زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی تأثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. doc

اختصاصی از زد فایل پروژه بررسی تأثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی تأثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. doc


پروژه بررسی تأثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 120صفحه

 

مقدمه:

موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کرده‏اند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند.

در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود که ورود کودکان به دبستان، آغاز یادگیری و شکوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفکر و برنامه‏ریزی به سمت بارور کردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود کودکان به مدرسه، تغییر کرده است. بی‏شک پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حرکات مختلف کودکان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حرکتی کودکان در سالهای اولیه کودکی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاکید از مهارتهای حرکتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی کودکان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حرکتی و شناختی لازم و ملزوم یکدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حرکتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است که برنامه کیفی و کمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای کودکان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارک دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه

مقدمه

بیان مساله

ضرورت و اهداف تحقیق

اهداف پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف و اصطلاحات

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

خلاصه ای از فصل دوم

تاریخچه آموزش پیش دبستانی

تعریف دوره پیش دبستانی

ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی

اهداف دوره پیش دبستانی

مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان

تحول حرکت در کودکان دبستانی

مهارتهای روانی ـ حرکتی

سازگاری اجتماعی

روابط با همسالان

وظیفه مهد کودک و مراکز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر

پیشینه پژوهش

فصل سوم: روش شناسی

روش پژوهش

ابزار پژوهش

جامعه آماری

گروه نمونه و روش نمونه گیری

متغیرها

روش اجرای پژوهش

روشهای آماری

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

تجزیه و تحلیل نتایج

یافته های جانبی پژوهش

فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن

محدودیت های پژوهش

پیشنهادات

منابع

ضمائم

 

فهرست جداول:

جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حرکتی

جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی

جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریکسون

جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای کودکان ناسازگار

جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت

جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده

جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب

جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب کلاس

جدول شماره 5-توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها

جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها

جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها

جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها

جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حرکتی

جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده

جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حرکتی

جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حرکتی

جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی

جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی

جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی

جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفکیک سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی

جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفکیک جنس در  مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی

جدول شماره 18- مقایسه میانگینهایمهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان  براساس وضعیت اشتغال مادر

جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حرکتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 20- آزمون توکی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها

جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حرکتی کودکان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توکی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حرکتی براساس تحصیلات پدر

جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 25- آزمون توکی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر

جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حرکتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 27-آزمون توکی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حرکتی براساس تحصیلات مادر

جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه

جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یکدیگر و با مهارتهای روانی ـ حرکتی

 

منابع و مأخذ:

آدلر، آدلر (1361) روان شناسی فردی. ترجمة حسن زمانی، تهران: پیشگام

- آرمند، محمد (1372) روشهای تدریس فعال و آراء صاحبنظران. رشد معلم. شماره 4

- آناستازی، اس (1378) روان آزمایی. ترجمه: محمدنقی براهنی. تهران: دانشگاه تهران

- اسپادک، برنارد (1372) آموزش در دوران کودکی. ترجمه: محمدحسین نظری. مشهد: آستان قدس رضوی

- استافورد مالور: به یر، چری (1377) تعامل والدین و کودکان. ترجمة محمود دهگانپورو مهرداد خرازچی. تهران: رشد

- اسحاقی نیا، حمید (1373) بررسی تاثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر پیشرفت ذهنی، تحصیلی و سازگاری عاطفی، اجتماعی کودکان دبستانی، شهرستان تربیت حیدریه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

- بازرسان سلطنتی انگلستان (1373) آموزش و پرورش پیش دبستان و دبستان. ترجمه: قاسم قاضی. تهران: جهاد دانشگاهی

- براهنی، محمدنقی؛ اخوت، ولی اله (1352) مقیاس رشد اجتماعی وایلند در ارزشیابی شخصیت. تهران: موسسه دانشگاه تهران

- بلوم، بنجامین و همکاران (1374) طبقه بندی هدفهای پرورشی: حوزة شناختی. ترجمه: علی کابر سیف و خدیجه علی آبادی. تهران: رشد

- بهرامی، غلامرضا، معنوی، عزالدین (1370) فرهنگ لغات و اصطلاحات چهار زبانة روانپزشکی. تهران: دانشگاه تهران

- بیرشک و همکاران (1382) بررسی رابطه بین آموزش پیش‏دبستانی با سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان کلاس اول ابتدایی شهرستانهای تهران در سال تحصیلی 82-1381. سازمان آموزش و پرورش شهرستانهای تهران

- پارسا، محمد (1367) روان شناسی رشد کودک و نوجوان. تهران: بعثت

- پاکاریان،‌سارا (1376) تحلیل برنامه دوره آمادگی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان دورة ابتدایی شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران

- پاکاریان، سارا (1376) تحلیل برنامه دوره آمادگی و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران

- پورافکاری، نصرت اله (1376) فرهنگ جامع روان شناسی ـ روانپزشکی. جلد اول. تهران: فرهنگ معاصر

- تشکری، عباس و همکاران (1364) اثر آموزش پیش دبسانی بر پیشرفت تحصیلی و هوش کودکان در دوره دبستان. نشریه علوم تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران، دوره هشتم، شماره 3 و 4.

- حجازی، الهه؛ سیف، سوسن (1378) تاثیر آموزش پیش‏دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. مجموعه مقالات کنگرة علمی کودکان پیش دبستانی. 23-24 آبان ماه. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

- جلالی، جواد، منصور، محمود (1376) بررسی تاثیر ورزش بر مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی پسران 8-9 ساله شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس

- حقیقت، شهربانو (1372) اثر آموزش پیش‏دبستانی بر مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی گروهی از دانش‏آموزان دختر و پسر طبقات مختلف اقتصادی ـ اجتماعی دبستانهای شیراز، پایان‏نامه کارشناسی ارشد روان‏شناسی تربیتی، دانشگاه شیراز

- حکیمی منش، یحیی؛ تشکری، عباس؛ مژدهی، حسینی و معین، حسینی (1361) اثر غنی سازی بر رشد عقلی و روانی ـ حرکتی کودکان پرورشگاهی. بازتاب. سال سوم. شمارة 2

- خداپناهی، محمدکریم (1380) روان شناسی فیزیولوژیک، تهران، سمت

- خداپناهی، محمدکریم (1382) نوروسیکولوژی و سایکوفیزیولوژی، تهران، سمت

- دادستان، پریرخ (1380) روان شناسی مرضی تحولی از کودکی تا بزرگسالی (جلد اول) تهران: سمت

- درایکرز، رودلف؛ کاسل، پرل (1378) انظباط بدون اشک. ترجمه مینو واثقی ومریم داداش زاده. تهران، رشد

- راس، آلن (1376) اختلالهای روانی کودکان: رویکردی رفتاری به نظری ، پژوهش و درمان. ترجمه میرهوشنگ مهریار و فریده یوسقی. تهران: رشد

- روسو، ژان ژاک (1348) امیل. ترجمه غلامحسین زیرک زاده. تهران: دانشگاه تهران

- زامیاد، عباس؛ یاسمی، محمدتقی؛ واعظی، سیداحمد (1375) هنجاریابی مقدمات مقیاس رفتار انطباقی وایلند در جمعیت شهری و روستایی شهرکرمان. اندیشه و رفتار. سال دوم. شماره 4

- سارا، پاکاریان (1376) تحلیل محتوای برنامه آموزش پیش دبستانی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی رشد اجتماعی دانش آموزان مقطع دبستان. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه تربیت معلم

- سعیدی زاده، محمد (1376) رابطه آموزش دوره آمادگی با رشد اجتماعی دانش آموزان پایه اول ودوم ابتدایی مدارس دولتی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس تهران

- سلیمانی، ناصر، نوروزی، داریوش (1373) ارتباط بین توانمندیهای حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی منطقه چهار شهر تهران. پایان‏امه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی

- سیف، علی اکبر (1381) روان شناسی پرورشی. تهران: آگاه

- فرشاد، مجید (1376) بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان ابتدایی شهر تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

- فلاول، جان (1377) رشد شناختی. ترجمه فرهاد ماهر، تهران: رشد

- قاسم زاده، حبیب اله (1367) نقش گفتار در نظم بندی فعالیت ذهنی در فعالیت‏های عالی قشر مخ. اولین کنگره نوروپسیکولوژی ایران (با ویراستاری براهنی، عشایری، قاسم زاده و محیط) ارومیه: انزلی

- کرمی، محمود، هیبت الهی، سید محمد (1377) بررسی تاثیر رابطه بین آموزش پیش‏ دبستانی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نواحی 1 و 2 شهرستان سنندج. چکیده گزارشهای پژوهشی آموزش و پرورش

- کریمی، غلامحسین (1365) آموزش پیش از دبستان در کشورهای مختلف جهان. رشد معلم. شماره 5

- کرین، سی، ویلیام (1371) پیشگامان روان شناسی رشد. تهران: اطلاعات

- کوزولین، آلکس (1381) روان‏شناسی ویگوتسکی، سیر و تحول اندیشه‏ها. ترجمه حبیب‏اله قاسم‏زاده، تهران: ارجمند

- کول، ونیتا (1380) برنامه آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان. ترجمة فرخنده مفیدی. تهران: سمت

- گانیه، روبرت (1368) شرایط یادگیری. ترجمة جعفر نجفی زند. تهران: رشد

- لطف آبادی، حسین (1375) سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی و روانشناسی. تهران: سمت

- لوریا، ال (1368) کارکرد مغز، ترجمه رویا منجم، تهران: بنیاد

-لوریا، ال (1373) تکوین ذهن. ترجمه حبیب اله قاسم زاده، تهران، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران

- لوریا، ال (1376) زبان و شناخت، ترجمه حبیب اله قاسم زاده. تهران: فرهنگیان

- معظمی، داوود (1378) مقدمات نوروسایکولوژی. تهران، سمت

- مفیدی، فرخنده (1372) آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان. تهران: پیام نور

- منصور، محمود (1371) احساس کهتری. تهران: دانشگاه تهران

- منصور، محمود (2536) زمینه بررسی بزهکاری کودکان و نوجوانان. تهران: شرکت سهامی چهر

- منصور، محمود و دادستان، پریرخ (1374). دیدگاه پیاژه در گستره تحول روانی. تهران: بعثت

- میرزاده، مینو (1365) بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی ـ عاطفی کودکان سال اول دبستان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشگاه تهران

- مینوچین، سالوادور (1374) خانواده درمانی، ترجمه: باقر ثنایی. تهران: امیرکبیر

- نقیب زاده، میرعبدالحسین (1376) نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش. تهران: کتابخانه طهوری

- نلسون، ریتا ویکس، ایزائیل و الن سی (1369) اختلالهای رفتاری کودکان. ترجمه محمدتقی منشی طوسی. مشهد: آستان قدس رضوی

- نوروززاده، رضا (1373) بررسی تاثیر آموزش و پرورش پیش‏دبستانی بر کارآمدی تحصیلی دانش‏آموزان پایه اول تا سوم دبستانهای شهر بجنورد در سال تحصیلی 72-71. پایان‏نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه

- وادزورث، ال (1378) تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه. ترجمه جواد صالحی و سیدامیر امین یزدی، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد

 

- Alloy, L. B & at el (2002) Developmental origins of cognitive vulnerability to depression. Cognitive therapy and research. 24, 4, 397-424.

- Alloy, L. B (2001) The development origins of cognitive vulnerability to depression: Negative inter personal context leads to personal vulnerability. Cognitive therapy and research. 24, 4, 394-352.

- Beck, T. S (1995) Cognitive therapy: basic and beyond. New York: Guilford Press.

- Beck, A. T., Rush, A. T., Ashaw, B. F & Emery, G. (1970). Cognitive therapy for depression. Newyork: Guilford Press.

- Berger, K. S (2001) The developing person threought The life span. (5 ed). New York: worth publisher.

- Bootzin, R. R, Acocella, J. R (1989) Abnormal psychology. New York: Mc Graw-Hil.

- Braney. T. S (2969). Eye, Hand and mind. In D. Elkind.

- Carber, J. & Flynn, C (2001) Peredictors of depressive cognitions in young and lescents. Cognitive therapy and research. 24, 4. 353-376.

- Carin, W (2000) Theory of development: concepts and applicatins (4 ed) American: Prantice-Hall.

- Carr, A (200) Child and adolescence problems. In F. W. Bond & W. Dryden. Handbook of brief cognitive behaviour therapy (ed. P.P. 207-230). New York: Tohn Wiley.

- Cherulnik, P. D (2001) Methods for behavioral research: A systematic approach. London: sage publiciations.

- Cole, D. A., J acquez, F. M & Maschman, T. L (2001) social origins of depressive cognitions: A longitudinal study of self-perceived copmetence in children. Cognitive therapy and research. 24, 4, 377-396.

- Colman, A. M (2001) The dictionary of psychology. Oxford: Oxford university press.

- Comer, R. J (2001) Abnormanl psychology (5 ed). New York worth publishers.

- Comer, R. T (1999) Fundemental of a abnormal psychology (2 ed). New York: worth publisher.

- Crain, W (2000) Theory of development: concepts and applications (a cd). American: Prantice-Hall.

- Cummings, E. M., Daviss, P. T & Campbell, S. B (2000) Developmental psychopatiology and family process. New York: Guil ford press.

- Davison, G. C. Neale, T. M (2001) Abnormal psychology (8 ed) New York: John wiley sons.

- Davison, G. L. & Neal, J. M (1990) Abnormal psychology (5 ed). New York: John wiley & sons.

- Doyera,M. L & Dopyera, J (1993). Becoming a teacher of young children. New York: Mc Graw-Hill, INC.

- Drayden, W (1999) How to accept yourself. London: Sheldon.

- Drayden, W (2003) Managing low self esteem. London: sage publishers.

- Dworetzky, J. P (1996) Introduction to child development (6 ed). New York: west publishing company.

- Fenell, M. J. V (1998) Low self esteem in N. Tavier, A, wells & G. Hadlock (ed). Treaning complex case: the cognitive Behavioral approach (217-240). New York: John wiley & sons.

- Fenell, M. T. V (1998). Low self-esteem N. Taarier., A. Well, G. G. Haddoch (ed). Treating complex cases: The cognitive beavioural theorpy approach. (P.P. 211-240). New York: John wiley.

- Fenell, M. T. V (1997). Low self esteem: acongitive perspective. Behavioural and cognitive psy Chotherapy, 25, 1-25.

- Flavel, T. H., Miller, P. H., & Miller, S. T (1993) Conitive development (3 ed) New Jersey: Prantice Hall.

- Follette, W. C & hayes, S. C (2000) Contemporary behaviour therany. In L. R Snyder & R. E Ingram (ed). Handbook of psychological change: Psychothorapy process & Practice for the 21 st century. New York: wiely.

-Gibb, B, E & at. El (2002) History of child maltreatment, negative cognitive styles, and episodes of depression in adulthood. Cognitive therapy and research. 24, 4. 425-446.

- Giles, D. C (2002) Advanced research methods in psychology. London: Routledge.

- Hall, C. S & Lindzay, G (1970) Theories of personality (2 ed) New York: John wiley & sons.

- Hargie, O. P )1997) The handbook of communication skill (2 ed) London: Routoledye.

- Hersen, M (2002) Clinical Behavior therapy: Adults and children. New York: wiley.

- Hergenhan, H. R & Olson, M. H (1993) An introduction to theories of learning (4 ed). New York: Prantice- Hall.

- Howitt, D & cramer, D (2000). First step in research and statistics. London: Routleglege.

- Ingram, R. E & Price, J. M (2001) vulnerability to psychopathology: Risk acorss the life. New York: Guilford press.

- Ingram, R. E (2001) Developint perspective on cognitive developmental origins of depression. Cognitive therapy and research. 24, 4. 497-505.

- Ingram, R. E (2003) Origins of cognitive vulnerability to depression. Cognitive therapy and research. 27, 1. 77-87.

- Kaplen, & sadock, B. J (2003) Synopsis of psychiatry. New York: Williams & Wilkins.

- Kendall, Ph. 9 (2000) Childhood disorders. British: Psychological Press.

- Kendall, Ph. C & choudhury (2003) Children and adolescents in cognitive-behavioral therapy: some past efforts and current advances, and the challenges in our future. Cognitive therapy and research. 27, 1. 89-104.

- Kerlinger, F. N (1986) Foundation of behavioral research. Chicago: Holt, Rinehart and Winston.

- Knapp, M. L (1980) Essentials of nonverbal communication. New York: Hott, Rinehart and winston.

- Lazarus, R. S (1979) Patterns of adjustment (3 ed) Auchland: MC Graw-Hill.

- Lefrancois, G. R (1996) The lifespan (5 ed) Belmont: wadsworth publishing company.

- Lumsden, G. & Lumsden, D (1996). Communicating with credibility and confidence. Belment: ITP.

- Lurea, A. R., & Yadovich, F. A (1978). Speech an the development of mental process in the child united state: penguin cdcation.

- Maddi, S. R (1989) Personality theories: A comparative analysis (5 ed). California: Brooks/cole publishing company.

- Maddi, S. R (1996) Personality theorics: A comparative analysis (6 ed). California: Brooks/ cole publishing company.

- Mosak, H. H (2000) Adlerian psychotherapy in R. T. Corsini & Wedding (ed). Current psychotherapies (6 ed). Itasca: F. E. Peacock publishers, Inc.

- O’leary, K. D & Wilson, G. T (1975). Behavior theralpy: Application and outcome. New York: prantice- Hall.

- Papalia, D. E & olds, S. W (1995). Human development. (6 ed). New York: Mc Grow-Hill.

- Piaget, J. (1970) Genetic epistemology. New York: Columbia university press.

- Pope, S. W., Mchale, S. M & craighed, E. W (1988). Self esteem cnhan cement with children and adole scents. London: Pergamon press.

- Reineche, M., Dattitlio, F., & Freeman, A (1995). Cognitive therapy with children and adolescents. New York: Gmilford press.

- Rosenhan, D., scligman, M. E (1989) Abnormal psychology. New York: Norton.

- Rudolph, K. D. Kurlakowsky, K. D, & conley, C. S (2001) Developmental and social-contextual origins of depressive control-related beliefs and behavior. Cognitive therapy and research. 24, 4. 447-496.

- Shaffer, D, R (2000) Social and personality development (4 ed) Th. Mpson: wad worth.

- Spiyler, M. D & Guevermont, D. C (1999) Contemporuy Behaviour theray. Albany: Brooks/cole.

- Springer, S. P & Deutsxh, G (1998). Left Brain & right brain: Perspective from cognitive nerroscience: (5 ed) New York; W. H. frccman & company.

- Vygotsky. S (1962) Thought and language. Combridye, Mass: M. I. T. Press.

- Walsh, K, & Darby, D (1999). Neuropsychology: A Clinical approach (4 ed). Toronto: Churchill livingstone.

- Wolman, B. B (1996) The encyclopedia of psychiatry, psychology and psychoanalysis. New York: A henry holt refrence book.

- Wolpe, J (1990). The practice of behavior therapy. London: pergamon press.

- Young, K (1998) Personality and problems of afjustment. London: Routledge.

- Turner, Jeffrey, S., Helns, Doxald, B. (1991). Lifespan development. New York college publisher.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی تأثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارت های روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏آموزان دوره ابتدایی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.