زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق کامل درمورد بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)


دانلود تحقیق کامل درمورد بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 20

 

بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)

این واحد ابتدا سفارش مورد نظر را مونتاژ می‌کند و در حین مونتاژ قطعاتی که نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد مشخص می‌شود یعنی در واقع روی سفارش کار کارشناسی انجام می شود که کار کارشناسی از طریق تست‌های مختلف انجام می‌شود و پس از ابعاد سنجی (کارشناسی مکانیکی) در خصوص ساخت یا اصلاح و یا سالم بودن قطعه تصمیم‌گیری می‌شود که گفته خواهد شد و اگر امکانش فراهم گردد قطعه مورد نظر را تعمیر می‌کنند یا سفارش می‌دهند که ممکن است شامل قسمتهای زیر شود. 1- پیگیری کپی 2- نیاز به ابعاد سنجی وجود داشته باشد 3- درخواست بیرنگ و زغال 4- اگر ؟ دچار آرک شود اشکال را برطرف می‌کنند. ...

انواع تست‌های الکتریکی

1- تست هسته (فوکو) 2- تست مقاومت اهمی 3- تست اندوکتاس 4- تست سرج

5- تست مقاومت عایقی (دیگر)

تست هفته

می‌دانیم که جریان و دور از روابط زیر به دست می‌آیند  و  D=D1+25+B

که L طول هفته

D‌قطر داخلی

S‌عمق شیار هسته

B کف شیار تا پشت هسته

در این تست تعدادی دور سیم پیچ روی هسته می‌پیچد تا به NI ‌ مورد نظر برسیم با اعمال جریان هسته شروع به گرم شدن می‌کند. پس با کمک ترمومتر دمای MAX‌و min را می‌خوانیم (البته به فاصله زمانی مختلف)

نتیجتا اختلاف بین max و min نباید بیشتر از 10 سانتی‌متر شود.

؟ تست مقاومت و اندوکتاس: مقاومت اندوکتانس را می‌توان به راحتی اندازه‌گیری کرد.

d) تست مرجع:

برای تست اینکه تیغه‌های کلکتور در گام قطبی به هم اتصال نداشته باشند به کار می‌رود.

برای تشخیص اینکه اتصال حلقه (شکل موج ولتاژ ضربه بر روی‌ هادی‌ها که تابعی از R , L‌ می‌باشد.

نکته مهم: سیم‌بندی اتماتور Dc‌ با Ac‌خیلی فرق می‌کند.

مرحله تست و راه‌اندازی یک ژنراتور سنکرون:

در هنگام تست، عامل مکانیکی با استفاده از یک تراکنش موتور تامین می‌شود جریان Ac به روتور داده می‌شود و با استفاده از یکسوساز این جریان dc می‌شود. جریان dc روتور اصلی هنگام چرخش یک میدان گردان تولید می‌کند که با قطع سیم پیچ‌های آتاتور برق AC‌تولید می‌شود.

جریان موتور با توجه به پلاک موتور در حالت بارداری و بدون بار می‌بایست سنجید. و اندازه‌گیری شود که از حد مجاز بالاتر نباشد که خود باعث بروز مشکل خواهد شد. در دست B‌اندازه‌گیری جریان بی‌باری، ولتاژ ویژه (افقی، عمودی، محورهای) و دمای بیرینگ‌ها اندازه‌گیری شود.

دلایل گرم شدن موتورها: 1- زیاد بودن گریس 2- کمبود گریس 3- خرابی بیرینگ 4- هم محور نبودن روتور 5- سایش قطعات از قبیل درپوش و پشت بلبرینگی 6- خرابی شفت و عامل نشیمن بلبرینگ 7- خرابی کپه‌ها 8- عدم انتخاب ببرینگ متناسب با دور روتور.

انواع بیرینگ‌ها

بیرینگ‌ها معمولا شامل دو دسته هستند: 1- بلبرینگ 2- رولبرینگ

معمولا بیرینگ‌ها بر اساس اطلاعاتی که بر روی بدنه آنها ثبت می‌شود دسته‌بندی می‌شوند که شامل دور بالا و دور پایین و عمود کار بودن یا افق کار بودن آنها می‌شود.

پارامترهایی که باید مورد توجه قرار گیرد 1-ویبره 2- دما  3) جریان 4) ولتاژ 5)صدا

ویبره بایستی در محدوده قابل قبول و مجاز باشد عواملی که باعث ویبره می‌شوند عبارتند از: 1- عدم بالانسی روتور 2- مناسب نبودن محل قرارگیری موتور 3- معیوب بودن قطعات (شامل: کپه – دهانه استاتور- بیرینگ شفت- محل ثمین بیرینگ- پشت بلبرینگی- درپوش بیرینگ- هم محور نبودن روتور- کوپل نامناسب)

4- دمای موتور می‌بایست درحد مجاز باشد و بالاتر از حد تعریف شده نباشد.

جهت ثبت دمای بیرینگ‌ها معمولا از نزدیک‌ترین قطعه نسبت به بیرینگ این کار انجام می‌شود. به لحاظ اینکه دمای واقعی‌اش را در اختیار شما قرار می‌دهد. بهترین قطعه پیچ‌های پشت بلبرینگی می‌باشد زیرا دمای پشت بلبرینگ و اطراف آن را به خود جذب می‌کند.

صدای الکتروموتورها:

معمولا صدای الکتروموتورها ناشی از قطعاتی هستند که در حال گردش می‌باشد و یا با قطعاتی که در حال گردش می‌باشند در ارتباط می‌باشند. صدایی که به صورت یکنواخت نبوده و یا حالت کوبش و یا حالت سایش دو قطعه فلزی را دارد می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد و منبع صدا مشخص شود.

معمولا صداهایی که حالت کوبش دارد ناشی از خرابی بیرینگ می‌باشد و صداهایی که حالت سایش دارد ناشی از به هم ساییدن قطعات از قبیل پشت بلبرینگی به شفت و یا درپوش بیرینگ می ‌باشد ویک صدایی هم مربوط به جابه‌جایی گریس وجود دارد. که حالت جیرجیر دارد.

بخش کویل‌سازی

در این بخش در مرحله اول کشش و نورد مفتول مس انجام نمی‌شود سپس نوبت به آنیل کردن و حرارت دهی جهت افزایش اختلاف انعطاف پذیری شمش است.

در مرحله بعد شمش تولیدی بعد از آنیل شدن عایق پیچی می‌شود. در مرحله بعد می‌توانیم شمش‌های عایق  پیچی را فرم دهیم که در فشار ضعیف به صورت دستی است. نوع فرم دادن بر اساس نوع سیم‌بندی است.

سپس ابتدا فرم ؟ که قبلا توسط کارشناس مربوط پر شده است (اطلاعات قطر بیرون به بیرون و داخل به داخل ذکر شده است. همچنین طول باز و قطر ؟ و اطلاعات دیگر که پس از بررسی شدن توسط کارشناس به قسمت صنایع ارجاع داده می‌شود. سپس به واحد فنی ارسال می‌گردد و نهایتا پروسه‌ای که مورد نظر است از دفتر فنی به قسمت کوئل سازی ارجاع می‌شود.

با توجه به اطلاعات فرم 10 و طبق پروسه، ابتدا کوئل نمونه بیضی پیچ می‌شود و سپس دستگاه فرمینگ لازم را می‌دهد. در مرحله بعدی، پرس اولیه بر روی کویل انجام می‌شود و بعد در استاتور مربوط قرار می‌دهند تا اگر مشکلی در حین جا زدن کویل در داخل استاتور مشاهده شود آن را رفع کند و بعد از کنترل کویل توسط واحد کنترل کیفی مشکلی در حین جا زدن کویل در داخل شیار استاتور مشاهده شود آن را رفع کند و بعد از کنترل کویل توسط واحد کنترل کیفی به تولید انبوه می‌رسد.

تستهایی که بر روی کویل نمونه انجام می‌شود: 1- تست مقاومت اهمی 2- تست اندوکتانس 3- تست میگر 4- تست سرج 5- تست Hi-pot‌ 6- تست tang

توجه: بر روی کویل فشار ضعیف تست Hi-pot‌ و تست fan6‌انجام نمی‌شود.

Hipot: تست استقامت عایقی، ولتاژ AC به اندازه (2un+1) به مدت یک دقیقه

Tan6: این تست در واقع تلفات عایقی را نشان می‌دهد.

در تست tan6‌ نهایتا به نموداری می‌رسیم که در آن tan6‌بر حسب ولتاژ نامی رسم شده است.

اگر شیب نمودار کم و ملایم باشد نشان از تلفات عایقی مناسب دارد.

تست hi-pot‌ تست مخربی است که در صورت وجود ضعف عایقی سریع آرک زده می‌شود و باید کویل از شیار خارج و مجددعایق کاری شود. تکرار آن برای بار دوم به اندازه 80 درصد ولتاژ اعمالی در مرحله اول می‌باشد در قسمت Hi-pot‌ولتاژ باید خیلی به آرامی بالا برود پایین آوردن ولتاژ هم باید به آرامی صورت بگیرد.

در تست tan6‌در چند مرحله ولتاژ‌های 0/2 و 04/ و 0/9 و 1‌ و 1/2‌ولتاژ نامی اعمال می‌شود. در حین اعمال این ولتاژها مقادیر 10xtan6‌قرائت می‌شود نهایتا به نموداری می‌رسیمکه در آن tan6*103 بر حسب u/un‌ رسم شده است.

تست میگر: (105T 605 ,  600 ثانیه انجام می‌شود) میگر میزان مقاومت عایقی شمش‌(هادی) سیم پیچ و سیم‌های رابط نسبت به بدنه نشان می‌دهد- یک نوع خازن تشکیل می‌شود- ابتدا خازن شارژ می‌شود و در لحظات اولیه مقدار مقاومت کم است و نهایتا رفته رفته با شارژ کامل خازن، مقدار مقاومت افزایش می‌یابد.

بخش روتور

بعد از مونتاژ روتور، کار کارشناسی بر روی آن انجام می‌شود که شامل تست مقاومت، تست اندوکتانس و تست میگر می‌باشد.

اگر روتور dc‌باشد تست‌ها زیر انجام می‌شود: 1- روی کلکتور و بدنه (میگر) 2- روی کلکتور (سرج) 3- R‌(تست اهمی) 4- تست اندوکتانس (L)

اگر در مرحله کارشناسی مشخص شود که روتور مشکل دارد، نقشه روتور را برداشته و سپس تخلیه می‌کنند. نقشه روتور را می‌توان با توجه به نوع سیم‌بندی آن به دست آورد. قبل از تخلیه روتور فرم 10 را پر می‌کنند و اطلاعات لازم را به قسمت صنایع می‌دهند. با توجه به اطلاعات فرم 10 قسمت صنایع برآورد مالی و برآورد زمانی را انجام می‌دهد- فرم 10 به قسمت دفترفنی ارجاع داده می‌شود سپس پروسه لازم برای سیم‌پیچی به سرپرست روتور و کویل سازی ابلاغ می‌شود و نهایتا طبق پروسه‌ای که از دفترفنی برای کویل سازی فرستاده شده، کویل های لازم را توسط کویل‌سازی ساخته می‌شود.

تست میگر باید در حدود گیگا اهم و تست اهمی در حدود میلی اهم و تست اندوکتانس در محدوده میکرو هانری  باشد.

در صورت نیاز روتور را شستشو می‌دهند و رطوبت گیری می‌کنند سپس دوباره تست‌های فوق را بر روی آن انجام می‌دهند اگر مشکل برطرف نشود روتور بایستی تخلیه شود.

شیارزنی هم ممکن است انجام شود یعنی اگر روتور L‌ dc‌باشد ما بین تیغه‌های کلکتور فاصله ایجاد می‌کنند اگر کلکتور را دود بگیرد با سمباده زنی و روتراشی سعی می‌کنند این مشکل را برطرف کنند. اگر کلکتور نیاز به تعمیر اساسی داشته باشد به بخش کلکتورسازی جهت تعمیرات اساسی ارجاع داده می‌شود.

تست هسته در مورد روتور هم انجام می‌شود. در صورت نیاز به تعویض هسته، این تعویض انجام می‌شود.

تست گنگی روتور

ابتدا در قسمت مکانیکی شفت روتور را تست می‌کنند و اگر نیاز به تعویض داشته باشد، تعویض می‌کنند یا تراش می‌دهند تا مشکل شفت  برطرف شود. پس لنگی کل روتور را با دستگاه بالانس چک می‌کنند. نکته مهم در تراش دادن شفت این است که ابتدا دور شفت جوش می‌دهند بعد شروع به تراش دادن می‌کنند تا خطر شفت کم شود.

در قسمت بالانس با استفاده از دستگاه بالانس، لنگی روتور را می‌گیرند.

علت اینکه شیارهای مورب روی روتور است جهت بهبود کموتاسیون است.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد بخش مونتاژ و مونتاژ (کارشناس فروش)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.