پایه و فعالیت فیزیکی فرد کاسته می شود  R.D.A (جیره غذایی توصیه شده یا Recammanded Diatary Allowances ) منتشره سال 1989 مقدار این کاهش را برای افراد بالای 51 سال، تا 600 کیلوکالری در روز برای مردان و 300 کیلو کالری برای زنان مشخص نموده است (هیئت علمی غذا و تغذیه 1989) . تعیین نیازهای غذایی سالمندان با چالش هایی همراه است زیرا با وجود این که نیاز به انرژی در این افراد کاهش می یابد، نیاز به پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی نه تنها کاسته نمی شود در واقع افزایش هم می یابد. میانگین مصرف کالری در مردان بالای 51 سال 2300 کیلو کالری در روز و برای زنان، 1900 کیلوکالری در روز است . مسایل مربوط به سلامت وقتی بروز می کند که این مقادیر به کمتر از 1500 کیلو کالری در روز برسد.

بررسی های مربوط به سلامت و تغذیه در امریکا (مثل  USDA و (I,II) HANES) بیانگر آن است که افراد سالمند با خطر مسایل تغذیه ای روبرو هستند. سالمندان اغلب چندین ماده مغذی را در حد دو سوم آن چیزی که RDA توصیه می کند، مصرف می نمایند بطوریکه اخیراً کمبود مصرف برخی مواد مغذی را در سالمندان عامل خطر تشخیص داده اند . این مواد شامل : پروتئین ، ریبوفلاوین ، فولات ، ویتامین B12 و B6 ، ویتامین C ، روی (Zn) و کاروتینوئیدهایی مثل لوتئین و زیگزانتین هستند


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره نیازهای تغذیه ای سالمندان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.