زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله


تحقیق در مورد ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه20

 

- مقدمه

بلایای مترقبه به صورت مختلف و گاه به شکلی پیچیده تأثیرات مخربی بر زندگی بشر و محیط زیست او می گذارند و از سوی دیگر بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش فشان، طوفان و ... در اندک زمانی طومار زندگی بسیاری از انسان ها را در هم می پیچند و نابود می سازند. طبق شواهد و قراین موجود کشور ایران یکی از 10 کشور بلاخیز دنیا است که هر ساله بر اثر وقوع یک حادثه طبیعی خسارات مالی و جانی بسیاری را متقبل می شود. زلزله به عنوان یکی از مخرب ترین نیروهای شناخته شده طبیعت است. زلزله رودبار، قائنات، اردبیل، قزوین، دشت بیاض، بوئین زهرا و زلزله دردناک بم، یادآور تلخی این واقعیت است.

یکی از تأسیسات زیربنایی در شهر که بطور بالقوه (علیرغم رعایت کلیه اصول ضوابط، مقررات و استانداردهای فنی) میتواند عاملی برای وقوع یا توسعه حریق باشد، شبکه توزیع گاز طبیعی است. در حادثه ای همچون زلزله علاوه بر خسارات جبران ناپذیر زلزله خطرات ثانوی دیگری نیز به وقوع می پیوندد از جمله آتش سوزی که خسارات زلزله را چندین برابر می کند.

در زلزله اخیر بم با وجود خسارات بالا زلزله به علت عدم لوله کشی گاز شهری بعد از زلزله حریق و آتش سوزی رخ نداد. در کشور ژاپن در زلزله کوبه بعلت آتش سوزی و انفجار ایجاد شده از خطوط گاز شهری تعداد تلفات ناشی از آتش سوزی بعد از زلزله بیش از تلفات خود زلزله گزارش شد.

و اما در مورد زلزله احتمالی شهر تهران که وقوع آن حتمی نیز می باشد می توان بدون اغراق عنوان کرد که یکی از فجایع عظیم در جهان خواهد بود. گذشته از خسارات عمده زلزله که ناشی از ساختار ناهمگون شهری، ساخت و ساز بی رویه و نابهنجار ساختمانهای سر به فلک کشیده بدون رعایت اصول ایمنی و ... ایجاد خواهد شد عامل ثانوی که خسارات را تشدید می کند وجود خطوط لوله کشی گاز پوسیده و یا غیر استاندارد که مسبب زبانه های آتشی خواهد بود که جان و مال مردم را تهدید و تهران را به کوهی از آتش مبدل خواهد کرد.

با توجه به این شرایط بررسی وضعیت شبکه گاز و خطرات احتمالی ناشی از آن برای شهر، و تدوین پاره ای از ضوابط و مقررات جهت کاهش خطرات ناشی از نشت، انفجار و آتش سوزی بوسیلة گاز طبیعی ضروری بنظر می رسد. به همین دلیل مسئولین محترم شرکت گاز تهران برای کاهش و مقابله با چنین فاجعة احتمالی دست به پژوهش و چاره اندیشی زده اند.

این تحقیق در رابطه با ایمنی سیستم گاز تهران در مقابل زلزله است. و این مهم با همکاری شرکت اوزاکای ژاپن در حال انجام است. البته با توجه به اهمیت خطوط گاز تهران از لحاظ امنیتی و سیاسی و استراتژیکی بودن پایتخت نقشه های مورد نیاز و اطلاعات وسیع تری در اختیار ما قرار نگرفت. در این تحقیق سعی شده است که با دید بازتری نسبت به مقاوم سازی شبکه گازرسانی تهران و اهمیت آن و چگونگی اجرای برنامه های مقاوم سازی شود.


روش تحقیق

الف) موضوع تحقیق: ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله است.

به همین خاطر ما در صدد یافتن اطلاعات و راهکارهایی برای تحقیق مورد نظر بوده و برای بدست آوردن این اطلاعات به شرکت ملی گاز تهران رفته و بعد از هماهنگی با مدیر عامل محترم، به بخش بازرسی و پژوهش ایمنی شرکت معرفی شدیم.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ایمنی خطوط گاز شهری تهران در مقابل زلزله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.