زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درمورد سوابق پژوهش

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق درمورد سوابق پژوهش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درمورد سوابق پژوهش


دانلود تحقیق درمورد سوابق پژوهش

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 7
فهرست و توضیحات:

سوابق پژوهش

مبانی نظری پژوهش

کلیفورد گیوتز، (cifford Greertz):

پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما

تعاریف مفاهیم اساسی پژوهش

 

سوابق پژوهش

تا به حال کارها و تحقیقات علمی زیادی در این مورد البته به شکل جداگانه و تلفیقی انجام گرفت.

دبیرخانه شورای فرهنگ ایثار و شهادت کتابی تحت عنوان مجموعه مقالات فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و تنظیم کرد که در هر تحقیقی از آن به ایثار و شهادت از موضوعی پرداخته‌اند، که می‌توان از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آن مقالات به موارد زیر اشاره کرد:

1- ایثار و ماهیت اجتماعی و فرهنگی آن از علی آقاپور

که در آن به بحث عمومی فرهنگی و ماهیت آن سپس به بحث از ایثار پرداخته و مصادیق آن را ذکر می‌کند و در نهایت نمونه آن را در ایران مثال می‌زند.

2- تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت بر مناسبات نسلی از مهدی خانی

که وی ابتدا به حالت‌های نسلی می‌پردازد و سپس تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت را بر نسل‌های مختلف بررسی می‌کند و سپس راهکارهایی ارائه می‌کند.

3- جامعه‌شناسی شهادت طلبی و انگیزه‌های شهیدان: که وی به بررسی شهادت از دید جامعه شناسی می‌پردازد و انگیزه شهیدان را برای از دست دادن جانشان و سایر تحقیقات انجام شده همه از این دست هستند که اینها صرفا به بررسی فرهنگ ایثار و شهادت ؟ آن رابطه آن با مسائل داخلی کشور بر افراد ایرانی می‌پردازند و به ندرت ما شاهد یک کار تطبیق (مثلا تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت بر اوضاع سیاسی خاور میانه نبودیم) بوده‌ایم. و تا به حال بنده سراغی از آن ندارم.

مبانی نظری پژوهش

نظریه خودکشی امیل دورکیم: یکی از معروف‌ترین نظریه در مورد انواع خودکشی می‌باشد که یکی از انواع خودکشی در نظریه وی این است که فردی که دارد خودکشی می‌کند به طور آگاهانه از نتیجه این عمل خود با اطلاع است برای این هدف که دیگران در آسایش باشد زندگی خود را وقف دیگران می‌کند، که در این رابطه ارزشهای والاتر را به این کار وامی‌دارند. بنابراین با این نظریه می‌توان تاثیر فرهنگ بر اوضاع خاورمیانه را از لحاظ سیاسی بررسی کنیم.

نظریه برخورد تمدن‌های ساموئل هانتیگن: هانتیگن در بحث خود در کتاب «برخورد تمدن‌ها و بازساختن نظم نوین جهانی» معتقد است که تمدن‌های رقیب در آینده به جنگ هم می‌روند از جمله تمدن‌های اسلامی، غربی، کنفوسیوس، ژاپنی، اسلاوی و...

اما نبردهایی بین تمدن اسلامی و غربی که در این راه مردم مسلمان به خاطر وفاداری به نظام ارزشهای اسلامی خود و جهت حفظ مقدسات سعی در حفظ خود دارند که با تهاجم غرب روبه‌رو می‌شوند از اینجا می‌توان بحث تاثیر فرهنگ شهادت را بر اوضاع منطقه خاورمیانه که اکثرا مسلمان هستند، بررسی کرد.

این نظریه (برخورد تمدن‌ها) که پیش از فروپاشی اتحاد شوروی توسط برنارد لوئیس مطرح شد چندان مورد اقبال قرار نگرفت اما ساموئل هانیتگتون آن را در سال 1993 همگانی ساخت زیرا در آن زمان بسیاری از ناظران غربی از اینکه بقیه ابنای بشر شتابی برای در آغوش کشیدن کیش و آئین پیروزمند غرب نشان ندادند و بسیاری از مناقشه‌ها بین حکومت‌ها همچنان ادامه یافت و اختلافات خفته دوباره بیدا شده و نیرو گرفت،در شگفت بودند در بعد از فروپاشی شوروی بود که ما شدت و شدت جنبش‌های اسلامی را ملاحظه می‌کنیم و این مردم مسلمان برای دفاع از ارزشهای خود، جان خود را فدا می‌کنند.

از جمله گونه گونی فرقه‌ای آن، هسته مرکزی و عنصر توصیف کنده یک تمدن که در این راستا وی مردم مسلمان و تمدن اسلامی را در مقابل تمدن غربی می‌پندارد که جدال بین این دو راه با توجه به توانایی‌های هر دو طرف قابل توجه‌اند.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد سوابق پژوهش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.